Foto's renovatie 'trouwauto' 96 TT uit '61

1947-1967
sander82
Geregistreerd lid

Foto's renovatie 'trouwauto' 96 TT uit '61

Bericht door sander82 » vr 05 apr, 2013 10:51

Vorig jaar mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en het bizarre idee gekregen om de Saab 96 uit '61, welke de oom en tante van mijn vriendin 10 jaar in hun bezit hebben gehad, op te sporen. Al snel kwamen we bij BS (lid van saabforum) uit die ons vertelde dat hij overwoog zijn Saab te verkopen. Dat hadden we niet aan zien komen (we dachten leuk om eventueel een dagje te huren) maar een maand later stonden we bij hem op de stoep om de Saab op te laden en aan een mega klusproject te beginnen. Want er moest wel wat aan gebeuren.

Eenmaal op onze kluslocatie aangekomen meteen begonnen met demonteren.. en toen kwam de roest pas echt in zicht! :D De bodem bleek erg slecht... we prikten er zo doorheen. Al met al dus een flink project geweest waar we ontzettend veel plezier in hebben gehad. Afgelopen paasweekend hebben we de laatste puntje op de i gezet en op 2e paasdag onze eerste tour gemaakt. Dat was genieten!

De foto's willen we jullie niet onthouden, zie hier onze Saab 96 van 'oud' naar nieuw! :lol:

Afbeelding

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Re: Foto's renovatie 'trouwauto' 96 TT uit '61

Bericht door Edwin mtb » vr 05 apr, 2013 10:53

Erg netjes, is zeker een mooi project geweest!

Is er in de aandrijflijn ook nog iets gerenoveerd?

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 05 apr, 2013 17:46

Hoeveel SAABjes er al niet zijn gesloopt vanwege een rotte bodem... Dit is een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. :thumbup2:

Zo'n project lijkt me een heel solide basis voor een huwelijk, gefeliciteerd met beide.

sander82
Geregistreerd lid

Bericht door sander82 » vr 05 apr, 2013 19:14

De aandrijflijn, motor en motorruimte hebben we voor nu gelaten voor wat hij is.. Zitten met een deadline, er moet getrouwd worden in een rijdende auto! :O:

Overigens loopt de motor prima en rijdt de auto super nu (op de temp. meter na is alles operationeel, moet er nog even een oplossing voor zien te vinden). Na de bruiloft gaan we hier nog wat extra aandacht aan besteden.

Bedankt voor de leuke reacties in ieder geval!

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » ma 08 apr, 2013 13:14

Zozo... fraai hoor!

Mijns inziens doe je het in de juiste volgorde. Aandrijflijn etc. kan altijd later nog, net als interieur en electra enzo. Het belangrijkste is het doosje waar alles aan vast zit - de carrosserie - en die heb je nu in orde. Chapeau!

Hoe is de gesteldheid van de remmerij?? Ik heb door (geringe) schade helaas wijs moeten worden (een deukie in een pas gespoten Jaguar is erg, een deukie in je ego nog veel erger :oops: ).

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » ma 08 apr, 2013 20:36

Waar zo'n trouwerij al niet goed voor is! :wink:

Mooi werk!

sander82
Geregistreerd lid

Bericht door sander82 » wo 10 apr, 2013 14:26

Voordat we de Saab kochten is hij nog APK gekeurd afgelopen september. Alle remmen zijn nagekeken, schoongemaakt, remschoenen vervangen bij JvO. Hij remt prima nu (voor een oudje), maar aangezien het een enkel remcircuit is heb ik altijd een hand bij de handrem :wink:
Nog even rechtsvoor nakijken, die wordt wat warm na het rijden.. even bijstellen mischien.

Verbaast me achteraf zowieso dat de auto door de keuring is gekomen.. denk dat de keurmeester zijn prikstok was vergeten.. :thumbup2:

kochje
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door kochje » di 16 apr, 2013 10:20

Prachtig werk Sander, en nu maar trouwen in deze prachtwagen.
Heb ook net een Saab 96 TT van januari 1962 helemaal gerestaureerd ( alles is gedaan want er was bijna geen roest aan carosserie op enkele kleine plekken na).
Vind het gaaf dat er ze weer wat meer goed lopende Saabs 96 TT op de weg zullen worden gespot.

sander82
Geregistreerd lid

Bericht door sander82 » wo 30 okt, 2013 11:50

We zijn inmiddels getrouwd en de Saab heeft het volgehouden! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 30 okt, 2013 11:59

sander82 schreef:Afbeelding
Leuke reportage, en geweldig, deze "stille getuige"foto!

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 30 okt, 2013 12:00

Gefeliciteerd! Het ziet er stijlvol uit alles bij elkaar!

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 30 okt, 2013 12:24

WOW, mooi hoor. Brings back memories want in 1996 heb ik exact hetzelfde meegemaakt. Ook kort voor de bruiloft een 900 cabrio 'in onderdelen' gekocht die nog 'even' in elkaar gezet moest worden. Helaas zijn er van de bruiloft etc geen digitale foto's en mijn scanner staat ergens op zolder te stoffen.

Ben inmiddels al net zolang samen met Ingrid als met Saab. Dus die combi zit wel goed :D

Heel veel plezier 'samen'.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 30 okt, 2013 12:55

Geweldige foto's, wat een mooie bruid & auto :) Gefeliciteerd!

sander82
Geregistreerd lid

Bericht door sander82 » wo 30 okt, 2013 13:22

Bedankt! Ik vergeet nog een belangrijke foto, we zijn namelijk vereeuwigd op doek :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Afbeelding

sander82
Geregistreerd lid

Bericht door sander82 » wo 30 okt, 2013 13:29

esalet schreef:Leuke reportage, en geweldig, deze "stille getuige"foto!
Inderdaad, nu je het zegt! :lol:

Plaats reactie