aankoop Viggen
- seppe666
- Geregistreerd lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 09 apr, 2007 2:44
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
aankoop Viggen
Hallo!
De kogel is door de kerk. Gisteren besloten mijn 9-3 2.2TiD van 2003 te verkopen en in de plaats een Viggen aan te schaffen.
Ik was er al een tijdje mee aan het spelen, maar nu ben ik zeker.
Vorige week met m'n huidige een panne gehad:
Om 8.00 rustig in de file richting werk hoorde ik plots alsof er een kat onder m'n motorkap vanalles aan het herinrichten was...
Me toch maar aan de kant gezet om te kijken en zag dat m'n multiriem niet meer draaide
M'n collega op werk maar gebeld om te vragen of ik 'm best achter liet of toch nog zou proberen op werk te geraken.
Zijn reactie: best niet, maar als je 't toch probeert, de temperatuur in de gaten houden daar de motor géén koeling krijgt.
Het was die dag een lekkere 0°C dus ik ben nog doorgereden tot de eerste beste afrit.
Zonder servo, zonder verwarming, zonder koeling, zonder alternator...
Op de carpoolparking ff gaan opwarmen bij iemand in de wagen( dank!) en de garage gevraagd of ze het die dag druk hadden.
Terug op de autostrade in de hoop de garage nog te halen (17km of zo), maar zoals je natuurlijk al kan inbeelden viel alles stelselmatig weg.
geen tractiecontrole, geen esp, toerental-naald, snelheid, relais die je hoort ratelen door te weinig stroom en tenslotte geen indicatie van temp.
Slechts 800m van de afrit gaf hij het op. Veilig kunnen stoppen op pechstrook en ondertussen geen gevoel meer in vingers. yup, lekker koud
Pas na een half uur (met dank aan de sympathieke West-Vlaming)iemand gestopt om toch nog een beetje juice in de accu te krijgen, maar helaas.
Met de takel naar de garage met het verdict: de spanrol losgekomen van de motorblok; 1 vd 2 bouten afgebroken. Oorzaak? <vermoedelijk stress door trilling.
Vervangwagen (Fiat Panda kaka) en enkele dagen later (ze hadden het druk in de garage)
"ja meneer, een nieuwe spanrol bestellen?"
"erm...deze is nog niet besteld?! bestellen die handel! wanneer komt die aan?"
"goh meneer, deze moet van zweden komen...een dikke week?"
"hola. geef mij een half uur"
5 Saab garages afgebeld in de buurt, bij de 5de "morgen binnen, meneer."
volgende dag met de vervangwagen spanrol naar de garage gaan brengen.. "alstublieft! rechtstreeks van Zweden"
Deze maandag (een week later...) het verlossende telefoontje "uw wagen is klaar meneer"
"hebt u alsook de accu geladen?"
"jaja, heel de nacht aangehangen"
Volgende dag: startproblemen accu naar de kl*te, hulpvaardige buren die me konden helpen duwen.
Toen is er iets geklikt in mijn hoofd. 226500km en wie weet welke verrassingen zitten er nog.
Dus gisteren nog een mooie overnameprijs gekregen en een zwarte 5deurs van 2000 met nieuwe B235R (0km!) gekocht
Mijn vraag: wie heeft er ervaring met een betrouwbare garage in de buurt van Turnhout met ervaring en liefde voor deze mooie Zweedse?
Alvast bedankt!
Seppe
De kogel is door de kerk. Gisteren besloten mijn 9-3 2.2TiD van 2003 te verkopen en in de plaats een Viggen aan te schaffen.
Ik was er al een tijdje mee aan het spelen, maar nu ben ik zeker.
Vorige week met m'n huidige een panne gehad:
Om 8.00 rustig in de file richting werk hoorde ik plots alsof er een kat onder m'n motorkap vanalles aan het herinrichten was...
Me toch maar aan de kant gezet om te kijken en zag dat m'n multiriem niet meer draaide
M'n collega op werk maar gebeld om te vragen of ik 'm best achter liet of toch nog zou proberen op werk te geraken.
Zijn reactie: best niet, maar als je 't toch probeert, de temperatuur in de gaten houden daar de motor géén koeling krijgt.
Het was die dag een lekkere 0°C dus ik ben nog doorgereden tot de eerste beste afrit.
Zonder servo, zonder verwarming, zonder koeling, zonder alternator...
Op de carpoolparking ff gaan opwarmen bij iemand in de wagen( dank!) en de garage gevraagd of ze het die dag druk hadden.
Terug op de autostrade in de hoop de garage nog te halen (17km of zo), maar zoals je natuurlijk al kan inbeelden viel alles stelselmatig weg.
geen tractiecontrole, geen esp, toerental-naald, snelheid, relais die je hoort ratelen door te weinig stroom en tenslotte geen indicatie van temp.
Slechts 800m van de afrit gaf hij het op. Veilig kunnen stoppen op pechstrook en ondertussen geen gevoel meer in vingers. yup, lekker koud
Pas na een half uur (met dank aan de sympathieke West-Vlaming)iemand gestopt om toch nog een beetje juice in de accu te krijgen, maar helaas.
Met de takel naar de garage met het verdict: de spanrol losgekomen van de motorblok; 1 vd 2 bouten afgebroken. Oorzaak? <vermoedelijk stress door trilling.
Vervangwagen (Fiat Panda kaka) en enkele dagen later (ze hadden het druk in de garage)
"ja meneer, een nieuwe spanrol bestellen?"
"erm...deze is nog niet besteld?! bestellen die handel! wanneer komt die aan?"
"goh meneer, deze moet van zweden komen...een dikke week?"
"hola. geef mij een half uur"
5 Saab garages afgebeld in de buurt, bij de 5de "morgen binnen, meneer."
volgende dag met de vervangwagen spanrol naar de garage gaan brengen.. "alstublieft! rechtstreeks van Zweden"
Deze maandag (een week later...) het verlossende telefoontje "uw wagen is klaar meneer"
"hebt u alsook de accu geladen?"
"jaja, heel de nacht aangehangen"
Volgende dag: startproblemen accu naar de kl*te, hulpvaardige buren die me konden helpen duwen.
Toen is er iets geklikt in mijn hoofd. 226500km en wie weet welke verrassingen zitten er nog.
Dus gisteren nog een mooie overnameprijs gekregen en een zwarte 5deurs van 2000 met nieuwe B235R (0km!) gekocht
Mijn vraag: wie heeft er ervaring met een betrouwbare garage in de buurt van Turnhout met ervaring en liefde voor deze mooie Zweedse?
Alvast bedankt!
Seppe
Saab 9-3 Viggen 2000 Hirsch Stage1
Saab 900 Turbo Aero (mod)
Saab 900 Turbo Aero (mod)
- seppe666
- Geregistreerd lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 09 apr, 2007 2:44
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: aankoop Viggen
Saab 9-3 Viggen 2000 Hirsch Stage1
Saab 900 Turbo Aero (mod)
Saab 900 Turbo Aero (mod)
- BMWillem
- Geregistreerd lid
- Berichten: 802
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2007 20:50
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: aankoop Viggen
Peter Heijnes in Eersel NL, juist over de grens!
SAAB 900 Cabriolet T16 Sweedspeed 1989 | SAAB 9-5 2.3T Aero Estate 2000 | SAAB 9-3 Coupé 2.0i S 1999
BMW R1100(R)S 1993 | BMW R1200GS 2004 Unit Garage Dakar
GONE > 9-3 Sport Estate 2.0t Norden Exclusive Hirsch 2011 | 9-3 Sport Estate 1.8i Business 2007 | 9-3 2.0t S Luxury 2001
BMW R1100(R)S 1993 | BMW R1200GS 2004 Unit Garage Dakar
GONE > 9-3 Sport Estate 2.0t Norden Exclusive Hirsch 2011 | 9-3 Sport Estate 1.8i Business 2007 | 9-3 2.0t S Luxury 2001
- seppe666
- Geregistreerd lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 09 apr, 2007 2:44
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: aankoop Viggen
Kerver 6
5521 DB Eersel?
Op een half uurtje zou ik er zijn =D
Dank!
Dan zal ik er eens langsrijden als ik m'n nummerplaat aangekregen heb.
5521 DB Eersel?
Op een half uurtje zou ik er zijn =D
Dank!
Dan zal ik er eens langsrijden als ik m'n nummerplaat aangekregen heb.
Saab 9-3 Viggen 2000 Hirsch Stage1
Saab 900 Turbo Aero (mod)
Saab 900 Turbo Aero (mod)
- BMWillem
- Geregistreerd lid
- Berichten: 802
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2007 20:50
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: aankoop Viggen
YEP.
SAAB 900 Cabriolet T16 Sweedspeed 1989 | SAAB 9-5 2.3T Aero Estate 2000 | SAAB 9-3 Coupé 2.0i S 1999
BMW R1100(R)S 1993 | BMW R1200GS 2004 Unit Garage Dakar
GONE > 9-3 Sport Estate 2.0t Norden Exclusive Hirsch 2011 | 9-3 Sport Estate 1.8i Business 2007 | 9-3 2.0t S Luxury 2001
BMW R1100(R)S 1993 | BMW R1200GS 2004 Unit Garage Dakar
GONE > 9-3 Sport Estate 2.0t Norden Exclusive Hirsch 2011 | 9-3 Sport Estate 1.8i Business 2007 | 9-3 2.0t S Luxury 2001
- seppe666
- Geregistreerd lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 09 apr, 2007 2:44
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: aankoop Viggen
Het lijkt me inderdaad een man met de nodige kennis en Saabbloed in z'n lijf
Was een aangenaam bezoek, heel veel info gekregen. Bedankt voor de tip, BMWillem!
Ik heb de vriendelijke man gevraagd de Viggen eens van dichtbij te bekijken en er zijn toch een aantal punten:
- koppeling controleren
naar achteruit is 5/10 met geknars...of is het de versnellingsbak...)
- remmen voor en achter herstellen
voorste remschijven zijn beide kromgeremd; stuur trilt enorm tegen 120km/h bij remmen
- remleiding naar rechter achterwiel vernieuwen
blijkt een deuk in te zitten; ook zichtbaar door verschil in slijtage op de schijven L en R
- handremkabel slecht
zoals waarschijnlijk elke wagen na 15 jaar aantrekken
- rechts voor motorsteun vernieuwen
versnellingspook beweegt immens bij optrekken
- zonnesensor stuk
- vaccuumslangen vernieuwen
- steun voor stekkers lambda sonde monteren (hangen wat te hangen)
- bout tankvulhals afgebroken
- rubbers achterveren slecht en roest veerschotel rechts achter
- kofferdekseldempers matig
- algeheel roest onder controle houden
Tijdens het bezoek ook nog 2 'prutskes' laten controleren:
* het achteruitrijlicht werkte niet, bleek de connector gewoon niet op de bak te zitten
* interieurverwarming leek mij aan de minne kant; bleek de filter vol te zitten met (i kid you not) een kilo bladeren
Vandaag m'n banden laten vervangen, stonden all-seasonbanden onder van een ongekend merk.
De mensen van de bandencentrale ook gevraagd links achter na te kijken daar die band een halve bar verliest per week.
Reden hiervan bleek geen lek te zijn in de band maar onvoldoende sluiting op de velg omdat de vorige eigenaar het leuk vond zelf de velg zwart te spuiten =S
En die verf begon er langzaamaan af te komen...
Nu ben ik mij er wel van bewust dat deze wagen 15 jaar oud is en in het slechtste geval afgebeuld (want het blijft een Viggen)
Ondanks dat heb ik er wel een mooie €12000 voor betaald.
..maar wat denken jullie ivm de garantie? Wat kan er voor jullie door en wat niet?
Ik voel me toch wel een beetje in de poep genomen.
Was een aangenaam bezoek, heel veel info gekregen. Bedankt voor de tip, BMWillem!
Ik heb de vriendelijke man gevraagd de Viggen eens van dichtbij te bekijken en er zijn toch een aantal punten:
- koppeling controleren
naar achteruit is 5/10 met geknars...of is het de versnellingsbak...)
- remmen voor en achter herstellen
voorste remschijven zijn beide kromgeremd; stuur trilt enorm tegen 120km/h bij remmen
- remleiding naar rechter achterwiel vernieuwen
blijkt een deuk in te zitten; ook zichtbaar door verschil in slijtage op de schijven L en R
- handremkabel slecht
zoals waarschijnlijk elke wagen na 15 jaar aantrekken
- rechts voor motorsteun vernieuwen
versnellingspook beweegt immens bij optrekken
- zonnesensor stuk
- vaccuumslangen vernieuwen
- steun voor stekkers lambda sonde monteren (hangen wat te hangen)
- bout tankvulhals afgebroken
- rubbers achterveren slecht en roest veerschotel rechts achter
- kofferdekseldempers matig
- algeheel roest onder controle houden
Tijdens het bezoek ook nog 2 'prutskes' laten controleren:
* het achteruitrijlicht werkte niet, bleek de connector gewoon niet op de bak te zitten
* interieurverwarming leek mij aan de minne kant; bleek de filter vol te zitten met (i kid you not) een kilo bladeren
Vandaag m'n banden laten vervangen, stonden all-seasonbanden onder van een ongekend merk.
De mensen van de bandencentrale ook gevraagd links achter na te kijken daar die band een halve bar verliest per week.
Reden hiervan bleek geen lek te zijn in de band maar onvoldoende sluiting op de velg omdat de vorige eigenaar het leuk vond zelf de velg zwart te spuiten =S
En die verf begon er langzaamaan af te komen...
Nu ben ik mij er wel van bewust dat deze wagen 15 jaar oud is en in het slechtste geval afgebeuld (want het blijft een Viggen)
Ondanks dat heb ik er wel een mooie €12000 voor betaald.
..maar wat denken jullie ivm de garantie? Wat kan er voor jullie door en wat niet?
Ik voel me toch wel een beetje in de poep genomen.
Saab 9-3 Viggen 2000 Hirsch Stage1
Saab 900 Turbo Aero (mod)
Saab 900 Turbo Aero (mod)
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: aankoop Viggen
Voor dat geld moeten alle punten Kosten loos hersteld worden mi.
Nu kun ik de Belgische prijzen niet maar toch.
Sterkte gewenst.
Nu kun ik de Belgische prijzen niet maar toch.
Sterkte gewenst.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- blafwoef
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 22:59
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: aankoop Viggen
Ik weet niet exact hoe het met Belgisch recht zit, maar in Nederland wordt je als consument wel ene beetjee verwend. Alsje 12K betaald voor een auto en je treft dit aan, dan kun je rustig zeggen dat de wagen in ieder geval niet echt goed onderhoud heeft gehad. Vraag me af wat er met het originele blok gebeurt is. Ik zou zeker bij de verkoper langs gaan en kijken waar je op uit kunt komen, zeker als het ene betrouwbare garage met naam is. Als je hem particulier gekocht hebt, sta je met lege handen en een bak onderhoud.
Maar je hebt wel gelijk: Het blijft wel een Viggen, dus redding is hij zeker waard.
Wat betreft roest> Waar is deze verroest?
Maar je hebt wel gelijk: Het blijft wel een Viggen, dus redding is hij zeker waard.
Wat betreft roest> Waar is deze verroest?
9-5 2.3 T SE Midnight Blue
9-5 2.2 TiD Estate Linear, Smoke Beige (Sold)
9³ 2.0 T SE Embassy Bleu (Sold)
9³ 2.2. TiD S...Black (Sold)
9-5 2.3 T Aero, Midnightblue.(Sold)
9³ 2.2 TiD Black Performance Edition (Sold)
9-5 2.2 TiD Estate Linear, Smoke Beige (Sold)
9³ 2.0 T SE Embassy Bleu (Sold)
9³ 2.2. TiD S...Black (Sold)
9-5 2.3 T Aero, Midnightblue.(Sold)
9³ 2.2 TiD Black Performance Edition (Sold)
- seppe666
- Geregistreerd lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 09 apr, 2007 2:44
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: aankoop Viggen
Allereerst al vriendelijk bedankt voor de reacties!
Zit er echt wel een beetje mee...
Betreft de originele motorblok: die heeft de verkoper, in de korte tijd dat hij er zelf mee heeft gereden, opgeblazen aan een kruispunt.
het verhaal hierachter was dat hij op een bepaalde morgen, met koude motor, aan het rode licht stond naast een BMW M3 met zin in een spurtje.
Hij sprak van een *poef* die voorafging aan de grijze wolken die voor en achter de wagen naar boven kwamen. en dat was dan de blok.
Belgische prijzen voor een Viggen tov Nederlandse hebben niet zo'n heel groot verschil denk ik; Ik was ongeveer een jaar geleden 3 viggens aan het bekijken waarvan 2 in Nederland. Die blauwe 3deurs bij van Dongen stond ook nog nog lang voor €9900 met 168K op de teller.
Betreft de roest: wat ik mij nog herinner is
midden onderaan het kofferdeksel waar het de bumper (soms) raakt
in de deurstijl bestuurderskant: met zwarte ducttape overdekt uiteraard, maar toch gevonden
in het motorcompartiment boven de schokdempers
de rechtse veerschotel achteraan
De verkoper heeft op z'n site "Saab specialist" staan en is lid van de Belgische Saabclub
Zit er echt wel een beetje mee...
Betreft de originele motorblok: die heeft de verkoper, in de korte tijd dat hij er zelf mee heeft gereden, opgeblazen aan een kruispunt.
het verhaal hierachter was dat hij op een bepaalde morgen, met koude motor, aan het rode licht stond naast een BMW M3 met zin in een spurtje.
Hij sprak van een *poef* die voorafging aan de grijze wolken die voor en achter de wagen naar boven kwamen. en dat was dan de blok.
Belgische prijzen voor een Viggen tov Nederlandse hebben niet zo'n heel groot verschil denk ik; Ik was ongeveer een jaar geleden 3 viggens aan het bekijken waarvan 2 in Nederland. Die blauwe 3deurs bij van Dongen stond ook nog nog lang voor €9900 met 168K op de teller.
Betreft de roest: wat ik mij nog herinner is
midden onderaan het kofferdeksel waar het de bumper (soms) raakt
in de deurstijl bestuurderskant: met zwarte ducttape overdekt uiteraard, maar toch gevonden
in het motorcompartiment boven de schokdempers
de rechtse veerschotel achteraan
De verkoper heeft op z'n site "Saab specialist" staan en is lid van de Belgische Saabclub
Saab 9-3 Viggen 2000 Hirsch Stage1
Saab 900 Turbo Aero (mod)
Saab 900 Turbo Aero (mod)
- johnb52
- Donateur (7x)
- Berichten: 10781
- Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: aankoop Viggen
Zou het eerst eens vriendelijk vragen.
Volgende x eerst aankoopcontrole doen. Had je dit geweten in ieder geval...
Volgende x eerst aankoopcontrole doen. Had je dit geweten in ieder geval...
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007
- pieter!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 575
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 21:16
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: aankoop Viggen
Wel heel zuur zeg! Heb je wel een proefrit gemaakt van tevoren? Is de auto recent / bij verkoop gekeurd? (weet niet hoe dat in België werkt). Het lijkt mij dat een aantal van de punten in Nederland ook zeker voor APK afkeur zouden hebben gezorgd / er op zijn minst een opmerking over had moeten worden geplaatst op het keuringsformulier. Misschien iemand die weet hoe dat in België zit?
Als de auto dan wordt verkocht als helemaal in orde / zonder opmerkingen terwijl dat eigenlijk wel zo had moeten zijn riekt het naar oplichting wat mij betreft. Neemt niet weg dat je als koper (nogmaals: als het in nederland zou zijn) een vergaande onderzoeksplicht hebt.
Als de auto dan wordt verkocht als helemaal in orde / zonder opmerkingen terwijl dat eigenlijk wel zo had moeten zijn riekt het naar oplichting wat mij betreft. Neemt niet weg dat je als koper (nogmaals: als het in nederland zou zijn) een vergaande onderzoeksplicht hebt.
Nu: Saab 9-3 S Turbo 205 PK uit 2000
Vroeger: Saab 9-3 2.2 TiD 115 PK uit 2000 (verkocht).
Vroeger: Saab 9-3 2.2 TiD 115 PK uit 2000 (verkocht).
- Niels83
- Donateur (3x)
- Berichten: 3256
- Lid geworden op: do 16 jun, 2011 11:56
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: aankoop Viggen
Voor € 12.000 mag je een smetteloze Viggen verwachten. In Nederland hebben we nog wel zoiets als "verborgen gebreken", maar tot in hoe verre dat in België op een 15 jaar oude auto van toepassing is...
Jetzt:
Saab 900 Turbo 16 Special T5.5 280pk
Zoekt: Leuke 9³ 2008+ Caab of Turbo-X
Es war einmal:
SAAB 9³ Aero Troll 2.0R Caab 56-LR-XG
Saab 900 classic Scarabee LPT FG-JZ-10
Saab 900 classic Zwart LPT 39-NT-VG
9³ SE Maptun stg5 1999 80-XL-TZ
Saab 9000
Harley Davidson FXSB Softail Breakout
Saab 900 Turbo 16 Special T5.5 280pk
Zoekt: Leuke 9³ 2008+ Caab of Turbo-X
Es war einmal:
SAAB 9³ Aero Troll 2.0R Caab 56-LR-XG
Saab 900 classic Scarabee LPT FG-JZ-10
Saab 900 classic Zwart LPT 39-NT-VG
9³ SE Maptun stg5 1999 80-XL-TZ
Saab 9000
Harley Davidson FXSB Softail Breakout
- pieter!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 575
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 21:16
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: aankoop Viggen
Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Natuurlijk verwacht je voor EUR 12,000 een smetteloze Viggen, maar je koopt bovenal een 15 jaar oude auto en dan liggen gebreken nu eenmaal in de lijn der verwachting. Extra oplettendheid is dan geboden.
Als het om non-conformiteit vragen gaat staat in Nederland bij de rechter centraal of de verkoper zijn mededelingsplicht heeft geschonden of de koper aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan. Het enkele feit dat de verkoper de gebreken niet vermeld heeft niet tot gevolg dat de koper volledig bevrijd is van zijn onderzoeksplicht. Kort en goed: zonder een aankoopkeuring en fatsoenlijke proefrit heb je niet aan je onderzoeksplicht voldaan, waarmee de verkoper niet geheel aansprakelijk zal kunnen worden gehouden voor de gebreken.
Natuurlijk verwacht je voor EUR 12,000 een smetteloze Viggen, maar je koopt bovenal een 15 jaar oude auto en dan liggen gebreken nu eenmaal in de lijn der verwachting. Extra oplettendheid is dan geboden.
Als het om non-conformiteit vragen gaat staat in Nederland bij de rechter centraal of de verkoper zijn mededelingsplicht heeft geschonden of de koper aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan. Het enkele feit dat de verkoper de gebreken niet vermeld heeft niet tot gevolg dat de koper volledig bevrijd is van zijn onderzoeksplicht. Kort en goed: zonder een aankoopkeuring en fatsoenlijke proefrit heb je niet aan je onderzoeksplicht voldaan, waarmee de verkoper niet geheel aansprakelijk zal kunnen worden gehouden voor de gebreken.
Nu: Saab 9-3 S Turbo 205 PK uit 2000
Vroeger: Saab 9-3 2.2 TiD 115 PK uit 2000 (verkocht).
Vroeger: Saab 9-3 2.2 TiD 115 PK uit 2000 (verkocht).
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: aankoop Viggen
als een viggen helemaal strak is kun je wel meer er voor krijgen dan 12000.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
- Psychotic
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: di 23 nov, 2004 10:54
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: aankoop Viggen
Kijk, dat zijn nog eens leuke berichten. Ik zie de prijzen hier en daar wel oplopen en het aanbod steeds minder worden900 t8 schreef:als een viggen helemaal strak is kun je wel meer er voor krijgen dan 12000.
9-3 Viggen 1999 rhd cabrio Monte Carlo yello, origineel 225pk, 350Nm (gestald)
voorheen;
9-3 Viggen 1999 rhd coupé lightning blue, 265pk, 420Nm, getuned in vele opzichten
9-3 SS 1.8t 2003 laserred, G3 tuned: 200pk
9-3 2.0t 2000 lhd ambassy blue, G3 tuned: 235pk
voorheen;
9-3 Viggen 1999 rhd coupé lightning blue, 265pk, 420Nm, getuned in vele opzichten
9-3 SS 1.8t 2003 laserred, G3 tuned: 200pk
9-3 2.0t 2000 lhd ambassy blue, G3 tuned: 235pk