2de hands Viggen, wat mag dat kosten?
-
Pepijn
- Geregistreerd lid
zelfde gedaan
Ik heb eind vorig jaar een Viggen uit DLD geimporteerd. 160dk op de teller en in zeer goede staat. e8800 voor betaald. ong. 2000e aan invoerrechten + vervoer vanuit Hamburg door importbedrijf.
Spaanse Viggen wel tijdje geleden te koop zien staan maar m.i. erg goedkoop. Staat ook een Italiaan te koop maar erg onbetrouwbaar (zijn Italianen toch altijd?)
www.autoscout24.nl (optie 'heel europa' geeft mooi oerzicht)
Spaanse Viggen wel tijdje geleden te koop zien staan maar m.i. erg goedkoop. Staat ook een Italiaan te koop maar erg onbetrouwbaar (zijn Italianen toch altijd?)
www.autoscout24.nl (optie 'heel europa' geeft mooi oerzicht)
-
Golfbal
- Geregistreerd lid
De koop is niet doorgegaan. Hij wilde de opties ook extra betaald hebben naast de standaard prijs. Dit hield in dat er nog eens ruim 3.000 bij kwam voor de volgende items;
- Sport Transmission Mount (Improve Shifter Feeling)
- Steering Rack Brace & Clamp Kit (Reduce Toque Steer and improve handling)
- H&R Sport Springs (Improve Handling)
- Larger Rear Anti-Roll Bar (Improve Handling)
- Forge Dump Valve (Does nothing, but looks nice!)
- JR Cone Filter & BSR Heat Shield (Slight Increase in HP)
- Kromer Radio Alpine CDA9805 CD Player
- 2xKaption KCX-692 Speakers
- 2xKaption HDC-602 Speakers
- 350W Alpine Amplifier, 10" Boston Subwoofer
- Goodyear Eagle F1 GS-D3 (Super grippy performance tires)
Nu is het niet aantrekkelijk meer. Jammer maar helaas.
- Sport Transmission Mount (Improve Shifter Feeling)
- Steering Rack Brace & Clamp Kit (Reduce Toque Steer and improve handling)
- H&R Sport Springs (Improve Handling)
- Larger Rear Anti-Roll Bar (Improve Handling)
- Forge Dump Valve (Does nothing, but looks nice!)
- JR Cone Filter & BSR Heat Shield (Slight Increase in HP)
- Kromer Radio Alpine CDA9805 CD Player
- 2xKaption KCX-692 Speakers
- 2xKaption HDC-602 Speakers
- 350W Alpine Amplifier, 10" Boston Subwoofer
- Goodyear Eagle F1 GS-D3 (Super grippy performance tires)
Nu is het niet aantrekkelijk meer. Jammer maar helaas.
-
Pepijn
- Geregistreerd lid
jammer
Dat is erg jammer natuurlijk.
Zelf zou ik een audio upgrade wel wenselijk vinden (Saab/Harman Kardon voor 550e)
Maar enkele aanpassingen aan chassis ook bijzonder welkom hoor. Zoveel vermogen vraagt om wat stuggere sturing en vering. Het Viggen Rescue pakket van Abbott Racing zou moeten volstaan en hoeft niet duurder te zijn dan 1500e inclusief installatie.
Performance banden moeten er sowieso op. Ik heb Turanza's wat neerkomt op zo'n 700e voor vier. Maar die kan hij niet apart rekenen natuurlijk.
Succes verder met zoeken.
Groet, Pepijn
Zelf zou ik een audio upgrade wel wenselijk vinden (Saab/Harman Kardon voor 550e)
Maar enkele aanpassingen aan chassis ook bijzonder welkom hoor. Zoveel vermogen vraagt om wat stuggere sturing en vering. Het Viggen Rescue pakket van Abbott Racing zou moeten volstaan en hoeft niet duurder te zijn dan 1500e inclusief installatie.
Performance banden moeten er sowieso op. Ik heb Turanza's wat neerkomt op zo'n 700e voor vier. Maar die kan hij niet apart rekenen natuurlijk.
Groet, Pepijn
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Re: jammer
Wat heb jij aan je Viggen aangepast? Om die 275pk op de weg te houden?Pepijn schreef:Dat is erg jammer natuurlijk.
Groet, Pepijn
-
Pepijn
- Geregistreerd lid
Re: jammer
Wat heb jij aan je Viggen aangepast? Om die 275pk op de weg te houden?
Nog niet zo heel veel. Ben me nog beetje aan het oriënteren en heb me laten adviseren door oa Hans-Martin. Ik ga wellicht voor de gehele rescue-kit en aangepaste veren&schokbrekers. De schokbrekers blijken aan vervanging toe dus wordt meteen een Hirsch-setje.
De Turanza banden trouwens al flinke vooruitgang hoor.
Verder heeft genuine-saab ook een aantal goede onderdelen die overeenkomen met de rescue-kit dus ik wacht vooral totdat ik wat tijd heb mij hier op te werpen.
Zo merk ik dat andere banden en de tuning de omstandigheden weer ietsje hebben veranderd wat de keuze van vervolg-onderdelen ook nog zou kunnen beïnvloeden.
Ik heb sowieso besloten mijn Viggen te houden dus geen sprake van investeringen ofzo.
Nix mis mee trouwens als ie al getuned is. Kunnen ze perfect tegen mits het niet over de 300pk gaat zonder de additionele hardware.
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=FjY-oO0ZOZE
groet, Pepijn
-
Golfbal
- Geregistreerd lid
-
Pepijn
- Geregistreerd lid
-
vincde
- Geregistreerd lid
zijn reactie:Golfbal schreef:Deze advertentie komt inderdaad weinig betrouwbaar over, ik zal hem eens mailen. Kijken wat de reactie is.
Vincent,
Nice ride indeed!
Deze Viggen is reeds onderweg naar NL, heeft dus nog geen NL platen. Wordt wel indien gewenst op nl platen geleverd incl verse apk..
Prijs? doe een bod, en je rijd in een voor NL unieke Saab!
met groet,
Johan
p.s. ik vroeg om een kenteken...
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
-
Golfbal
- Geregistreerd lid