Sleepoog 93/96
-
Enkhorst
- Geregistreerd lid
Sleepoog 93/96
Naar aanleiding van het topic bij 9-5.......heeft een 93/96 eigenlijk een sleepoog? Wat is het beste bevestigingspunt als die niet aanwezig is?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Sleepoog 93/96
Ja, de 96 wel 3; 2 aan de voorkant, aan weerskanten van de voordemper en 1 rechtsachter, naast de achterdemper (afgekeken van mijn '77 en '79 96).
-
el-barro
- Donateur (2x)

-
Bert van Beek
- Geregistreerd lid
sleepogen
De sleepogen zijn na 1970 standaard op de Saab 95 / 96 gekomen. Hiervoor zat er niets anders op om de sleepkabel aan de bumpersteun of als strop om de draagarmen te doen ( en doe dan niet als zoals ik in 1977 deed, toen ik plotseling over de sleepkabel heenreed en er ineens 1 meter ruimte tussen de auto's minder was gekomen!

Sleepoog achter onder het achterlichtgat bij een Saab 95L V4 uit 1977

sleepoog voor bij een Saab 95L V4 uit 1977 voor het wiel onder aan de carosserie

Sleepoog achter onder het achterlichtgat bij een Saab 95L V4 uit 1977

sleepoog voor bij een Saab 95L V4 uit 1977 voor het wiel onder aan de carosserie
-
Enkhorst
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
Enkhorst
- Geregistreerd lid
-
Groosmuller
- Geregistreerd lid
Sleepoog 93-96
De "bogserkrok"waarop Cornell doelt is een beugel met veer die om de onderkant van de bumperhoorn wordt geplaatst. Voor wie er een wil fotograferen en een maatschetsje wil maken, zal ik mijn - enige - exemplaar meenemen naar het jubileum in Doesburg. Hij is echter niet te koop. Gr. Groosmuller
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Re: Sleepoog 93-96
Gisteren heb ik er één aangeschaft voor "Yke"Groosmuller schreef:De "bogserkrok"waarop Cornell doelt is een beugel met veer die om de onderkant van de bumperhoorn wordt geplaatst. Voor wie er een wil fotograferen en een maatschetsje wil maken, zal ik mijn - enige - exemplaar meenemen naar het jubileum in Doesburg. Hij is echter niet te koop. Gr. Groosmuller

-
Enkhorst
- Geregistreerd lid