Pagina 1 van 1
lampje rempendaal blijft branden...
Geplaatst: zo 26 jan, 2014 17:12
door Bermann
Ik heb de remvoeringen, handremkabels, en remzuigers laten vervangen.
Rem olie is op niveau, maar het rode lampje op dashboard, 'de schoen en de rempendaal' .. blijft nu branden...
iemand een idee wat hier aan de hand is? verkeerde rubriek zie ik, maar het is een 96 V4 van '80

Re: lampje rempendaal blijft branden...
Geplaatst: zo 26 jan, 2014 18:52
door Andrys Posthuma
Verkeerde rubriek, wel een idee: op mijn andere autootjes gaat dat lampje branden als je de remmen ontlucht. Heeft met detectie van een remdrukverschil te maken. Ik denk - zoek de schakelaar die dat lampie aan zet, draai hem eruit er weer vast, klaar. Maar dan heb ik het niet over een SAAB hoor! Je hebt denk ik meer succes op het V4-forum.
Re: lampje rempendaal blijft branden...
Geplaatst: zo 02 mar, 2014 14:45
door jansen
maar het rode lampje op dashboard, 'de schoen en de rempendaal' .. blijft nu branden...
Zat er niet een extra schakelaar onder je rempedaal zodra die te ver ingetrapt werd ging het controle lampje op het dashboard branden, door het pedaalschakelaartje met de hand weer omhoog te halen ging het controle lampje weer uit. Bij normaal gebruik kon het pedaal niet zo laag komen om dat schakelaartje te aktiveren.
Re: lampje rempendaal blijft branden...
Geplaatst: zo 02 mar, 2014 19:05
door turbopilot
yep, vermoedelijk de rem te ver ingetrapt, de schakelaar komt niet vanzelf terug, moet je even met de hand doen
hij zit bij het rempedaal

Re: lampje rempedaal blijft branden...
Geplaatst: zo 02 mar, 2014 22:29
door 72sonett3