Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
-
Super72
- Geregistreerd lid
Re: Ewoud heeft een Viggen!
En voor wat betreft het 'wat heb je te verliezen': ik zag nogal op tegen het terugbouwen. Moet je eerst weer originele onderdelen zien te vinden en alles. Ik had er geen zin in. Maar wellicht valt het in de praktijk reuze mee.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Welkom hier en een prachtige VIGGEN, heerlijk. Mooi leesvoer is altijd een geweldige aanwinst voor het forum. Dus leef je uit zodat wij dat ook kunnen doen. Ik ben razend benieuwd naar het verdere verhaal van de updates en natuurlijk foto's.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Er zijn verkopers en verkopers-met-hart-voor-hun-klanten. Morgen ga ik de Viggen ophalen. Mijn verkoper zou rustig op mijn komst kunnen wachten en vervolgens de laatste puntjes op de zakelijke i's zetten. Deal afgerond, auto van het erf, money in the bank en dóór. Maar mijn verkoper snapt dat ik opgewonden ben. Dat ik met spanning uitkijk naar morgen en vermoedelijk geen oog dicht doe. Hij nam de moeite om mij vanavond een serie foto's te sturen van mijn 9-3, zoals die op mij staat te wachten. Een gebaar van niks, zou je zeggen. Maar toch. Hij had het ook niet kunnen doen en dan zou geen haan ernaar gekraaid hebben. Ik hou van mensen die dat soort kleine attenties begrijpen.
Twee foto's uit de serie. Allemachtig, wat vind ik hem mooi.

Twee foto's uit de serie. Allemachtig, wat vind ik hem mooi.

-
Arthurj
- Donateur (4x)

Bloedmooie kleur [Blauw bloed welteverstaan...]!!
De Kers op de Taart wat de verkoper hier doet, daar zou je bij mij ook VETTE punten mee scoren.
De Kers op de Taart wat de verkoper hier doet, daar zou je bij mij ook VETTE punten mee scoren.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Gisteren de Viggen opgehaald. Leeuwarden ligt niet naast de deur, dus al met al waren we er een halve dag mee zoet. Drie uur met de trein om er te komen, aldaar door de verkoper opgehaald van het station. Bij aankomst op het bedrijventerrein aangenaam verrast dat de verkoper de auto door een professional had laten poetsen, in plaats van er zelf vluchtig een met Turtle Wax doordrenkte doek overheen te halen. Zoals dat dan gaat, eerst een uurtje gekeuvel met koffie en 'oranje koek', wat een Friese specialiteit bleek te zijn. Vriendelijk, maar natuurlijk wilde ik alleen maar de sleutel is ontvangst nemen en gaan rijden. Uiteindelijk kon ik om 17.00 uur de viercilinder aanzwengelen en de Saab de sporen geven richting bewoonde wereld. In de kofferbak een bos bloemen en een collectie Friese lekkernijen, inclusief fles Berenburg.
De terugweg naar Den Haag bedroeg ruim 200 km, perfect voor een maiden trip. Afwisselende route gekozen, met zowel snelweg als binnendoor wegen, en genoten van alles wat ik beleefde. Ruiken, voelen, luisteren, contact met de auto maken, vrienden worden. Zintuigen op scherp. Rommelen aan knopjes, schuifdak open - nee, toch maar weer dicht. Geen kraakje of rammeltje te horen, geen rare geuren, onheilspellende rookwolken of meters die naderend malheur aankondigden. In plaats daarvan als een streep naar huis; op de snelweg de teller strak op 160 km/u. Genieten met een hoofdletter G.
En nu staat-ie hier voor de deur. Eindelijk. Nauwelijks tijd ervoor, want drukte op werk en middenin een verhuizing. Maar toch even een paar minuten gerommeld en wat dingetjes gedaan om de Saab eigen maken. Da's belangrijk.

Komende tijd staat er het nodige op stapel. Ik houd jullie op de hoogte. Ook hoop ik tijd en ruimte te vinden voor een fotoreportage. Gisteren realiseerde ik me dat ik voor het eerst in héél lange tijd weer een auto heb waar ik naar omdraai als ik ervan wegloop. God, wat heb ik dat gemist.
De terugweg naar Den Haag bedroeg ruim 200 km, perfect voor een maiden trip. Afwisselende route gekozen, met zowel snelweg als binnendoor wegen, en genoten van alles wat ik beleefde. Ruiken, voelen, luisteren, contact met de auto maken, vrienden worden. Zintuigen op scherp. Rommelen aan knopjes, schuifdak open - nee, toch maar weer dicht. Geen kraakje of rammeltje te horen, geen rare geuren, onheilspellende rookwolken of meters die naderend malheur aankondigden. In plaats daarvan als een streep naar huis; op de snelweg de teller strak op 160 km/u. Genieten met een hoofdletter G.
En nu staat-ie hier voor de deur. Eindelijk. Nauwelijks tijd ervoor, want drukte op werk en middenin een verhuizing. Maar toch even een paar minuten gerommeld en wat dingetjes gedaan om de Saab eigen maken. Da's belangrijk.

Komende tijd staat er het nodige op stapel. Ik houd jullie op de hoogte. Ook hoop ik tijd en ruimte te vinden voor een fotoreportage. Gisteren realiseerde ik me dat ik voor het eerst in héél lange tijd weer een auto heb waar ik naar omdraai als ik ervan wegloop. God, wat heb ik dat gemist.
-
1001760
- Donateur (2x)

Dat gevoel blijft heel lang kan ik je zeggen.Super72 schreef: ↑do 01 sep, 2022 10:25Gisteren realiseerde ik me dat ik voor het eerst in héél lange tijd weer een auto heb waar ik naar omdraai als ik ervan wegloop.
Wat ik ook vaak doe: de auto andersom (anders dan normaal) parkeren bij je huis. Dan kijk je op een andere manier tegen de auto aan of zie je 'm (of haar natuurlijk) eens van de andere kant.
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Veel fijne kilometers gewenst.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Mooi is dat he? Ik heb dat eigenlijk met al mijn SAABS, maar -het is misschien vloeken in de kerk- misschien nog wel het meeste met mijn Citroën C6 (dan kijk ik soms 2 keer om). Ik dacht ergens laatst een tegeltje gelezen te hebben, zoiets als "je bent pas echt een autoliefhebber als je bij het afsluiten altijd even omkijkt naar je auto".Super72 schreef: ↑do 01 sep, 2022 10:25Gisteren realiseerde ik me dat ik voor het eerst in héél lange tijd weer een auto heb waar ik naar omdraai als ik ervan wegloop.
Verder -beetje laat- nog gefeliciteerd met je Viggen. Ik hoop dat we komend jaar een keertje een Viggen meeting kunnen organiseren, er zijn er tenslotte voldoende in Nederland
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Proficiat!
Eindelijk een Viggen met mooie velgen.
Eindelijk een Viggen met mooie velgen.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Het was volgens mij Jeremy Clarkson die zei: 'Als je niet naar je eigen auto omkijkt, heb je de verkeerde auto gekocht,'NeufegliseThierry schreef: ↑vr 02 sep, 2022 8:50Ik dacht ergens laatst een tegeltje gelezen te hebben, zoiets als "je bent pas echt een autoliefhebber als je bij het afsluiten altijd even omkijkt naar je auto".
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Proficiat, heerlijk dat heen reizen met OV en uiteindelijk met de nieuwe aanwinst [of liefde] op alle mogelijke manieren terug naar huis.
Geniet en houd ons op de hoogte van de komende ontwikkelingen
Geniet en houd ons op de hoogte van de komende ontwikkelingen
-
Super72
- Geregistreerd lid
Beetje suffe vraag misschien, maar ik heb een zonnescherm achter de achterruit (zo'n ding dat mee omhoog en omlaag rolt bij het openen/sluiten van de achterklep). Is dat standaard-uitrusting?
-
DV 9-3
- Donateur

Zo’n zonnescherm is geen standaarduitrusting. Zo ver ik weet was het ook niet af fabriek leverbaar of ‘n Saab ‘dealer accessoire’.
Niet dat ‘t me echt verbaasde
maar leuk voor dat je zo blij bent met je Viggen! Je post over de eerste rit naar huis doet vermoeden dat er kundig aan gewerkt werd, zoals je in de openingspost ook al beschreef. Dat belooft goeds!
Niet dat ‘t me echt verbaasde
-
Super72
- Geregistreerd lid
Ah, iets aftermarkets dus. Daar heb ik geen bezwaar tegen, want het staat keurig en in dat opzicht zou het ding een origineel accessoire geweest kunnen zijn. Maar good to know.DV 9-3 schreef: ↑ma 05 sep, 2022 23:43Zo’n zonnescherm is geen standaarduitrusting. Zo ver ik weet was het ook niet af fabriek leverbaar of ‘n Saab ‘dealer accessoire’.
Ik ben er echt als een kind zo blij mee. Grappig dat je over dat soort dingen dus nooit heen groeit. Ik heb inmiddels een tank Ron98 verstookt en de Viggen heeft nog geen klap verkeerd gegeven. Alles werkt zoals het moet - en vooral ook zoals ik hoopte. Werkelijk niets valt tegen. Nu ja, de audiokwaliteit is misschien wat ál te 1999, maar dat kun je de auto niet kwalijk nemen. En het is lekker authentiek. Wat niet wegneemt dat ik nadenk over de opties. De bak-met-rechte-vertanding vraagt wat meer beleid dan een normale tandwielenset, maar dat voegt voor mij alleen maar iets toe (ik zou het liefst een WTCC-racer met ongesynchroniseerde sequentiële versnellingsbak als dagelijkse auto hebben), net zoals het lichte gegier van de tandwielen. Ik ben totaal verliefd.leuk voor dat je zo blij bent met je Viggen! Je post over de eerste rit naar huis doet vermoeden dat er kundig aan gewerkt werd, zoals je in de openingspost ook al beschreef. Dat belooft goeds!