ontstekingskap 3 cil. tweetakt?

1947-1967
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

ontstekingskap 3 cil. tweetakt?

Bericht door jelger » ma 19 jan, 2009 0:31

Ik heb hier een Bosch ontsteking (distributor) kap voor 3-cilinders. Kwam mee met een boedel Saab spullen, maar geen idee wat de herkomst is, en kan het onderdeel nummer niet achterhalen. Ook niet wat er op de zijkant geschreven staat : 781516.

Iemand enig idee of dit bij een Saab 3-cilinder tweetakter kan horen?

Zo ja: artikel is dan over te nemen. Is ongebruikt, en nieuw in origineel oud doosje.

Afbeelding
Afbeelding

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 20 jan, 2009 22:17

Hoi Jelger,
Zou kunnen, zeker het nummer 781... doet wat dat betreft het beste vermoeden omdat dit in de beginjaren van Saab idd gebruikt werd evt maar ook op een 3 cil DKW, Barkas of Wartburg bijvoorbeeld.
Omnummeren kan ik niet maar ik wil wel een keer in m'n voorraad kijken of een exemplaartje wat ook met een partijtje meegekomen is op de foto lijkt. Voorlopig kom ik echter niet in de "klusschuur"...
Cornell

Fred.H
Geregistreerd lid

Bericht door Fred.H » di 20 jan, 2009 22:23

Bij mijn 2tkjes zitten er 5 aansluitingen op!!!!!
5e aansluiting is voor een ont- of beluchtings slangetje.

Groet, Fred

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 20 jan, 2009 22:25

ik wacht wel af ;-) maar kijk zelf ook wel tussendoor verder.
voorlopig heb ik nog geen tweetakter 3 cilinder. begin net aan m'n eerste 96.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 20 jan, 2009 23:35

Fred.H schreef:5e aansluiting is voor een ont- of beluchtings slangetje.
Ja, het bleek dat de verdelerkap nog wel eens explodeerde doordat zich eronder, vanuit het carter, langs de as, benzinedamp verzamelde. Als de contactpuntjes dan eens vonkten, klapte de boel uit elkaar...
Het slangetje liep naar het luchtfilter zodat benzinedamp via de carburateur werd verbrand.

Plaats reactie