De banden die ik er nu op heb zitten vertonen scheurtjes en zijn aan vervanging toe. Volgens het instructieboekje hoort op de wagen een velg 4JX15" met een band 5.00x15" slanglösa te zitten.
De bandmaat op de wagen is echter 520-15 (merk: Semperit Favorit).
Uit forumberichten begrijp ik dat ik 155SR15 kan toepassen en eventueel 165SR15. Voor het type velgen wordt een binnenband aangeraden. Klopt tot zover nog?
En dan zou ik nog graag whitewalls hebben. Dacht die gevonden te hebben bij Hercules, maar dat blijkt 155R13 te zijn. BFGoodrich heeft whitewalls in de maat 165/80R15. Is die maat wel te gebruiken?
"Losse" white walls....doen of juist niet?
Enfin, iemand een goede tip?
Banden voor 93B
-
MvR
- Geregistreerd lid
155/15 en 165/15 wordt niet alleen gebruikt door Saab, maar ook door VW Kever, Volvo Amazon, Triumph TR. Ik ken wel iemand die whitewalls onder zijn Triumph heeft. Een enorm pietje precies. Als hij ze er onder heeft, kun je er van uitgaan dat het perfect is. Als je wilt, wil ik het hem wel vragen (wrs. zie ik hem za. of zo.dag)
Voor goedkope 155/15 (of 165/15) kan ik je Van Essen in Emst (langs de A50 tussen Apeldoorn en Epe) aanbevelen. Tot nu toe zijn ze altijd nog goedkoper dan internethandelaren!
Een tijdje geleden kwam ook hier de vraag naar boven of binnenbanden niet kapot gaan binnen in moderne buitenbanden. Ik heb het in een mailtje aan Vredestein gevraagd en ze geven duidelijk aan dat het geen enkel probleem is.
Menno
Voor goedkope 155/15 (of 165/15) kan ik je Van Essen in Emst (langs de A50 tussen Apeldoorn en Epe) aanbevelen. Tot nu toe zijn ze altijd nog goedkoper dan internethandelaren!
Een tijdje geleden kwam ook hier de vraag naar boven of binnenbanden niet kapot gaan binnen in moderne buitenbanden. Ik heb het in een mailtje aan Vredestein gevraagd en ze geven duidelijk aan dat het geen enkel probleem is.
Menno
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
-
Enkhorst
- Geregistreerd lid