Antenne op Saab 95/96
-
vonk0130
- Geregistreerd lid
Antenne op Saab 95/96
Heeft iemand voor mij een foto van de plek (rechts)waar een raamstijl antenne met ronde voet gemonteerd wordt
Ik wil in één keer het gat op de juiste plaats boren (-:
Ik wil in één keer het gat op de juiste plaats boren (-:
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Antenne op Saab 95/96
Bedoel je dat je de antenne op de paravan wil plaatsen/ er doorheen wilt boren? Dus vlak voor/naast het raam? Ik raad je dat sterk af! Wanneer het daar gaat roesten, is het moeilijk om het weer te herstellen. En er zijn geen nieuwe paravans meer. Beter is het linker of rechter voorspatbord; dat makkelijker te repareren. Het beste (maar niet qua ontvangst) is een antenne tegen de binnenkant van de ruit geplakt. Dat laatste staat wel erg 60s/70s!
Menno
Menno
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Een antenne moet zo ver mogelijk van de bobine en de verdeler vandaan, dus linksachter.
Ter hoogte van de bovenrand van het kofferdeksel zit daarvoor al een ronde opening in de binnenbeplating, met een plastic deksel.

Ter hoogte van de bovenrand van het kofferdeksel zit daarvoor al een ronde opening in de binnenbeplating, met een plastic deksel.

-
silvandam
- Donateur (3x)

Volgens mij betreft het hier een 95, dus linksachter wordt lastig. Ikzelf zou niet gaan boren en een eens proberen of een (evt. DAB+) antenne aan de binnenkant van het raam plakken soelaas biedt. Als je het gat op een originele plek boort, is er natuurlijk niets mis mee.
Mijn 95 heeft het gat voor de antenne rechts op de parafaan zitten, maar dit gat is afgedopt. Ik heb geen idee of het de originele plaats is, maar zal wel even een foto toevoegen ter indicatie.
De plaats van de zwarte dop is hier redelijk zichtbaar.

Mijn 95 heeft het gat voor de antenne rechts op de parafaan zitten, maar dit gat is afgedopt. Ik heb geen idee of het de originele plaats is, maar zal wel even een foto toevoegen ter indicatie.
De plaats van de zwarte dop is hier redelijk zichtbaar.

-
vonk0130
- Geregistreerd lid
Dankjewel voor je reactie, deze plek zie ik wel vaker, masr dat vind ik geen gezicht. Ik had vroeger een antenne langs de rechter raamstijl, die zat een stukje meer naar de buitenkant van het paravan.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Niet, zonde van de saab
Ik heb een draad onderlangs op de hoeden plank
Of verberg ergens je radio systeem en werk met Spotify
Ik heb een draad onderlangs op de hoeden plank
Of verberg ergens je radio systeem en werk met Spotify
-
Funky Dude
- In memoriam †
Een oplossing die ik een aantal keer gezien heb bij 95's is de antenne achterop in de linker vin boven de achterlichten.
Of dit een handige plek is betwijfel ik, fraai vind ik het niet.
Ik denk dat als je 'm linksvoor in de paravaan zet en het boorgat netjes lakt, het met de kans op roest meevalt. Desnoods doe je nog wat vet rond dat gat voor je de antenne er in monteert.
Of dit een handige plek is betwijfel ik, fraai vind ik het niet.
Ik denk dat als je 'm linksvoor in de paravaan zet en het boorgat netjes lakt, het met de kans op roest meevalt. Desnoods doe je nog wat vet rond dat gat voor je de antenne er in monteert.
-
silvandam
- Donateur (3x)

In zo'n iconische vin zou ik persoonlijk nooit boren 
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Je kunt hem ook nog op het dak zetten, zoals bij deze 74er. Denk dat dit in dat jaar hip was want mijn 96 heeft hem ook daar. In combinatie met een imperial vind ik het overigens minder geslaagd.