Uitlijnadres voor een 96 na restauratie

1947-1967
Plaats reactie
vonk0130
Geregistreerd lid

Uitlijnadres voor een 96 na restauratie

Bericht door vonk0130 » wo 23 jan, 2008 15:39

Kent iemand een goed adres voor het uitlijnen en afstellen van mijn 1962 Saab 96 liefst in het centrum van het land rondom Utrecht.

Na het weer monteren van de voorwielophanging is een juiste afstelling nodig. Ik heb de afstelshims van de bovenste draagarmen op de zelfde manier gemonteerd als ze zaten, maar ik kan mij voorstellen dat na stralen en powdercoaten en de montage van nieuwe rubbers de afstelling niet helemaal juist meer is. Een meting met een waterpas wijst uit dat beide wielen wel onder de zelfde hoek van ca 2 graden staan, maar of dat de juiste is?? Ook de sporing dient afgesteld te worden.
Een reactie stel ik op prijs.l
Rob.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 23 jan, 2008 16:00

Hej Rob,

Ik heb de ex-96 laten uitlijnen bij Profile tyrecenter in Amersfoort. Niet elke tyrecenter kan de wielen van een 93, 95, 96 goed uitlijnen vanwege de achterwielkasten. Bijvoorbeeld Euromaster kan het niet. Goede service bij Profile.

Een standaard uitlijning kost ongeveer 60 euro. Wil je alle wielen goed balanceren en uitlijnen, dan ben je 2 à 3 uur kwijt.

Groet,

Roger

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » wo 23 jan, 2008 20:29

Mijn ervaringen met Profile (Zeewolde) zijn niet zo geweldig voor wat betreft mijn 96. Ik heb het uiteindelijk over laten doen bij IJdorff en toen was het een stuk beter. IJdorff heeft eigen apparatuur en besteed het niet uit.

http://www.ijdorff.nl/

RightfullOwner
Geregistreerd lid

Bericht door RightfullOwner » do 24 jan, 2008 13:30

Da's grappig, liep afgelopen maandag tegen het zelfde probleem op. Eerst bij profile tyre center in Barendrecht geweest...geen succes, toen kwikfit....geen succes. Heb nu as woensdag een afspraak bij Alband in Rotterdam. Deze heeft vaker 96's gedaan en het was geen probleem. Bij een simpele handeleing 45,- en wat langer max 75,-. Goede prijzen! Is wel een beetje om mischien Rotterdam. Ik zal het woensdag laten weten of het een succes was.

Mzl Bert

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 24 jan, 2008 20:40

Deze heeft vaker 96's gedaan en het was geen probleem.
Ik denk dat aspect erg belangrijk is voor je keuze.

rmelle
Geregistreerd lid

uitlijn adres

Bericht door rmelle » vr 25 jan, 2008 14:42

Ik heb mijn 96 laten uitlijnen door Peet Borst Bandenservice en APK station in schoonhoven.
het meet apparaat paste net zonder de wielkast te raken.
ook stond de saab 96 in het computer systeem.
alleen het Camber kunnen ze niet aanpassen omdat je dan shims moet plaatsen bij draagarmen......

ik denk alleen dat het bij mij nu niet meer gaat omdat de lpg tank er in ligt.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: uitlijn adres

Bericht door 72sonett3 » vr 25 jan, 2008 17:29

rmelle schreef:..alleen het camber kunnen ze niet aanpassen omdat je dan shims moet plaatsen bij draagarmen.
Ja, en? Dan doen ze dat toch, hoort er ook bij.
Bij Nauta bandenservice hier in Groningen hebben ze destijds mijn 95 gedaan, zonder problemen, inclusief camber. Uit voorzorg had ik originele 95/96 shims meegenomen maar die hadden ze zelf ook nog liggen.

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » za 26 jan, 2008 18:47

omdat ze die shims niet meer hebben liggen, moet je dus zelf voor zorgen.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » za 26 jan, 2008 21:56

Ik heb onlangs bij Stigter in Vianen de 90 laten uitlijnen (en dat was wel eens nodig!) en het toverde bij meneer de uitlijnert een grote smile :D op z'n gezicht.
Zij hebben naar het schijnt in het verleden voor de Saabimporteur, ook in Vianen, het een en ander mogen doen, je zou kunnen vragen of je met je 96 daar terecht kunt.

9000rijder
Geregistreerd lid

Bericht door 9000rijder » zo 27 jan, 2008 19:30

stigter in vianen is echt een aanrader,heeft inderdaad voor de importeur veel werk gedaan in het verleden of hun het nu nog steeds doen is mij niet bekend.

staan in geheel nederland zeer goed aangeschreven.

grv wilco

RightfullOwner
Geregistreerd lid

Bericht door RightfullOwner » wo 30 jan, 2008 12:03

Kom net terug van Alband in Rotterdam. Echt goede service, binnen een half uurtje klaar voor 45,-. De 96 stond hier gewoon nog in de computer. Kreeg ook nog het raportje mee. Probleem opgelost ! :bluethumb: Aanrader dus.

Plaats reactie