benzinemeter
-
93paul
- Geregistreerd lid
benzinemeter
Het seizoen is een beetje voorbij en pruttel staat inmiddels droog en warm in de stalling.
Een van de reparaties waar ik nog niet aan toe gekomen ben, is de benzinemeter. Ze werkt nog wel maar loopt niet helemaal meer tot vol. Als ik de tank helemaal vul, dan staat de meter op ongeveer 3/4.
Iemand een idee ?
Groet,
Paul
Een van de reparaties waar ik nog niet aan toe gekomen ben, is de benzinemeter. Ze werkt nog wel maar loopt niet helemaal meer tot vol. Als ik de tank helemaal vul, dan staat de meter op ongeveer 3/4.
Iemand een idee ?
Groet,
Paul
-
silvandam
- Donateur (3x)

Re: benzinemeter
Het lijkt mij dat het mechanisme van de tankvlotter gecorrodeerd is. Ik heb dit ook gehad bij mijn 95 en 99. Toen werkten ze helemaal niet meer. Ik heb ze laten reviseren door Onno Kempink.
-
93paul
- Geregistreerd lid
De vlotter staat ook bij mij bovenaan de lijst met potentiële issues....
Twee vragen:
Als het corrosie is dan zou je dan niet verwachten dat het langzaam gaat ? In dit geval was het eigenlijk van het ene op het andere moment dat de meter een verkeerd niveau aangaf..
Kom ik makkelijk bij die vlotter of moet er dan heel wat gedemonteerd worden ?
Groet,
Paul
Twee vragen:
Als het corrosie is dan zou je dan niet verwachten dat het langzaam gaat ? In dit geval was het eigenlijk van het ene op het andere moment dat de meter een verkeerd niveau aangaf..
Kom ik makkelijk bij die vlotter of moet er dan heel wat gedemonteerd worden ?
Groet,
Paul
-
silvandam
- Donateur (3x)

Geen flauw idee. Omdat dit Topic in het 2tact deel van het forum staat meende ik dat het een Saab 93 betrof in plaats van een 9-3. Gezien jouw onderschrift betreft het een 9-3, of is dit een te vlugge aanname? Moderne Saabs weet ik niets van 
-
silvandam
- Donateur (3x)

Ah leuk! Om je vragen naar mijn kunde en kennis te beantwoorden; ik weet niet of je geleidelijk merkt dat de corrosie ontstaat.
Ik heb geen idee hoe de tankvlotter zit in een tweetakt helaas. Bij mijn 95 & 99 was het erg eenvoudig om deze uit te bouwen. Ze zaten beide met een vijftal schroeven vast, boven op de tank.
Succes!
Ik heb geen idee hoe de tankvlotter zit in een tweetakt helaas. Bij mijn 95 & 99 was het erg eenvoudig om deze uit te bouwen. Ze zaten beide met een vijftal schroeven vast, boven op de tank.
Succes!
-
Opa Bert
- Donateur (2x)

Maak de aansluiting van de bobine naar de stroomverdeler los (stekertje)
Dit is puur om je bobine te beschermen als het testje wat langer duurt
Zet het contact aan zodat de meter wat aanwijst
Bij de tankzender zitten twee draden
Maak er een los en kijk of de meter naar 0 slaat, zo niet, probeer dan de andere.
houdt vervolgens de draad waarbij de meter naar 0 ging, tegen de massa
Als de meter nu vol uitslaat is de tank zender niet in orde
Als de meter niet vol uitslaat zit het in de meter of zijn voeding
Dit is puur om je bobine te beschermen als het testje wat langer duurt
Zet het contact aan zodat de meter wat aanwijst
Bij de tankzender zitten twee draden
Maak er een los en kijk of de meter naar 0 slaat, zo niet, probeer dan de andere.
houdt vervolgens de draad waarbij de meter naar 0 ging, tegen de massa
Als de meter nu vol uitslaat is de tank zender niet in orde
Als de meter niet vol uitslaat zit het in de meter of zijn voeding
-
93paul
- Geregistreerd lid
Dank voor de tips !
Ik ga er in maart mee aan de gang !
Paul
Ik ga er in maart mee aan de gang !
Paul