Saab 92B 1956 gekocht - hoe werkt zo'n ding & zoek stall

1947-1967
Plaats reactie
mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Saab 92B 1956 gekocht - hoe werkt zo'n ding & zoek stall

Bericht door mailmichiel » ma 28 jan, 2008 22:54

Waarschijnlijk al gelezen hier gespot buitenland, mijn broer en ik zijn de gelukkigen.

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar de staat van de auto.

Wat praktische vragen aan de wat meer ervaren TT rijders hier:
-hoe anders rijdt dit dan een V4, qua choken, schakelen tussengas etc
-wat gaat er aan brandstof in, is dat gelijk aan brommermix, of is dat een kwestie van zelf mengen van benzine met..?..

Voor de eerste paar maanden zijn we even op zoek naar wat stallingsruimte, daar zou dan waarschijnlijk de 99 van mijn broer naar toe gaan, opdat de 92 bij huis kan staan.

Mocht er iemand in buurt nog wat ruimte hebben voor een paar maanden, ik hoor het graag.

O en in de buurt is regio Wageningen, Arnhem, Nijmegen e.o.

Het weekend gaan we het SAABje ophalen. Van de reis volgt tzt een verslag (hier of in de SAABberichten).

Alvast dank voor de tips!
Michiel

marcelgerry
Geregistreerd lid

Re: Saab 92B 1956 gekocht - hoe werkt zo'n ding & zoek s

Bericht door marcelgerry » ma 28 jan, 2008 23:20

mailmichiel schreef: Wat praktische vragen aan de wat meer ervaren TT rijders hier:
-hoe anders rijdt dit dan een V4, qua choken, schakelen tussengas etc
-wat gaat er aan brandstof in, is dat gelijk aan brommermix, of is dat een kwestie van zelf mengen van benzine met..?..

Michiel
Stuur je vragen maar naar sb153b, de autoriteit op het gebied van de Saab 92 :wink:

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » ma 28 jan, 2008 23:56

Hoi Michiel,

Gefeliciteerd met deze unieke aankoop! Net als jij ben ik geïnteresseerd in de huidige staat van deze Saab 92B. Kan niet wachten tot de foto's op het forum verschijnen :wink:.

Ikzelf heb geen ervaring met de 750cc 2-cilinder tweetakt, maar volgens mij loopt het even mooi als de 3-cilinder tweetakt in de Saab 93. Veel informatie is op internet te vinden, en anders is het boekje Van Saab tot Saab een handige leidraad. Het rijden in zo'n tweetakt trekt veel bekijks en is vooral heerlijk onthaasten over de landelijke wegen.

Zie hier de foto's van een 1956 kleurgenoot

Mocht je meer informatie willen weten, dan kunnen Cornell (sb153b), andere forummers en ikzelf je altijd bijstaan. Ik heb trouwens nog een instructieboekje van een Saab 92 liggen die ik voor je kan kopiëren zodat je alvast wat informatie hebt. Ik hoop dat je Zweeds goed is :P

Groet,

Roger

marq101
Geregistreerd lid

Re: Saab 92B 1956 gekocht - hoe werkt zo'n ding & zoek s

Bericht door marq101 » di 29 jan, 2008 0:02

mailmichiel schreef:
Afbeelding

Het weekend gaan we het SAABje ophalen. Van de reis volgt tzt een verslag (hier of in de SAABberichten).

Michiel
In welke Saabberichten moet ik ruimte reserveren? :wink:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 29 jan, 2008 9:43

Gefeliciteerd! Geweldig trouwens hoe je half Europa te snel af was.

Ben nu al benieuwd naar het reisverslag, je wordt al een ervaren Saabhaler :wink:

mangox
Geregistreerd lid

Bericht door mangox » do 31 jan, 2008 21:33

indd gefeliciteerd met de aankoop. Hopelijk word het weer zo'n prachtig foto verhaal. Netzoals bij "KNUT" kan niet w8ten op het verslag. fijne reis :)

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » di 05 feb, 2008 0:38

Dank voor alle leuke reacties!

We hebben een bijzonder goede reis gehad, al is 2200 km in een weekend en met een autoambulance niet weinig.

Inmiddels staat de auto veilig binnen in de garage. Een uitgebreider verslag volgt nog.

@marq101: ik zal eens kijken naar een mooie foto voor de cover :-)
Ik heb al even contact gehad met David, maar als ik het juist begrijp schuilt achter marq101 ook een deel van de redactie van de SAABberichten?

@Tenfour, dank voor alle info. Inmiddels even met de 92 gereden, het is nog wel even wennen om meer toeren te maken. Inmiddels heb ik de site www.saab92.se gevonden. Onder downloads staat daar ook een zweeds instructieboekje gevonden in PDF.

En alvast een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » di 05 feb, 2008 0:45

:bluethumb: Ik ben reuze benieuwd naar de overige foto's en het uitgebreide verslag :!:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » wo 06 feb, 2008 15:21

Ik blijf het ongeloofelijk grappige auto vinden :D .
Veel plezier ermee!

Plaats reactie