saab 95 ""van"", uit 1962
-
thomkins
- Geregistreerd lid
saab 95 ""van"", uit 1962
Omdat ik iets wilde opzoeken in de januari uitgave van Classic and Sports Car viel mijn oog op de ""veilingresultaten"", een rubriek waarin , soms met een foto ,de resultaten worden weergegeven van de belangrijkste autoveilingen.
Op een wel heel klein fotootje staat een lief , kennelijk service,wagentje ,zonder ruiten, kleur grijs/ beige, met een groot ouderwets saab logo op het portier afkomstig uit ""de Saunders collection"" .Kent iemand de Saunders verzameling, maakte Saab bestelwagentjes of is dit een eigen maaksel???
Op een wel heel klein fotootje staat een lief , kennelijk service,wagentje ,zonder ruiten, kleur grijs/ beige, met een groot ouderwets saab logo op het portier afkomstig uit ""de Saunders collection"" .Kent iemand de Saunders verzameling, maakte Saab bestelwagentjes of is dit een eigen maaksel???
-
thomkins
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
thomkins
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Ja, dat is het, maar ze zijn zeer schaars, en nog een topic hierover, maar dan in het noors kun je vinden via:
http://62.97.206.155/bbs/read.php?1,1463 .
http://62.97.206.155/bbs/read.php?1,1463 .
-
sabo
- Geregistreerd lid
Ja, heel leuk en zeldzaam exemplaar. Ik dacht alleen in Scandinavië op de markt gebracht, ook de latere V4's. Ze hadden geen achterbank en een doorlopende laadvloer tot aan de stoelen. De vloer kon zowel in 2 als in 3 delen geleverd worden. De wagen was uitgevoerd met zwaardere achterwielen en zwaardere schokbrekers.
Wikipedia: For certain markets (Norway, Denmark) a special export version delivery van was available without a rear seat and rear side windows. Both commercial companies and private persons made conversions of the Saab 95 to a pickup truck.
Wikipedia: For certain markets (Norway, Denmark) a special export version delivery van was available without a rear seat and rear side windows. Both commercial companies and private persons made conversions of the Saab 95 to a pickup truck.
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid