pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » do 26 mei, 2022 12:12

Ik wil de Viggen voorzien van een nieuwe uitlaat. Wat adviseren jullie. Bsr of Simons

https://www.jendvandenbosch.nl/bsr-spor ... 06327.html
https://www.simons-uitlaten.nl/contents ... tlaat.html
Laatst gewijzigd door klaasj op do 26 mei, 2022 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » do 26 mei, 2022 12:17

Afgelopen week veel tijd besteed aan het vernieuwen van de achterremmen. De handremkabel en schoenen is toch wel een apart werkje. Maar nu is dat ook weer klaar voor heel veel jaren.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 05 mei, 2008 22:14
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Pablo » do 26 mei, 2022 18:39

klaasj schreef:
do 26 mei, 2022 12:12
Ik wil de Viggen voorzien van een nieuwe uitlaat. Wat adviseren jullie. Bsr of Simons

https://www.jendvandenbosch.nl/bsr-spor ... 06327.html
https://www.simons-uitlaten.nl/contents ... tlaat.html
Ik heb een BSR onder de Aero; bevalt prima, valt mooi in de bumper en klinkt lekker donker maar niet te luid.

Plaatjes van de BSR en Simons lijken overigens hetzelfde op de site dus ben benieuwd wat de verschillen zijn.
Laatst gewijzigd door Pablo op vr 27 mei, 2022 9:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Saab 9-5NG 2.0T Aero XWD MY2011
Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio aut 2002

Saab 9000 Aero 1994 zwart handbak (verkocht)
Saab 900S Aero 1993 lemans blue (verkocht)
Saab 9000 CSE 2.3T 1997 aut grijs (verkocht)
Saab 9-3 SE 1.8t Hirsch 2008 zwart (lease)
Saab 9-3 SS 1.8i 2004 zwart (lease)

Gebruikersavatar
MVE
Geregistreerd lid
Berichten: 583
Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door MVE » do 26 mei, 2022 23:33

Zijn 1:1 dezelfde uitlaten! Is dus om ‘t even behalve dat er volgens mij BSR op de tip van de BSR (duh) uitlaat staat. In dat opzicht zou mijn voorkeur de Simons zijn. :)

Boven deze 2 verkies ik overigens de Ferrita. Tip ziet er niet origineel uit, maar imo wel érg mooi en hij klinkt hij beter.
@Saab Surplus
9-3OG Coupé Turbo LPG
9-3SC Aero TTID
9-3SC Aero V6 LPG (EX)
900i Coupé 8v (EX)

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » vr 27 mei, 2022 0:10

Klopt die ferrita tip vindt ik niet mooi. Dan moet ik de oude omlassen.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7754
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door reiernumans » vr 27 mei, 2022 13:21

BSR/MapTun/Simons is allemaal hetzelfde, de catback tenminste. In de downpipes die ze leveren zitten wel verschillen voor zover ik ze in de hand gehad heb. Simons is de enige van het drietal zonder iets van een inscriptie op de bovenkant van het sierstuk. Ik zou zelf ook een Ferrita prefereren over de BSR/MapTun/Simons. Ik vind ze mooier klinken, ze flowen beter en ze zijn echt RVS. Sierstukje is een los onderdeel bij de Ferrita, dus daar kun je een andere op zetten die wel de juiste vorm heeft.

Komt deze in de buurt?
Afbeelding
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » vr 27 mei, 2022 14:14

[]

dat ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Ik wil wel graag dat ovale houden. Dat is typisch viggen/aero vindt ik. Kun je zoiets los bestellen.
Laatst gewijzigd door Sander op vr 08 jul, 2022 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » vr 27 mei, 2022 14:19

wat ik vreemd vindt is dat de volgende leverancier aangeeft dat er een verschil is tussen de cabrio en gewone viggen.
https://www.europeantuning.nl/ferrita-s ... 3t-1998-02
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Sapphire » vr 27 mei, 2022 14:52

Dat is onzin, cabrio en coupé is hetzelfde. Wel is er verschil tussen de versie met en zonder Viggen/Aero mk2 bumpers.

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » wo 06 jul, 2022 19:40

Afgelopen weken weer veel verbeteringen aangebracht aan de Viggen. Het begon met het feit dat ik niet tevreden was op de stand van de lak van de auto. Vorig jaar zomer had ik de volledige kop inclusief bumpers laten spuiten omdat ik mij ergerde aan de steenslag. Op 1 of andere manier was de lak niet lekker uitgehard en mijn spuiter ging na mijn opmerking meteen over tot het volledig uitschuren en opnieuw aanbrengen van de nieuwe lak. Helemaal top. Omdat de auto nu toch grotendeels kaal moest dacht ik dat het meteen een goed moment zou zijn om een do 88 intercooler te monteren. Daarnaast ook meteen een nieuwe simons uitlaat. Verder preventief een groot aantal dingen laten doen. Kleine olielekkage van de hydrauliek. Meteen alle stuurbekrachtiging slangen laten vernieuwen. Nieuwe thermostaat. Temperatuurvoeler. Bdp sensor. Spanrollen. Multi riem. Krukaspoeliekeerring. Nieuwe zijknipperlichtjes. Onlangs had ik al de achterremmen compleet en de handremkabel gedaan. Vandaag dus weer een dik tevreden man. De Viggen is en blijft een bijzondere auto. Binnenkort nog even langs Dion voor het laatste finetunen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Orphy » wo 06 jul, 2022 21:25

Mooie upgrades !
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
DV 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door DV 9-3 » wo 06 jul, 2022 21:39

Jeetjemina Klaas, hij wordt maar mooier en mooier... Ophouden met me nou, he!😉 Of ga je 'm lekker houden en ervan genieten?? Ik hoop 't maar voor je!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » wo 06 jul, 2022 21:58

Stilstand is achteruitgang. En dat mag zeker niet gebeuren. Heb nog een paar kleine dingetjes dit jaar. Iets van glascoating of zo. En een setje hirsch kan mischien ook nog wel. Oh ja en er ligt nog een bleu tooth maar dan moet ik de cd wisselaar met o.a. de dijk cd s uit zetten. Ha ha. Allemaal luxeproblemen.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
OuweNiek
Donateur
Donateur
Berichten: 122
Lid geworden op: di 24 okt, 2017 23:13
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door OuweNiek » ma 11 jul, 2022 21:45

Prachtige auto en geweldig verhaal. Houden zou ik zeggen. Van genieten in alle opzichten.

Met de bluetooth open je een wereld van muziek, inclusief alles van De Dijk, vanaf je telefoon. Eindeloos veel CDs. Ik kan het echt aanraden. De Saabaux bluetooth heeft een ingebouwde voorversterker die het geluid aanzienlijk verbetert tenopzichte van alleen de AS3.
9-3 Viggen Coupe (1999)
Voorheen:
900 Turbo Coupe (1986)
9-3 S 2.0t (2000)
9-5 Aero Estate (2003)

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door ghulst » di 12 jul, 2022 12:03

Goed bezig Klaas. En een setje Hirsch staat best goed hoor, kan ik uit ervaring zeggen. ;)
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Plaats reactie