Henk wat Koeni zegt jouw velgen zijn goed als ik het zo zie
Aan de buitenkant zie ik de rand en een klein ventiel gat
Vraag mij alleen af of er een binnenband in zit. Kan niet goed beoordelen als ik het ventiel bekijk.
Bandenoverwegingen voor Tweetakten
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Bandenoverwegingen voor Tweetakten
Weer wat geleerd! Hartelijk dank voor jullie advies en het plaatje erbij. 
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Het type velg op de foto van Henk-Jan zit ook onder mijn 96 tweetakt uit 1967.
-
Eelco9-3
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf tubeless Vredestein sprint classics op het eerste type TT velg onder mijn 93F.
Deze zijn buiten het grote ventielgat ook te herkennen aan het feit dat het hart met klinknagels vast zit aan de rand, latere velgen zijn gelast.
Ik heb deze banden handmatig gewisseld, maar was me niet bewust van het ontbreken van de hump. Weer wat bijgeleerd.
Ik moet wel zeggen dat de banden prima zitten, en ik eigenlijk niet echt bang ben dat ze van de velg lopen. Mijn rijstijl ook niet echt wild wat dat betreft.
Deze zijn buiten het grote ventielgat ook te herkennen aan het feit dat het hart met klinknagels vast zit aan de rand, latere velgen zijn gelast.
Ik heb deze banden handmatig gewisseld, maar was me niet bewust van het ontbreken van de hump. Weer wat bijgeleerd.
Ik moet wel zeggen dat de banden prima zitten, en ik eigenlijk niet echt bang ben dat ze van de velg lopen. Mijn rijstijl ook niet echt wild wat dat betreft.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

volgens mij wel als je lek rijd of bij klapband.
-
Henk-Jan
- Donateur

Dank voor al jullie advies. Setje Vredesteins is besteld.