Hoi allemaal,
Mijn 95 uit 1966 is uitgerust met twee claxons. Een werkt maar de andere niet. Vandaag maar eens losgemaakt maar kan niet direct een oorzaak vinden.
Iemand ervaring / tips waar dit aan zou kunnen liggen ?
Groet
Paul
Claxon
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Claxon
Controleer eerst of die ene wel spanning krijgt,
Ja dan zit je claxon intern vast of slechte massa
Nee, dan is het de bedrading
Als hij vast zit, probeer eens met een losse draad rechtstreeks op de accu, dan krijgt hij de volle mep.
Als het een oude betreft, die hebben vaak schroefjes en kun je nog loshalen
Ja dan zit je claxon intern vast of slechte massa
Nee, dan is het de bedrading
Als hij vast zit, probeer eens met een losse draad rechtstreeks op de accu, dan krijgt hij de volle mep.
Als het een oude betreft, die hebben vaak schroefjes en kun je nog loshalen
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- 93paul
- Geregistreerd lid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: zo 08 jun, 2008 21:20
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Claxon
Heb de claxons uitgebouwd.
Als ik ze rechtstreeks aan de 12V hang geen ander resultaat. Een produceert herrie en de andere doet niets.
Ik heb de schroefjes losgemaakt. Als ik de bovenkant uitwissel, dan blijft het probleem in dezelfde claxon zitten. Het zit hem dus in het huis. Als ik daarin kijk zie ik:
- een spoel rondom een magneet. Is ingegoten dus wat lastig te onderzoeken
- een stelmechanisme. Aan de achterkant van het huis zit een schroef waarmee je iets in kunt stellen. Ik vermoed dat je daar de frequentie van de spoel en daarmee de toon van de claxon kunt regelen.
Iemand al eens verder gekomen ? Tips, ideeën ?
Groet,
Paul
Als ik ze rechtstreeks aan de 12V hang geen ander resultaat. Een produceert herrie en de andere doet niets.
Ik heb de schroefjes losgemaakt. Als ik de bovenkant uitwissel, dan blijft het probleem in dezelfde claxon zitten. Het zit hem dus in het huis. Als ik daarin kijk zie ik:
- een spoel rondom een magneet. Is ingegoten dus wat lastig te onderzoeken
- een stelmechanisme. Aan de achterkant van het huis zit een schroef waarmee je iets in kunt stellen. Ik vermoed dat je daar de frequentie van de spoel en daarmee de toon van de claxon kunt regelen.
Iemand al eens verder gekomen ? Tips, ideeën ?
Groet,
Paul
9.3 t cabrio (2001)
9.3 t (2002)
9.5 NG aero (2012)
9.3 t (2002)
9.5 NG aero (2012)