Volgens mij komen importvoertuigen met een eerste toelating vóór 1-1-1978 in aanmerking voor 'klassieke kentekens': twee letters en 2x2 cijfers, en blauwe platen.
Auto s tm 1978 mogen blauwe platen voeren, eind 1978 zijn nl de gele platen verplicht geworden.
Auto s tm 1973 krijgen de oude 2 letters 4 cijfers.
Auto s van 1974 tm 1978 krijgen 2 cijfer 2 letters 2 cijfers, De eeerste van die 2 letters is een Y, bv YA, YB en nu YD.
Haha ja ik had ze ook al even gecontroleerd Maar het viel me gewoon op, en week eerder bij de Voorjaars Challenge was er niet één, dus ik was aangenaam verrast