Kennen jullie deze Viggens?

lucas.albada
Geregistreerd lid
Berichten: 20
Lid geworden op: do 14 nov, 2013 15:23
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door lucas.albada » za 13 dec, 2014 12:56

Bedoelde je wel van Dijk en Geval? Ik sta hier nu, ziet er enorm net uit. complete historie, alle facturen aanwezig, mega netjes. Hem wel gevraagd naar kilometerstand en hadden het over online reviews. Hij kon het zich niet voorstellen dat hij zo bekend zou staan maar verwacht dus dat je het over een andere Van dijk hebt. Veel voorkomende naam in autoland maar dit is van dijk en geval.


Noordermeer schreef:
RoelandV schreef:
Noordermeer schreef:http://www.autotrader.nl/auto/saab-9-3/ ... jtellings/
Beetje saai, maar praktisch nieuw. helaas geen nederlandse auto. recent geimporteerd, geschiedenis aanwezig. betrouwbare auto denk ik zo, maar wat saai.
is geen viggen en kilometerstand lijkt onwaarschijnlijk.
Je bent blijkbaar nog nooit bij Van Dijk en Geval geweest.
Ik melde ook dat de kilometerstand waarschijnlijk niet klopt, Van Dijk draaide genoeg terug.
Die laatste normale cabrio is import, dus die kilometerstand is nooit aan te tonen.
Als de gehele historie erbij zit en de garage uit het buitenland het kan bevestigen is alles aan te tonen.

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door johnb52 » za 13 dec, 2014 13:20

Niet alles wat op internet staat is waar...


Die Cabrio waar ik naar linkte komt overigens uit Duitsland.

Ziet er super netjes uit.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Noordermeer
Geregistreerd lid
Berichten: 951
Lid geworden op: wo 05 jun, 2013 15:22
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door Noordermeer » za 13 dec, 2014 14:05

-
Laatst gewijzigd door Noordermeer op za 13 dec, 2014 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Noordermeer
Geregistreerd lid
Berichten: 951
Lid geworden op: wo 05 jun, 2013 15:22
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door Noordermeer » za 13 dec, 2014 14:11

Niels83 schreef:
busy schreef:In Amstelveen staatt nog een Aero bij Bas vd Klis. Zelfde prijs als de Viggen.
Alleen is dat geen Aero, maar een gewone SE ;) En ik vind hem er ook wel erg basic uitzien. Standaard dashboard, geen hout of carbon en te moderne velgen eronder. Ik vind het verschrikkelijk veel geld voor zo'n standaard 9-3, voor dat geld koop je een erg nette Aero of viggen. Die lage km-stand vind ik oninteressant. Wij rijden met 5 Saabs in de familie, en ervaring leert dat ze pas bij 200.000km zijn ingereden :lol:
Zijn maar weinig cabrio's te vinden die niet verknalt en in top staat zijn zoals die bij Bas, die prijs gaat hij er ook voor krijgen, alles klopt, vind maar eens een Originele Nederlandse cabrio met die kilometerstand, in top staat van eerste eigenaar. Blijf het altijd jammer vinden dat mensen die een Aero hebben, altijd doen of hun auto het helemaal is, vervolgens is de rest van de auto's die hier gespot worden in hun ogen allemaal te min. Ik bezit zelf van het nieuwe type 9-3 een compleet gedocumenteerde aero uit Duitsland met alle opties(niet maar een paar zoals vaak is en dan alle opties word gezegt) incl. schuifdak, so what? Het is en blijft een auto, verder niks bijzonders.
Laatst gewijzigd door Noordermeer op za 13 dec, 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door RoelandV » za 13 dec, 2014 14:15

lucas.albada schreef:Bedoelde je wel van Dijk en Geval? Ik sta hier nu, ziet er enorm net uit. complete historie, alle facturen aanwezig, mega netjes. Hem wel gevraagd naar kilometerstand en hadden het over online reviews. Hij kon het zich niet voorstellen dat hij zo bekend zou staan maar verwacht dus dat je het over een andere Van dijk hebt. Veel voorkomende naam in autoland maar dit is van dijk en geval.
Ik schreef al dat het betreffende forumlid blijkbaar nog nooit ZELF bij Van Dijk en Geval is geweest.
Zonder er zelf geweest te zijn uit men hier soms verdachtmakingen die volstrekt onterecht zijn.
Ga eerst zelf kijken voordat je een oordeel hebt over een autobedrijf.
Jij ziet nu dat het een keurig autobedrijf is, en dat doet me deugd.
Keep on smiling!

JesseS95B
Geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jul, 2014 8:44
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door JesseS95B » za 13 dec, 2014 18:58

Beste Lucas,

Algemene tip: bij proefrit voelen of motor warm is. Koude start geniet voorkeur. Is veel meer uit af te leiden. Tav slechte of bijna kapotte turbo kan er bij een koude start een beetje olie verbranden wat rook verklaart bij koude start. Als de motor al warm is, is dat niet meer te lezen. Ik ben altijd op mijn hoede als de motor warm is... Waarom hebben ze hem vast warm gereden?

Buiten dat: elke auto kan iets hebben, maar saab is altijd geweldig!
9-3 2.0 Turbo (2001)
9-5 2.3T Aero (2003)
9-5 2.0 TID (2010)

lucas.albada
Geregistreerd lid
Berichten: 20
Lid geworden op: do 14 nov, 2013 15:23
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door lucas.albada » za 13 dec, 2014 19:57

Nou, Het is gelukt. Er staat een fantastisch mooie Viggen voor de deur. Het is helaas de duurste optie van de 3 geworden. Maar met volwaardige garantie van 6 maanden. En heb ik 1000 euro minder betaald dan de vraagprijs en 4 extra mooie saabvelgen met winterbanden erbij onderhandeld. Ik moet zeggen dat Jaap Hoogeveen een fijne saabgarage is. Zeer grote saabliefhebber en heeft mij op alle zaken gewezen waarop gelet moet worden. Gewoon een eerlijke saab met volledige historie en NAP. En wat een power! Hij steeg bijna op!

Dank voor de tips!

Weet iemand of er op het forum iets staat over een betere geluidsinstallatie inbouwen in de 9-3. Die vind ik wat te magertjes.

Dank!

Lucas

Gebruikersavatar
Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3256
Lid geworden op: do 16 jun, 2011 11:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door Niels83 » za 13 dec, 2014 20:17

Noordermeer schreef: Blijf het altijd jammer vinden dat mensen die een Aero hebben, altijd doen of hun auto het helemaal is, vervolgens is de rest van de auto's die hier gespot worden in hun ogen allemaal te min.
Ik heb nooit gezegd dat niet-aero's te min zijn. Alleen Lucas zocht een Viggen, dan settle je niet voor een SE of S. Lijkt mij toch reëel? Dat is een gerichte keuze, dus dan is het alleen nuttig Viggens aan te wijzen?!

Lucas, gefeliciteerd met je Viggen. Hele mooie wagen. Hier mijn avontuur met handleiding hoe de de speakers te vervangen en hoe ik het gedaan heb.
Jetzt:
Saab 900 Turbo 16 Special T5.5 280pk
Zoekt: Leuke 9³ 2008+ Caab of Turbo-X

Es war einmal:
SAAB 9³ Aero Troll 2.0R Caab 56-LR-XG
Saab 900 classic Scarabee LPT FG-JZ-10
Saab 900 classic Zwart LPT 39-NT-VG
9³ SE Maptun stg5 1999 80-XL-TZ
Saab 9000
Harley Davidson FXSB Softail Breakout

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door johnb52 » za 13 dec, 2014 20:23

lucas.albada schreef:Nou, Het is gelukt. Er staat een fantastisch mooie Viggen voor de deur. Het is helaas de duurste optie van de 3 geworden. Maar met volwaardige garantie van 6 maanden. En heb ik 1000 euro minder betaald dan de vraagprijs en 4 extra mooie saabvelgen met winterbanden erbij onderhandeld. Ik moet zeggen dat Jaap Hoogeveen een fijne saabgarage is. Zeer grote saabliefhebber en heeft mij op alle zaken gewezen waarop gelet moet worden. Gewoon een eerlijke saab met volledige historie en NAP. En wat een power! Hij steeg bijna op!

Dank voor de tips!

Weet iemand of er op het forum iets staat over een betere geluidsinstallatie inbouwen in de 9-3. Die vind ik wat te magertjes.

Dank!

Lucas
Geluid in n Caab is sowieso ruk!

Wil je alles zelf aankopen en aansluiten?

Zo niet: PB naar jwaterink en t komt goed :)
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

lucas.albada
Geregistreerd lid
Berichten: 20
Lid geworden op: do 14 nov, 2013 15:23
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Kennen jullie deze Viggens?

Bericht door lucas.albada » za 13 dec, 2014 20:41

Super! Nee, ik zou het misschien kunnen, maar breng hem liever weg en dat ie met een mooi geluid terugkomt :) dank voor de tip!


Jwaterink heb ik ondertussen gemaild. :)

Plaats reactie