Nieuwe aangekochte 96 van 1964 tweetakt
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe aangekochte 96 van 1964 tweetakt
Op een '64 96 zaten vrijwel zonder uitzondering "bolle" Lucas koplampen.
-
peterpaul
- Geregistreerd lid
Zijn de Hella's de uitzondering dan? Heb hier een setje "bolle" liggen.
Volgens mij ook uit een 64-er.
Volgens mij ook uit een 64-er.
-
flandriaking
- Geregistreerd lid
Wat moet je ervoor hebben, ik neem aan dat ze in goede staat zijn
Peter
Peter
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Hoe dat is voor een 64-er 96 weet ik niet.
Bij eerdere modellen werden ze na de sealed beams vnl met -eveneens bolle- Hella en Bosch afgeleverd, zou me zo voor kunnen stellen dat die naast de later in beeld gekomen Lucus (the prince of darkness
) ook verder gevoerd zijn bij aflevering en vervanging.
Saab is namelijk van meet af aan -al dan niet lonend- erg creatief geweest bij de inkoop van materialen, veel autofabrikanten hebben in de loop der tijd dat voorbeeld gevolgd.
sb153b
Bij eerdere modellen werden ze na de sealed beams vnl met -eveneens bolle- Hella en Bosch afgeleverd, zou me zo voor kunnen stellen dat die naast de later in beeld gekomen Lucus (the prince of darkness
Saab is namelijk van meet af aan -al dan niet lonend- erg creatief geweest bij de inkoop van materialen, veel autofabrikanten hebben in de loop der tijd dat voorbeeld gevolgd.
sb153b
-
peterpaul
- Geregistreerd lid
Sorry voor de miscommunicatie. Deze zijn niet te koop maar voor mezelf. Gaf dit alleen even aan daar dit Hella's waren.flandriaking schreef:Wat moet je ervoor hebben, ik neem aan dat ze in goede staat zijn
Peter
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik heb voor mijn '61-er Lucas H4 koplampen gekocht bij SVC, kostten €50 voor een paar. SVC kom je tegen op verschillende beurzen (Antwerpen, Essen, Maastricht,...)