Tip: Sonderheft Oldtimer Praxis Deel 1 + 2 Saab 96 2T

1947-1967
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Oldtimer markt over roestbescherming

Bericht door Tenfour » ma 11 okt, 2010 19:38

Ik kreeg al een tip over de laatste Sonderheft met de Saab 96 Bullnose restauratie. 2 exemplaren zijn door een forummer aangeschaft, 1-tje binnenkort in de brievenbus. Een must have :wink:

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 12 okt, 2010 20:41

Het blad Oldtimer Markt (Sonderheft), Nr 46 2010, zojuist overhandigd gekregen van forummer Rene en Sandra:

Afbeelding

Afbeelding

Veel leesplezier.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 12 okt, 2010 21:33

Tenfour schreef:Het blad Oldtimer Markt (Sonderheft), Nr 46 2010
:

Bij mijn sigarenboer, ook oldtimer getikt, zal ik dat blad gaan aanschaffen. En voorleggen aan een deskundig restaurateur/mijn docent plaatbewerking + zelf nalopen/verifiëren.

Hij gaat voor stralen van vooral de lasnaden (zuurvrij krijgen), de binnenruimten + vloer en daarna verzinken (zink wel isoleren van de laklagen). De holle ruimten vullen met was. Zijn geld weggooi tip: Fertan ;-(+ (onvoldoende doordringend vermogen).

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » vr 15 okt, 2010 20:57

Heb hem net ook gehaald bij de plaastelijke kiosk in Glessen.
Al even stiekum in gekeken maar bewaar hem voor komend week (vakantieeeeeeee!!!!!!)

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 19 okt, 2010 12:54

Al even stiekum in gekeken maar bewaar hem voor komend week (vakantieeeeeeee!!!!!!)

Mooi blad, heb het ook gehaald, wat een hobby :twisted: . En ik, die al afhaakt bij scrabble, rummycub, Monopoly, go, sudoka, Zweedse woordraadsels ! Even gebladerd. Merde ! Lees ik toch liever doktorromans :love: Scheelt ook een hoop kosten aan gereedschap + verwondingen. Rust ? Rust roest, ik laat de wagen zelf maar begaan. Ben nog even ;-(+ verlost van de APK ;-|+ Tot die tijd ? Veel leesplezier :wow:

Jengels
Geregistreerd lid

Tip: Sonderheft Oldtimer Praxis Deel 1 Saab 96 2T

Bericht door Jengels » di 26 okt, 2010 21:00

Nu te koop bij de betere boekhandel: een speciale uitgave (Sonderheft) van oldtimer markt / oldtimer praxis. (nummer 46 2010)

Afbeelding

In deze speciale uitgave van wel 130 pagina's komt de gehele restauratie van een Saab 96 2T bullnose aan bod. (geen kort artikel, maar dus 130 pagina's over Saab en niks anders...)
Een aanrader voor iedere liefhebber. De restauratie gaat redelijk 'over the top' met lakwerk twv 9000,- euro, ijs-stralen en een speciale roestbehandeling in een dompelbad. In het voorjaar komt deel 2; hierin komt de motor, het interieur en het afbouwen aan bod. Alleen al met het bekijken van alle foto's ben je een avondje zoet.

6,90 euro, dik glossy papier en altijd nog na te bestellen via de site van oldtimer praxis.... maar nu dus nog gewoon bij de betere boekhandel.

Jengels

ivaran
Geregistreerd lid

Bericht door ivaran » di 26 okt, 2010 22:07

josephine schreef:Dit is deel één, dus andere delen zullen wel snel volgens.
heelaas komt deel 2 pas in de herfst 2011

protteke
Geregistreerd lid

Re: Tip: Sonderheft Oldtimer Praxis Deel 1 Saab 96 2T

Bericht door protteke » wo 03 nov, 2010 19:38

reeds 5 boekenwinkels afgezocht in België, nergens verkrijgbaar.. zelfs niet te bestellen ;-(+ Kan er mij hier iemand helpen ?? :-S+

Jengels
Geregistreerd lid

Bericht door Jengels » wo 03 nov, 2010 21:41

Via de site van oldtime praxis zijn deze ook te bestellen.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » wo 03 nov, 2010 22:12

josephine schreef: ..... enne MS is van de troon gestoten ....
Zand erover ? :wink:

Maupy
Geregistreerd lid

Bericht door Maupy » wo 03 nov, 2010 22:31

Site stop bij nr 45, zie http://www.oldtimer-markt.de/?noscript= ... id/3324260" onclick="window.open(this.href);return false;

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » wo 03 nov, 2010 22:46

Maupy schreef:Site stop bij nr 45, zie http://www.oldtimer-markt.de/?noscript= ... id/3324260" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Maupy,

Na opening zie je rechts staan Einzelhefte bestellen. Klik daarop, vervolgens klikken op: Oldtimermarkt, vervolgens naar beneden scrollen en je komt bij, in rode balk: Oldtimermarkt Sonderhefte, en meteen daaronder als eerste: nr 46 (Restaurieren Teil 1).
Met daarin die Saab 96 restauratie. Moet zeggen dat zelden zo uitgebreid, met foto's erbij, dit behandeld wordt. Met name het plaatbewerken wordt bijna nooit getoond. Wel het badderen/onderdompelen van de carrosserie en het inlassen van stukken.
Maar het vervaardigen van die stukken :-S+

Succes Maupy met nr. 46 bemachtigen :P

Maupy
Geregistreerd lid

Bericht door Maupy » wo 03 nov, 2010 23:52

Hoi Gunar,

Ben blijven steken bij deel praxis maar moest naar deel Oldtimermarkt... danke vielmals fur deine Hilfe
Heb (tweemaal) de button abschicken aangeklikt maar er gebeurt verder niks. Kijk wel even wat er verder gebeurt (geen, een of twee exemplaren op de deurmat bij mij thuis). Bel anders wel even met hen.

Dank en groeten

Maurice

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 04 nov, 2010 0:18

Maupy schreef:Hoi Gunar,

Ben blijven steken bij deel praxis maar moest naar deel Oldtimermarkt... danke vielmals fur deine Hilfe
Heb (tweemaal) de button abschicken aangeklikt maar er gebeurt verder niks. ....(geen, een of twee exemplaren op de deurmat bij mij thuis). Bel anders wel even met hen.
Kost 5,80 (5 Mark achtzig :wink: ) zag ik per exemplaar. Abschicken heb ik niet gedaan. Bezit het al, via Bruna in Nuenen, 2 weken terug. Kon ook nog, 3 weken terug, nog krijgen via Saabkennis, had op Station Eindhoven toen een stapel zien liggen van minstens 10 stuks :-S+ Verdammt dass ist heute nicht mehr.

Verstandig. Bel ze. Doet dat. Beter dan teveel bestellen = teveel betalen. Ook andere uitgaven vragen om het rollen van euro's.
Gute Nacht Freund, noch ein letsztes Glas im Stehen, eine Sigaratte, eine Oldtimermarkt teil 46 lesen und danach schlafen gehen :bluesleep:

Hemi1976
Geregistreerd lid

Bericht door Hemi1976 » do 04 nov, 2010 13:11

Vind je bestellen op de site van de uitgever omslachtig en ook wel een beetje duur (vooral de portokosten naar Nederland) Op de Techno Classica (http://www.siha.de" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft Oldtimer Markt altijd een grote stand waar de verschenen uitgaven alsnog te koop zijn. En niet alleen de laatste 2 exemplaren. Vorig jaar hebben ze ook een special uitgegeven over lassen (Schweissen) en een paar jaar geleden Tip und Tricks (die zijn ook nog steeds te koop). Voor geïnteresseerden (die geen haast hebben) wil ik wel een paar exemplaren kopen op de Techno Classica (stuur me maar een PB). Maar deze beurs in Essen is eigenlijk een must voor elke oldtimer liefhebber. Vanaf de grensovergang Arnhem/Oberhausen is het een uurtje rijden.

Plaats reactie