Bij welke buiten temperatuur moet de voorverwarmings buis aan het luchtfilter gemonteerd worden bij een tweetakt motor ?
Ik had hem er laatst opgezet, maar vorige week na een rit op de snelweg van ca 10 km, sloeg de motor bovenaan de afrit af en wilde na erg veel moeite weer aanslaan. Thuisgekomen liep hij wel weer gewoon stationair.
Kan te warme aanzuiglucht de oorzaak zijn geweest?
Voorverwarmings buis tweetakt
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 142
- Lid geworden op: wo 17 aug, 2005 16:06
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Voorverwarmings buis tweetakt
Even geen hobby Saab.
VW T-Roc cabrio, voor comfort.
Harley Davidson RoadKing voor de fun.
VW T-Roc cabrio, voor comfort.
Harley Davidson RoadKing voor de fun.
- Willem13
- Geregistreerd lid
- Berichten: 362
- Lid geworden op: di 04 aug, 2009 11:39
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Voorverwarmings buis tweetakt
Lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat het daardoor komt, zeker middenin de ‘winter’. In het instructieboekje van mijn 95 1964 staat ‘Kör alltid med förvärmaren tillkopplad’. Dat doe ik dan ook. Geeft nooit problemen.
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 100
- Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 0:32
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Voorverwarmings buis tweetakt
Denk eerder dat de lucht te vochtig was en bij de hogere snelheid op de autoweg je carburateur toch bevroren is
Zonder voorverwarmen was dat dan waarschijnlijk al eerder gebeurd.
Bij hoge snelheid trek je meer vacuüm, dus de lucht expandeert meer en koelt dus sterker af.
Als er veel vocht inzit, bijv bij mistig weer, bevriest dat
Zonder voorverwarmen was dat dan waarschijnlijk al eerder gebeurd.
Bij hoge snelheid trek je meer vacuüm, dus de lucht expandeert meer en koelt dus sterker af.
Als er veel vocht inzit, bijv bij mistig weer, bevriest dat