Pagina 1 van 1

verlaging veren

Geplaatst: ma 23 sep, 2013 10:54
door schimmjc
Ik ben bezig de wegligging van de TT te verbeteren. Hij deint en rolt me iets teveel :roll:
Nieuwe schokdempers leken me een goede eerste stap. Dit zijn de bekende instelbare AVO's geworden.
Maar nu ik ze ga monteren wil ik eigenlijk meteen de schroefveren onder handen nemen om de auto enkele centimeters te verlagen.

Vragen:
Zijn er nieuwe kortere veren te koop, bv. bij tuning leveranciers?
Is het een goede optie om ingekorte V4 voorveren te gebruiken? Of wordt dit te stug?
Of zijn er veren van andere merken auto's die wonderwel goed passen?
Of is inkorten van de huidige veren gewoon de beste oplossing?

Verder zou iets van een stabilisatorstang goed kunnen helpen tegen het gevoel van omslaan in menige bocht.
Maar ik begrijp dat die schaars zijn. Klopt dat en zijn er misschien alternatieven?

Re: verlaging veren

Geplaatst: wo 02 okt, 2013 20:23
door Vevaxeln
Op een Zweedse faceboek pagina voor V4-tjes, kwam ik een Fin tegen die balgveren monteerde. Zag er professioneel uit. Weet Niet hoe de auto zich gedraagd. Wellicht ter overweging...

Re: verlaging veren

Geplaatst: do 03 okt, 2013 18:16
door Ronnes
schimmjc schreef: Verder zou iets van een stabilisatorstang goed kunnen helpen tegen het gevoel van omslaan in menige bocht.
Maar ik begrijp dat die schaars zijn. Klopt dat en zijn er misschien alternatieven?
Onder een 96 zit (vooraan) toch standaard een stabilisatorstang (tot ergens begin jaren zeventig)?

Re: verlaging veren

Geplaatst: do 03 okt, 2013 23:25
door schimmjc
Ronnes schreef:Onder een 96 zit (vooraan) toch standaard een stabilisatorstang (tot ergens begin jaren zeventig)?
Klopt maar mijn Saab is niet echt standaard: Langneus motor, andere versnellingsbak (4 versnellingen), V4 aandrijfassen en V4 schijfremmen voor.
De stabilisatorstang is kennelijk 'vergeten'. Misschien wel met opzet om het onderstuur te verminderen(?)

Re: verlaging veren

Geplaatst: do 03 okt, 2013 23:33
door turbopilot
96 voorveren achter gaat niet, veel te stug (is een topic over).
Achterveren iets inkorten kan wel, of warmstoken en iets verlagen.
Let wel dat je de strop achter iets inkort, anders kun je de veer verliezen

Ik rij voor met een stabilisator (op een 79) verder alle rubbers zo veel mogelijk vernieuwd, stuurt super.