Verkocht slotje graag moderator

1947-1967
peterpaul
Geregistreerd lid

Re: Dinky Unchained '60

Bericht door peterpaul » vr 26 aug, 2016 16:29

Vandaag kwam de buurman van nr 9 bij mij aan de deur met zowaar mijn vermiste pakketje :D
Hierin zaten de luchtfilters en kabels voor de carburateurs. Kon ik zowaar toch nog verder.
Luchtfilters zijn 48 mm en passen perfect.
Afbeelding

De kabel had ik nodig om het binnenwerk in elkaar te zetten, daar deze door de slide heen bevestigd zit.Afbeelding

Alledrie gingen ze vlot in elkaar, ziet er mooi uit zo'n rijtje
Afbeelding

Voor t beeld even een op t blok gezet, ook om te kijken hoe ik iets moet fabriceren om ze te laten werken.Afbeelding
Er zit een plaatje met een doorvoer voor een kabel aan t inlaatspruitstuk, waarschijnlijk waren ze vroeger dus met een kabel bedienbaar.
Ik wil eigenlijk proberen toch iets met een stangenstelsel te maken en een soort van hefboom op de 2 staande delen van het spruitstuk te monteren. Hier moet ik echter eens rustig voor zitten.

peterpaul
Geregistreerd lid

Re: Dinky Unchained '60 toerenteller

Bericht door peterpaul » vr 26 aug, 2016 18:22

Zo, toerenteller zit er ook in. De bedoeling was eigenlijk om de lijmmof bovenop de stuurkolom te plaatsen en het achterste deel zodanig te bewerken, dat het tussen dashboard en stuurkolom kon klemmen. Bij een 93 lukt dit echter wel maar ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat de ruimte bij de 96 te klein is en de mof niet past. Daarom t geheel maar verhuist naar links. Ik weet nog niet of ik het zo laat maar voorlopig zit het goed. De mof is net te kort, de ruimte tussen mof en teller ga ik nog opvullen met 1 of 2 O ringen van 100 mm
Afbeelding
Afbeelding

peterpaul
Geregistreerd lid

Re: Verkocht slotje graag moderator

Bericht door peterpaul » zo 21 mei, 2017 11:29

Moderator, hier mag een slotje op. De auto is verkocht.

Gesloten