Help: Waar zijn die toch, de schroeven voor spiegels 93B

1947-1967
Plaats reactie
Enkhorst
Geregistreerd lid

Help: Waar zijn die toch, de schroeven voor spiegels 93B

Bericht door Enkhorst » za 31 jan, 2009 13:23

Schroeven voor de 93B spiegels, ofwel: "Chrome Phillips oval head sheet metal screws", formaat 4,8x19mm en de kop heeft diameter van 9mm. Ik snap werkelijk niet dat je die niet gewoon kunt kopen bij de automaterialen handel. Ben toch niet de enige die er een paar nodig heeft? Een tip is welkom :lol:

Sinds kort heeft Nordicar een werkelijk fraaie site voor Volvo-klassieker-onderdelen (www.volvo-parts.nl). Niet goedkoop, maar wat een assortiment. Tijd dat wij dat ook voor onze SAAB-klassiekers krijgen. :lol:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » za 31 jan, 2009 16:37

Tsja, we hebben het natuurlijk wel over een auto van ruim 50 jaar oud, door veranderd gebruik van materialen zou zoiets wel eens lastiger te verkrijgen kunnen zijn.
Voor mijn 92 kan ik dezelfde gebruiken, dus als iemand eraan kan komen houd ik me ook aanbevolen. En natuurlijk kijk ik ook voor je mee of ze ergens te vinden zijn :wink: .
Cornell

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 01 feb, 2009 0:17

Ik ben er wel eens geweest en kon als particulier gewoon de benodigde moeren en ringen voor mijn 900 T8 per stuk mee krijgen... Ik zal eens navragen of dat toen inderdaad Grobo/Fabory was of dat daar nog meer zit. Het was wel de Kieler Bocht namelijk. Volgens mij Grobo... :roll:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 01 feb, 2009 0:31

Pokke-end weg voor velen maarruh, hebben ze de gevraagde schroefjes en dan niet iets wat er op in de verte op lijkt maar zga dezelfde met een sleufgat ipv een kruiskop oid en een gebolde kop?
Cornell

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 01 feb, 2009 10:08

melle z schreef:Bedoel je Fabory (v/h Grobo)? Zit aan de Kielerbocht 21 (en heeft meer vestigingen over de hele wereld). Je moet, als ze hebben wat je zoekt, wel een grootverpakking afnemen, vanaf 100 stuks geloof, of heel veel bijbetalen voor kleinafname. En Fabory verkoopt natuurlijk niet aan particulieren.:wink:

En een Shellpomp kent de ring van Groningen sinds enige tijd niet meer......
2 weken terug bij Farbory apeldoorn als particulier nog 2 boutjes (M14x130 sterkte 10.9) en moertjes gekocht. dat was geen probleem

Enkhorst
Geregistreerd lid

Bericht door Enkhorst » ma 02 feb, 2009 1:37

Er zit een vestiging hier vlakbij in Heerhugowaard. Alleen ... ik zie in de webshop niet de schroef die ik wil hebben .... misschien op de verkooplocatie meer in het assortiment?

Bij Nordic (oldtimerverkoop en onderdelen van dat andere Zweedse merk :oops: ) in Heerhugowaard hebben zij wel de schroeven (niet op de site, wel in de zaak), maar die zijn of net even korter (15 mm) of net even langer (26 mm). Van beide een setje gekocht en maar eens kijken of dat past. Overigens geinig om te zien hoe die Volvo-adepten kijken als je wegrijdt in een ... SAAB :lol:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 02 feb, 2009 18:27

Laat asjeblieft even weten of ze netjes passen, dan ga ik ook bij -Volvo- Nordic shoppen. (of misschien kan je er tegen betaling wel een aantal missen)
Cornell

Enkhorst
Geregistreerd lid

Bericht door Enkhorst » ma 02 feb, 2009 22:05

sb153b schreef:Laat asjeblieft even weten of ze netjes passen, dan ga ik ook bij -Volvo- Nordic shoppen. (of misschien kan je er tegen betaling wel een aantal missen)
Cornell
Binnenkort meer. Heb er van elke maat overigens 3 gekocht, want de schroeven gaan per stuk. Heb al gekeken of het artikelnummer van de fabrikant is, maar dat blijkt van Nordic zelf te zijn.

Plaats reactie