Dat is zeker waar. Door de schaarste is het ook moeilijk een goeie prijs aan een tweetakt te hangen. Ik bezit zelf een 93F met vrij zeldzaam sportblok uit een 96 kortneus. De motor is volledig gereviseerd en de auto is in een best nette staat. Er zitten ook genoeg plekjes op die wat aandacht verdienen, maar al met al geen slechte auto. De taxatiewaarde is daarin tegen maar 1/3 van de vraagprijs van deze 95. Niet dat ik hem wil verkopen, maar ik weet ook niet of de taxatiewaarde nog wel klopt als ik deze vraagprijzen zie.Henk-Jan schreef: ↑za 11 feb, 2023 15:48Als je per se een 95 TT wil, heb je niet veel keuze, maar deze vind ik zeker voor het geld best rommelig, met name de bekleding is erg jammer.
Saab 95TT
-
Eelco9-3
- Geregistreerd lid
Re: Saab 95TT
-
Henk-Jan
- Donateur

Deze heb ik in 2019 bekeken en proefgereden. Diezelfde zomer tijdens de IntSaab ook nog met de oude eigenaren van de 95 gesproken (bekend Brits stel met een 92 en hele vroege, blauwe 95 op de Isle of Wight). Conclusie: behoefde voor 17 mille ofzo meer werk dan mij lief was. Overigens vond het Britse stel 'm ook wat duur voor hoe zij de auto kenden. Showprijzen zou je er zeker niet mee gewonnen hebben, maar het was geen héle verkeerde basis.MvR schreef: ↑za 11 feb, 2023 16:12Er is nogal wat aan te merken op de Italiaanse 95... Bekijk de foto's maar aandachtig. Iets aan/bij/onder de klep zit scheef. De achterbak ik een smeerboel. Ook onder de motorkap mag je meer 'show' verwachten dan deze olieboot. De bekledingsprobleem is wel eenvoudig op te lossen: alleen de stof laten vervangen door een grijze, 50s stof om het in lijn te brengen met de deurpanelen en dan ziet het er al weer stukken beter uit.
Dan is (was) de 95TT die bij SaabWorld te koop stond, een koopje (ongeveer de helft). Zeker als je bedenkt dat die auto in GB jarenlang show-prijzen heeft gewonnen. Ik heb geen idee of die auto nog te koop is. Hij staat niet meer op de site, maar het kan best zijn dat de verkoper 'm teruggetrokken heeft; het was een consignatie-verkoop.
Deze auto (toen nog te koop bij Imparts (waar ik als Engelse-auto-eigenaar nog een drukknoop zou kopen. Maar dat is een ander verhaal).
https://www.classicargarage.nl/archief/ ... wagon-1964
![]()
-
Willem13
- Geregistreerd lid
De vraagprijs voor die Italiaanse 95 tweetakt is verre van realistisch. In aanvulling op de door andere genoemde onvolkomenheden, waaronder dat oogverblindende interieur (wat zonde!): het linker achterscherm met lage tankdop is van een V4. Niets mis mee, maar gezien de prijs…..
-
MvR
- Geregistreerd lid
Dat is bij meer oude 95s het geval. Alleen al op de 3 pagina's van dit draadje zie je verschillen bij de diverse 95s die getoond worden. Maar dan nog heb je een goed argument dat deze simpelweg te duur is. De helft. Maximaal.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

-
vonk0130
- Geregistreerd lid
Ik heb hem vorig jaar verkocht, dit is de “nieuwe “ eigenaar die hem te koop aanbiedt.
-
Henk-Jan
- Donateur

Laten we zien hoe snel die nu weg is voor 22kvonk0130 schreef: ↑za 11 feb, 2023 16:50Da’s inderdaad een stevige prijs, voor 8500 euri minder wil ik wel van m’n ‘64er af..
95 TT is natuurlijk zeer bijzonder, maar ik vind de kleuren (binnen- en buitenkant) niet zó aansprekend en uiteindelijk is een klassieker toch een emotioneel gekocht object? Trekhaak is wel cool voor zij die ook een Saabo hebben!
-
vonk0130
- Geregistreerd lid
Ja, kleur moet je leuk vinden ‘t is wel tijds correct. Maar ik ben bang dat 22k wel een beetje optimistisch is.
-
caspar
- Donateur (5x)

Er stonden twee 95tt op saabnet opknappers voor gratis ophalen.
Mooie auto die te koop staat.
Mooie auto die te koop staat.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

De PM-13-91 staat opnieuw/nog steeds te koop. Vraagprijs is gezakt naar €15.400.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Voor dat geld moet het nog steeds een perfecte zijn. Maar het is wel wat realistischer. Kleur is helemaal 2025 (Kijk maar bij al die duurdere stekkerbakken). Wat ik dan niet snap: als je het top-eind van de heel beperkte markt probeert te bereiken, moet je er wel wat voor doen. 6 foto's van de buitenkant en het stuur. Da's alles?