9-3 Viggen Cabriolet
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: 9-3 Viggen Cabriolet
Ja genoeg tips maar of je (portemonnee) daar blij van wordt?
-steering brace
-dubbele arb achter
-6 point brace
-versterkte veerpootbrug
-remmen upgrade
-aluminium IC
-alle slangen vervangen door siliconen
-EVAP klepjes en carterventilatie vervangen
-rubbers ophanging en Draagarmen vernieuwen, evt door PU
-3" downpipe
Of bedoelde je dat niet?
Ik ga er van uit dat je nu al die termen in Google gaat typen, en dan denkt: mooi, dat wil ik ook hebben!
-steering brace
-dubbele arb achter
-6 point brace
-versterkte veerpootbrug
-remmen upgrade
-aluminium IC
-alle slangen vervangen door siliconen
-EVAP klepjes en carterventilatie vervangen
-rubbers ophanging en Draagarmen vernieuwen, evt door PU
-3" downpipe
Of bedoelde je dat niet?
Ik ga er van uit dat je nu al die termen in Google gaat typen, en dan denkt: mooi, dat wil ik ook hebben!
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
De veren (eibach) zitten onder mijn oude auto. Jij hebt nu standaard se veren.lucas.albada schreef:Leuk om te zien dat er zo veel geschreven is over mijn nieuwe auto! Net opgehaald.
Ik vraag mij wel af waarom er inderdaad zoveel eigenaren zijn geweest. Hij is maar bij 4 garages in onderhoud geweest.
Erg blij mee. Het was weer 6 jaar geleden dat ik mijn saab 900 classic moest afschrijven en dus weer tijd voor wat nieuws.
Maar de auto is dus getuned geweest? en verlaagd? Het lijkt erop dat dit weer is teruggedraaid denk ik zo. Kan dit nadelig zijn voor de motor? Iets te hard op zijn staart getrapt? of valt dat wel mee met dit type motor?
Thanks,
Lucas
-
lucas.albada
- Geregistreerd lid
Oh, Dat is jammer. Dus niet eens origineel viggen. Was ik toch in de vooronderstelling dat ik een 100% originele Viggen had gekocht.JWF_Peters schreef:De veren (eibach) zitten onder mijn oude auto. Jij hebt nu standaard se veren.lucas.albada schreef:
-
jgvdv
- Donateur

teruggaan en om vragen
, voor dat geld moet ie wel orgineel zijn lijkt me , maar goed qua hoogte had je het ook kunnen zien 
-
viggie79
- Geregistreerd lid
deze viggen is niet helemaal orgineel o.a tuningspakket hoord er niet op , de bsr uitlaat is niet orgineel, de kleur van de velgen wijkt af , raam steil vooruit is mee gespoten in kleur ,knipperlichten zijn niet orgineel,verlagingsset niet orgineel , voorruit is vervangen . maar veel plezier met deze nieuwe aanwinst
-
herrick
- Geregistreerd lid
[]
Volgens mij wou hij alleen maar aangeven dat deze auto nog mooier dan origineel is.
Ik ben in ieder geval stikjaloers, wat een prachtIge auto!
Volgens mij wou hij alleen maar aangeven dat deze auto nog mooier dan origineel is.
Ik ben in ieder geval stikjaloers, wat een prachtIge auto!
-
busy
- Donateur (4x)

Een prachtige Viggen, van de opties (=Viggens) die je aangaf (in mijn ogen) goede een keuze. Veel plezier ermee! 
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Eibach wat er op zat was ook niet origuneel dus dat scheelt. Nu snel die BSR pijp eraf en niewe bumper zoeken. Wel super mooie auto heb er ook even in gereden!! Alles in keurige staat. Velgen zijn nice zo! Weet trouwens niet of de veren daarna nog veranderd zijn maar dat denk ik niet.lucas.albada schreef:Oh, Dat is jammer. Dus niet eens origineel viggen. Was ik toch in de vooronderstelling dat ik een 100% originele Viggen had gekocht.JWF_Peters schreef:De veren (eibach) zitten onder mijn oude auto. Jij hebt nu standaard se veren.lucas.albada schreef:
-
lucas.albada
- Geregistreerd lid
Ok, dank voor alle info!
Vandaag heerlijk open getoerd. Net thuis, tot 22.00 open gereden
Dus als ik het goed begrijp is de auto nog steeds "verlaagd"
Auto rijdt nog als nieuw trouwens. Weet iemand nog een betaalbare garageplek in Amsterdam centrum /oost. Hij staat nu buiten.. Is natuurlijk niet ideaal.
Groet,
Lucas
Vandaag heerlijk open getoerd. Net thuis, tot 22.00 open gereden
Dus als ik het goed begrijp is de auto nog steeds "verlaagd"
Auto rijdt nog als nieuw trouwens. Weet iemand nog een betaalbare garageplek in Amsterdam centrum /oost. Hij staat nu buiten.. Is natuurlijk niet ideaal.
Groet,
Lucas
-
Descendent
- Donateur (2x)

Hij lijkt wel wat lager dan gewoonlijk op de foto's in dit topic. Misschien Aero veren die eronder zitten (die verlagen 1cm t.o.v. 'gewone' SE veren)?
Maar ongeacht of ie origineel is of niet een erg mooie wagen! uitlaten zou ik zeker zo houden (of aan mij geven
).
Upgrades doen; mijn idee:
Begin met een Versterkte veerpootbrug voor en een dubbele stabilisatorstang achter. Kost niet teveel; wel veel profijt van.
- Vervang alle vacuumslangen door siliconen (kost ook de wereld niet; 40 euro totaal ongeveer bij Saabtuners)
Zet er een mooie sportgrille in (hey; da's toevallig! http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... mympSeller" onclick="window.open(this.href);return false; ) 'Descendent schaamteloos zn eigen handelswaar promoot,
) maar ik denk echt dat het m mooi zal staan.
- Wat voor dashboard zit erin? Toch niet zo een saaie grijze? Zo ja: RAus damit! (en een mooie Carbon oid kopen. )
- En dingen die John al zei ergens hierboven. Shiny dumpvalve, klepkjes etc.
En als je echt geld teveel hebt kun je eens denken aan die 3 inch downpipe, Grotere intercooler, en dat soort werk.
Maar ongeacht of ie origineel is of niet een erg mooie wagen! uitlaten zou ik zeker zo houden (of aan mij geven
Upgrades doen; mijn idee:
Begin met een Versterkte veerpootbrug voor en een dubbele stabilisatorstang achter. Kost niet teveel; wel veel profijt van.
- Vervang alle vacuumslangen door siliconen (kost ook de wereld niet; 40 euro totaal ongeveer bij Saabtuners)
Zet er een mooie sportgrille in (hey; da's toevallig! http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... mympSeller" onclick="window.open(this.href);return false; ) 'Descendent schaamteloos zn eigen handelswaar promoot,
- Wat voor dashboard zit erin? Toch niet zo een saaie grijze? Zo ja: RAus damit! (en een mooie Carbon oid kopen. )
- En dingen die John al zei ergens hierboven. Shiny dumpvalve, klepkjes etc.
En als je echt geld teveel hebt kun je eens denken aan die 3 inch downpipe, Grotere intercooler, en dat soort werk.
-
MichelSchreurs
- Donateur (2x)

Ik had zo'n grille van Descendent met zwart gaas in m'n cabrio, dat stond inderdaad echt heel erg goed. (Krijg ik nu korting bij m'n volgende aankoop, Hans?
)
-
Niels83
- Donateur (3x)

Erm. NeeDescendent schreef: - Wat voor dashboard zit erin? Toch niet zo een saaie grijze? Zo ja: RAus damit! (en een mooie Carbon oid kopen. )
Verder vind ik een originele Viggen uitlaat mooier staan en klinken dan een BSR.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Dit topic staat trouwens in Gespot.
Zou een mod het kunnen verplaatsen naar de 9-3 sectie, anders is t straks weg.
Zou een mod het kunnen verplaatsen naar de 9-3 sectie, anders is t straks weg.