Arne's Viggen - Vooral rijden
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Vandaag een ander stuur in de Viggen gezet. Die van mij heeft duidelijk lang in de zon gestaan en het leer was best glad geworden. Dus een ander stuur kunnen vinden met netter leer. Vanavond, in het donker, teruggereden en het hele gevoel is al een stuk prettiger. Helaas geen foto, omdat het al donker was.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Er was maanden niet veel te melden, totdat de airco op een paar ringetjes bleek te lekken. Dus naar binnen en daar bleek dat de bovenkant van de uitlaat door eerdere eigenaren eerder provisorisch is hersteld dan bijgehouden. Een nieuwe is dus in bestelling.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Dat ziet er toch alweer een stuk beter uit
Als iemand toevallig nog een grotere intercooler over heeft…
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Dat zier er fraai uit zeg Arne!
Welke downpipe heb je gekozen?
(Ik heb nog twee Viggen intercoolers liggen, maar die heb je al volgens mij.)
Welke downpipe heb je gekozen?
(Ik heb nog twee Viggen intercoolers liggen, maar die heb je al volgens mij.)
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Als het goed is heb ik nog een grote intercooler in een demontage auto zitten maar ik weet nog niet wanneer ik daar aan toe kom…..
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
@DV 9-3 Goede vraag. De uitlaat bleek aan de bovenkant vooral op een vergiet te lijken, dus moest er wat anders onder. Ik wilde vooral een mooie uitlaat en de Simons heeft hetzelfde eindstuk als de Viggen, dus dat was snel gekozen. De downpipe heb ik aan Marc overgelaten. Ook omdat ik niet per de meer power hoef, maar wel wat meer ademruimte aan de turbo wilde geven.
Als je er een hebt @Orphy, dan hou ik me aanbevolen. Ook weer niet omdat ik meer power hoef, maar wel omdat je dan langer koude lucht binnenkrijgt en de power constanter blijft.
Als je er een hebt @Orphy, dan hou ik me aanbevolen. Ook weer niet omdat ik meer power hoef, maar wel omdat je dan langer koude lucht binnenkrijgt en de power constanter blijft.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Ik heb hier al een tijdje niets gepost. Vooral, omdat er weinig aan de Viggen is gebeurd, of hoefde te gebeuren.
Tijdens de meeting bij Vliegveld Midden-Zeeland heeft EVO de mapping van de Viggen weer aangepast op de nieuwe downpipe. Dat is weer een (heel snel) genot geworden. Bedankt Arthurj voor de foto.
Vandaag is de auto weer onder handen genomen door de detailer die ook de coating op de auto heeft gezet. Dat komt, omdat een of andere #$$@%# zijn deur tegen de Viggen heeft gegooid op een parkeerplaats. Waarschijnlijk tijdens het stormweer. Maar gelukkig konden ze er mee weg komen zonder dat ik het gemerkt had. Anders hadden ze in de kosten moeten bijdragen. Gelukkig is het er weer uit. Het was een stuk vervelender geworden als er gespoten had moeten worden.
Tijdens de meeting bij Vliegveld Midden-Zeeland heeft EVO de mapping van de Viggen weer aangepast op de nieuwe downpipe. Dat is weer een (heel snel) genot geworden. Bedankt Arthurj voor de foto.
Vandaag is de auto weer onder handen genomen door de detailer die ook de coating op de auto heeft gezet. Dat komt, omdat een of andere #$$@%# zijn deur tegen de Viggen heeft gegooid op een parkeerplaats. Waarschijnlijk tijdens het stormweer. Maar gelukkig konden ze er mee weg komen zonder dat ik het gemerkt had. Anders hadden ze in de kosten moeten bijdragen. Gelukkig is het er weer uit. Het was een stuk vervelender geworden als er gespoten had moeten worden.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- klaasj
- Donateur (7x)
- Berichten: 2626
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Goed bezig. Dat is dus waarom ik eigenlijk niet bij andere auto's parkeer. Moet wel vaak omrijden trouwens. Of ben aso met 2 parkeerplaatsen. En ga dus lopend mijn boodschappen halen. Ha ha. Mooie viggen hoor.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Dankjewel Klaas. Hij is ook gewoon mooi.
Ik zou wel willen dat ik altijd zo kon parkeren, maar hier in de buurt lukt dat helaas niet. En ik heb geen eigen plek waar ik kan parkeren. Maar gelukkig is het nu weg.
Ik zou wel willen dat ik altijd zo kon parkeren, maar hier in de buurt lukt dat helaas niet. En ik heb geen eigen plek waar ik kan parkeren. Maar gelukkig is het nu weg.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Het lijkt al weer maanden stil rondom de Viggen, maar niets is minder waar. Ik ben gewoon heel druk geweest met andere dingen. In juli heb ik in Engeland een Coast 2 Coast monsterrit gefietst van 250km in een dag, bijvoorbeeld. Daar is heel veel voorbereiding in gaan zitten en het resultaat was er ook naar. Daarna was het tijd voor de zomervakantie en de start van het nieuwe seizoen. In de tussentijd heeft de Viggen vooral ook regelmatig gereden. Doen waar hij goed in is. De kap neer en dan gewoon rijden. Soms voor werk, soms alleen voor plezier. Maar ook al is het voor het werk, dan wordt het toch altijd nog plezier.
Wat dat betreft is er gewoon weinig te melden rondom de Viggen. Nou ja…
In de tussentijd heeft de Saab wel weer een paar keer binnen gestaan. Niets ernstigs, maar bij het monteren van de nieuwe uitlaat was er maar een van de twee lambda sondes teruggezet, dus de tweede moest er ook weer in. En de airco werkte weer steeds minder. Alles is nagekeken, maar er leek geen lek in het systeem te zitten. Er is een contrastvloeistof toegevoegd aan het gas en ik ben er weer een paar weken mee gaan rijden. Bij terugkomst werd al heel snel duidelijk dat er inderdaad een lek in het systeem zat. Maar wel een kleintje. De rubbers tussen de persleiding en de condensor waren al vervangen, maar dat bleek dus niet genoeg. Bij demontage bleek dat de aansluiting op de condensor behoorlijk uitgevreten was. En in deze tijd van het jaar, wanneer het raam op vochtige dagen ook aan de binnenkant flink kan beslaan, vind ik airco toch wel essentieel. Dus zijn er afgelopen maandag een nieuwe condensor en een nieuwe persleiding in gegaan. We zijn weer klaar voor een berg kilometers.
Nu alleen nog weer eens in bad doen. Vorige week even heen en weer naar Limburg geweest. Grotendeels open natuurlijk. Wat is het toch een fijn ding.
Wat dat betreft is er gewoon weinig te melden rondom de Viggen. Nou ja…
In de tussentijd heeft de Saab wel weer een paar keer binnen gestaan. Niets ernstigs, maar bij het monteren van de nieuwe uitlaat was er maar een van de twee lambda sondes teruggezet, dus de tweede moest er ook weer in. En de airco werkte weer steeds minder. Alles is nagekeken, maar er leek geen lek in het systeem te zitten. Er is een contrastvloeistof toegevoegd aan het gas en ik ben er weer een paar weken mee gaan rijden. Bij terugkomst werd al heel snel duidelijk dat er inderdaad een lek in het systeem zat. Maar wel een kleintje. De rubbers tussen de persleiding en de condensor waren al vervangen, maar dat bleek dus niet genoeg. Bij demontage bleek dat de aansluiting op de condensor behoorlijk uitgevreten was. En in deze tijd van het jaar, wanneer het raam op vochtige dagen ook aan de binnenkant flink kan beslaan, vind ik airco toch wel essentieel. Dus zijn er afgelopen maandag een nieuwe condensor en een nieuwe persleiding in gegaan. We zijn weer klaar voor een berg kilometers.
Nu alleen nog weer eens in bad doen. Vorige week even heen en weer naar Limburg geweest. Grotendeels open natuurlijk. Wat is het toch een fijn ding.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Dan rij je gewoon rustig door de stad… Niet eens bij een hobbeltje of zo.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Scheisse zeg! Hoop dat je 't snel ergens kan laten fixen!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Kortsluiting in je achterruitverwarming? Ik heb nog wel een gebruikte ruit voor je.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Da's maf!? Gebeurt dat spontaan? Balen...
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)