Winterslaap
-
WIS
- Geregistreerd lid
Winterslaap
Mijn Saabje gaat de winterslaap in morgen, tot ergens in de lente of zo iets.
Banden worden hard opgepomt, een beetje olie door de bougie gaten.
Warmgereden wegzetten
Zijn er nog meer maatregelen zinvol?
Banden worden hard opgepomt, een beetje olie door de bougie gaten.
Warmgereden wegzetten
Zijn er nog meer maatregelen zinvol?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Winterslaap
Auto op blokken zetten zodat de banden rond blijven.
Benzinetank helemaal vol gooien om condensatie te voorkomen.
Accu er uit halen en thuis bewaren aan een druppellader.
Eventueel motorblok helemaal volgooien met motorolie.... of is het een tweetakt? In dat geval motor starten en olie in de carburateur(s) gooien totdat de motor afslaat.
Benzinetank helemaal vol gooien om condensatie te voorkomen.
Accu er uit halen en thuis bewaren aan een druppellader.
Eventueel motorblok helemaal volgooien met motorolie.... of is het een tweetakt? In dat geval motor starten en olie in de carburateur(s) gooien totdat de motor afslaat.
-
WIS
- Geregistreerd lid
is een twee takt.
Accu, ja, was ik vergeten, ga ik doen.
Benzine ook een goeie tip
Hard oppompen banden niet voldoende ?(heb geen blokken)
Olie in de carb; kun je idee geven van de hoeveelheid olie die daar in moet. bv mbv een spuitje of uit de fles?
Accu, ja, was ik vergeten, ga ik doen.
Benzine ook een goeie tip
Hard oppompen banden niet voldoende ?(heb geen blokken)
Olie in de carb; kun je idee geven van de hoeveelheid olie die daar in moet. bv mbv een spuitje of uit de fles?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Hmmmm, beter op blokken, dan maak je toch iets van bakstenen en plankjes oid.WIS schreef: oppompen banden niet voldoende ?(heb geen blokken)
Tweetaktolie uit het blik zo in de carb gieten totdat de motor afslaat, zo laten staan.Olie in de carb; kun je idee geven van de hoeveelheid olie die daar in moet.
http://autos.groups.yahoo.com/group/vSAAB/message/15574
Ook antivries nog even checken.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Een setje assteunen misschien?

En wat vaseline op de raam-, deurrubbers e.d.
En wat vaseline op de raam-, deurrubbers e.d.
-
odin1899
- Donateur

Die opklapbare assteunen van de bouwmarkt zijn zonde van het geld en levensgevaarlijk (als je er onder gaat liggen).
-
WIS
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Die gebruik ik ook, geen probleem mee...Funky Dude schreef:Een setje assteunen misschien?
-
odin1899
- Donateur

viewtopic.php?f=16&t=17372&hilit=gamma& ... 5#p1331135
Ik heb mij eerlijk gezegd niet aan de instructies gehouden (geen egale ondergrond: klinkeroprit), maar dan nog. (
)
Ik heb mij eerlijk gezegd niet aan de instructies gehouden (geen egale ondergrond: klinkeroprit), maar dan nog. (
-
Funky Dude
- In memoriam †
Zeker als je ze niet gebruikt om onder te gaan liggen. Dit was trouwens een willekeurige afbeelding, er zijn diverse kwaliteiten voor diverse prijzen verkrijgbaar. Een aantal is ook te gebruiken om bij de krikpunten te gebruiken zodat je ophanging niet al die maanden belast wordt. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, weet dus niet wat de voorkeur heeft maar hout en baksteen nemen vocht op en lijkt me dus niet ideaal.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik zou ze juist niet onder de kriksteunen zetten maar onder de fuseekogels/draagarmen om de ophanging niet veel anders te belasten dan als de auto op zijn wielen staat.
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
Ik heb nog nooit een auto in de winterstand gezet. Wel zorg ik voor volle accu's. En rijden natuurlijk, zodra de pekel is weggeregend.
-
WIS
- Geregistreerd lid
Heb al wel heel erg mn best gedaan.
Vorige eigenaar heeft in de 2 voorgaande jaren voor mij, wel 200km gereden.
Ik heb er op 8 na 4000km bij gereden in de 6 maanden daarna.
Daarvoor heb ik 'm ook gekocht.
En geloof het of niet maar hij rijdt steeds beter
-
Andrys Posthuma
- Geregistreerd lid
Neenee, ze roken niet, 't is geen tweetakt... Ze lekken alleen maar een beetje.willeme 1 schreef:bij die engelse meuk ook niet nodig die roken van zijn eigen al genoeg
Overigens is de overstap van Engelse meuk naar een SAAB slechts klein met al die unified thread boutjes en die Lucas elektriek
-
op
- Donateur (4x)

Dat is een bekend fenomeen. Je zal ook merken dat het allemaal beter rijdt na een flink lange rit.WIS schreef:![]()
Heb al wel heel erg mn best gedaan.
Vorige eigenaar heeft in de 2 voorgaande jaren voor mij, wel 200km gereden.
Ik heb er op 8 na 4000km bij gereden in de 6 maanden daarna.
Daarvoor heb ik 'm ook gekocht.
En geloof het of niet maar hij rijdt steeds beter
Hiermee is eigenlijk je vraag al beantwoord door jezelf. Als de auto bij de vorige eigenaar zo'n lange winterslaap heeft gehad, waar zou jij je dan druk om maken voor die paar maanden?