De Saab die niet naar Denemarken wilde.........vervolg

1947-1967
RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » do 15 okt, 2009 9:00

Reub schreef:Vergis ik me nou, of zìt op deze foto de strip in de lengterichting over de accu?
Wel apart dat de accu deels "door" het schutbord lijkt te gaan.
a. Klopt, maar ik doe er wel een stuk fietsband oid over.
b. Dit is niet het schutbord maar een versterkingsschot die tussen de motor en radiateur staat. Volgens mij bij alle 96ers zo.

Groet Rolf (hij is blij met alle reacties)

Gerardus
Geregistreerd lid

Bericht door Gerardus » do 15 okt, 2009 9:41

Kan mijn ogen niet van die mooie motor afhouden bijzonder om het in een zo prachtige conditie te zien. En helemaal mooi dat je de auto ook gebruikt waarvoor deze gemaakt is.
Leuk om te hoen waar dat kerkje staat zijn we vlak bij je in de buurt geweest een aantal jaren terug.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » do 15 okt, 2009 9:57

Rolf, je zocht de tool om je reservewiel mee vast te zetten toch...

Die zit gewoon in je auto, maar op een andere plek...namelijk aan de voorzijde van je accu...dat draadeind is van je reservewiel bevestiging. :wink:

Dit is hem los:

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 15 okt, 2009 11:32

De accu hoort vast te zitten zoals op de foto van Tenfour, zo zit die op latere 95/96 V4 ook vast. De accupolen zitten dan aan de linkerkant, het hoekijzer met de twee dunne haakbouten aan de rechterkant zodat het hoekijzer nooit kortsluiting kan maken. (Je ziet het hoekijzer ook wel eens aan de linkerkant, vlak langs de accupolen... ). Op de haakbouten hoort een vleugelmoer zodat je ze makkelijk kan losmaken.

Die andere dikke haakbout is inderdaad om het reservewiel vast te zetten. De haak gaat door een opstaande ring op de vloer van de bagageruimte en de kegelvormige onderlegring past in een boutgat van het reservewiel.

RolVer heeft een prachtige auto die op wat kleine details zoals die accu na, origineel is. Ik zou er dan naar streven om de auto helemaal origineel te maken/houden.

Het dwarse 'schot' onder de motorkap is er niet voor sterkte, maar om zoveel mogelijk koellucht dóór de radiator te laten stromen i.p.v. er langs. In de 93 was het van hout/multiplex.

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » do 15 okt, 2009 12:28

Gerardus schreef:Kan mijn ogen niet van die mooie motor afhouden bijzonder om het in een zo prachtige conditie te zien. En helemaal mooi dat je de auto ook gebruikt waarvoor deze gemaakt is.
Gerardus, het is mooi maar het zijn foto's en als je goed kijkt zit er nog zat in wat een beetje aandacht kan gebruiken (volgend jaar) Ik heb echt mooiere gezien hoor :)
En inderdaad de auto wordt gebruikt, daarom heb ik deze ook. Eentje die op wat pech na klaar voor gebruik klaar was. Bij deze vond ik de staat, het wensenpakket en de prijs in goede verhouding.

De volgende wordt er een die opgeknapt moet worden, dat is nml ook leuk.
Maar voor mij is het rijden hoofdzaak en niet het sleutelen.

Groet Rolf (hij heeft duidelijke keuzes gemaakt)

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » do 15 okt, 2009 12:37

Areyonga schreef:Rolf, je zocht de tool om je reservewiel mee vast te zetten toch...

Die zit gewoon in je auto, maar op een andere plek...namelijk aan de voorzijde van je accu...dat draadeind is van je reservewiel bevestiging. :wink:
Tsssss, dan heb ik nog zo'n haak nodig :lol: wieowie :?:
72sonett3 schreef:De accu hoort vast te zitten zoals op de foto van Tenfour,

Die andere dikke haakbout is inderdaad om het reservewiel vast te zetten. De haak gaat door een opstaande ring op de vloer van de bagageruimte en de kegelvormige onderlegring past in een boutgat van het reservewiel.

Het dwarse 'schot' onder de motorkap is er niet voor sterkte, maar om zoveel mogelijk koellucht dóór de radiator te laten stromen i.p.v. er langs. In de 93 was het van hout/multiplex.
Bedankt mannen, ik leer forumtopic voor forumtopic mijn Pruttel kennen.
en weer wat voor mijn klussenlijstje

Groet Rolf (hij is echt blij met deze goede informatie)

Plaats reactie