Pagina 1 van 1

Nieuwe spiraalveren 96

Geplaatst: do 01 sep, 2011 23:14
door trollspeed
Wie heeft er ervaringen met nieuwe en dan vooral lagere spiraalveren op of voor de 96 ik wil mijn 96 lager op de weg hebben, ik zie geregeld hier foto's voorbij komen van lager gelegde 96's
Ik heb de voorste veren al één winding ingekort dat is al beter maar ik wil zowel voor als achter een stuk omlaag.
Wie heeft er ervaring mee, alle input is welkom.

Afbeelding

EJ

Re: Nieuwe spiraalveren 96

Geplaatst: do 01 sep, 2011 23:52
door 72sonett3
Ik heb van de voorveren van de '77 96 1,5 slag afgeslepen, geen probleem.
Als je van de achterveren een stuk afhaalt, moet je ook de vangbanden van de achteras strakker zetten, anders heb je kans dat de veer er uit valt als je over een stevige hobbel rijdt.

Re: Nieuwe spiraalveren 96

Geplaatst: vr 02 sep, 2011 22:56
door peterpaul
Korter aanslagrubber
Afbeelding

Re: Nieuwe spiraalveren 96

Geplaatst: vr 02 sep, 2011 23:01
door turbopilot
je kunt de veren ook warm stoken en de winding iets verlagen, ipv er een stuk af te slijpen. blijft ie stugger, maar komt ie wel lager

btw niet de hele veer maar de laatste winding :wink: