Voorruitrubber 93B

1947-1967
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Voorruitrubber 93B

Bericht door Ronnes » ma 28 feb, 2022 21:40

Ik ben op zoek naar een nieuwe voorruitrubber voor mijn 93B. Deze is niet verkrijgbaar bij de de Zweedse Saabclub, Onno Kempink, Skandix en Veteranshop. Weet iemand waar die wel te koop is? De aluminium strip van een 93B is verschillend van een 96, daarom is het rubberprofiel ook anders. Alternatief is op zoek gaan naar een set aluminium strips van een 96, daar is wel de rubber van te vinden.

vonk0130
Geregistreerd lid

Re: Voorruitrubber 93B

Bericht door vonk0130 » zo 13 mar, 2022 20:42

Afgelopen week kwam er een Engelse leverancier voorbij op TV,( Salvage Hunters Classic cars op N Geographic)
www.eastkenttrimsupplies.com wellicht dat die wat voor je hebben?

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 14 mar, 2022 22:38

Via een tip per mail kwam ik terecht bij een bedrijf dat het rubberprofiel wel kan namaken. Afname is een rol van 50m, malkosten zijn 65 euro (ex BTW) plus nog ongeveer 8 euro per meter. Zijn er nog geïnteresseerden?

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 17 mar, 2022 8:41

Ik heb contact gehad met Onno Kempink. Hij beweert nu dat hij de rubber wel kan leveren (al staat hij niet op zijn webshop). Ik heb hem nu bij hem besteld.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 07 apr, 2022 11:15

Vandaag een passend rubberprofiel ontvangen van Kempink. Wel vreemd dat deze nog steeds niet op de website te vinden is :roll: .

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » vr 12 mei, 2023 11:18

Rubberprofiel blijkt toch niet zo passend als gedacht: aluminiumprofiel blijft niet zitten en de ruit zit te los in de sponning.
Afbeelding

Ik ga het rubber en de strip nu vervangen door eentje van een 96. Daarvoor ben ik op zoek naar een ordentelijke (niet verwrongen!) aluminium strip van een lage voorruit ('60-67). Kan iemand mij hier aan helpen? Deze strip is breder dan die van de 93 en heeft een haak- ipv een kraalaansluiting.

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » za 13 mei, 2023 12:37

Wil wel even voor je kijken, heb diversen liggen

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » za 13 mei, 2023 21:24

Vandaag op de onderdelendag iemand gesproken die ze waarschijnlijk ook zou hebben. Indien dit niks wordt dan neem ik contact met je op, Johan. Alvast bedankt!

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » zo 21 mei, 2023 20:34

Voor de volledigheid het verschil tussen de aluminium strip van een 93B en een 96 met foto's geïllustreerd:

93B 12 mm breed en kraalaansluiting:

Afbeelding

Afbeelding

96 14 mm breed en haakaansluiting:

Afbeelding

Afbeelding

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » zo 02 jul, 2023 11:40

De ruit zit er uiteindelijk goed in. Ik had mijn rubber (samen met een oud stuk origineel rubber) teruggestuurd naar Onno Kempink, om in te ruilen tegen een 96-rubber. Na een maand niks te horen van Onno neem ik terug contact op. Blijkt nu dat hij nu wel de originele rubber kan leveren. Nog veertien dagen later ontvang ik een nieuw rubber, dit keer de juiste. Ik heb de ruit dus gemonteerd met de originele aluminium strips en ze zit - in tegenstelling tot de vorige keer - stevig vast:

Afbeelding

Rechts op deze foto de originele rubber en links de eerste versie van Onno Kempink. Je kan duidelijk zien dat er een luchtkamer mist:

Afbeelding

De tweede en goede versie:

Afbeelding

Plaats reactie