Motormanagement/ecu Viggen
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 9:17
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Motormanagement/ecu Viggen
Dag allen,
Is het motormanagement/ecu van een Viggen anders dan die van een 9-5 Aero, waar dezelfde motor in ligt? Ik heb eerder een 9-5 Aero met handbak gehad en ik kan me niet herinneren dat die zo explosief was als de Viggen. Als je een Viggen voorziet van een standaard stage1 van bv Saabtuners, zou je dan dat specifieke karakter kwijtraken?
Gr,
Olaf
Is het motormanagement/ecu van een Viggen anders dan die van een 9-5 Aero, waar dezelfde motor in ligt? Ik heb eerder een 9-5 Aero met handbak gehad en ik kan me niet herinneren dat die zo explosief was als de Viggen. Als je een Viggen voorziet van een standaard stage1 van bv Saabtuners, zou je dan dat specifieke karakter kwijtraken?
Gr,
Olaf
2000 9-3 Viggen Coupé zwart
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Motormanagement/ecu Viggen
heey
ik denk dat in deze ook het gewicht van de auto mee speelt
en zo de mentale ervaring van "het hard" gaan
maar dat tunings manneke dat je vernoemt heeft als voordeel dat wanneer je niet tevreden bent hij de originele software kan terugplaatsen (hoewel dat heel weinig gebeurt )
mvg werner
ik denk dat in deze ook het gewicht van de auto mee speelt
en zo de mentale ervaring van "het hard" gaan
maar dat tunings manneke dat je vernoemt heeft als voordeel dat wanneer je niet tevreden bent hij de originele software kan terugplaatsen (hoewel dat heel weinig gebeurt )
mvg werner
Laatst gewijzigd door werli op zo 04 jan, 2015 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 22:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Motormanagement/ecu Viggen
voor zover ik weet maar ik lieg dan in commissie heeft de viggen een andere motor dan de aero, wat ik ook gelezen heb is dat er ander vermogen is ander onderstel etc. en dat het dus een compleet andere auto is de ecu zal derhalve ook anders zijn.
verder is het zo dat je elk karakter kan laten programmeren wat je wilt maar dan wordt het maat werk en zal dus ietsje duurder zijn dan een stock tune.
hier de link over het verschil tussen viggen en aero viewtopic.php?f=7&t=143607" onclick="window.open(this.href);return false;
verder is het zo dat je elk karakter kan laten programmeren wat je wilt maar dan wordt het maat werk en zal dus ietsje duurder zijn dan een stock tune.
hier de link over het verschil tussen viggen en aero viewtopic.php?f=7&t=143607" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tafelvanjou.nl/boomstamtafel" onclick="window.open(this.href);return false;
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Motormanagement/ecu Viggen
heey
lezen is voor sommige toch echt wel een ramp
de viggen heeft idd dezelfde motor als de 9.5 aero namelijk de b235r
een aero 9.3 is echter een 2,0 de b205r
en een stock software stage 1 voor viggen bestaat heus wel
mvg werner
lezen is voor sommige toch echt wel een ramp
de viggen heeft idd dezelfde motor als de 9.5 aero namelijk de b235r
een aero 9.3 is echter een 2,0 de b205r
en een stock software stage 1 voor viggen bestaat heus wel
mvg werner
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 9:17
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Motormanagement/ecu Viggen
O.k., als er dus een aparte stage1 is voor de Viggen, betekent dat eigenlijk dat de ecu anders is dan die van een 9-5 Aero. Of is die redenatie te simpel?
Olaf
Olaf
2000 9-3 Viggen Coupé zwart
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 22:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Motormanagement/ecu Viggen
mijn excuus voor mijn poging tot hulp zijne koninklijke alwetendheid, er word in dat topic duidelijk beschreven dat de viggen een compleet andere auto is ,de aanname dat er dan niet dezelfde ecu in zit als een aero lijkt mij vrij aannemelijk. maar nogmaals zoals ik al begon als het niet zo is lieg in commissie .
en idd lezen is een hele kunst, het is maar wat je wil lezen
en idd lezen is een hele kunst, het is maar wat je wil lezen
http://www.tafelvanjou.nl/boomstamtafel" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 9:17
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Motormanagement/ecu Viggen
Dat topic gaat over de 9-3 Aero vs de 9-3 Viggen. Ik wil graag weten of er verschil zit in het motormanagement van de 9-5 Aero vs de 9-3 Viggen. Kudos voor de poging tot hulp Sveba. En natuurlijk Werli ook bedankt.
Gr,
Olaf
Gr,
Olaf
2000 9-3 Viggen Coupé zwart
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 22:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Motormanagement/ecu Viggen
ja in dat topic wordt heel duidelijk beschreven dat het een geheel op zich staande auto is vandaar dat ik denk dat ecu niet hetzelfde zal zijn überhaupt zal een ecu van een 9-3 niet hetzelfde zijn als een 9-5 maar goed ook dat is maar een aanname omdat ik er niet genoeg verstand van heb, Gijs zal je ongetwijfeld antwoord kunnen geven.
http://www.tafelvanjou.nl/boomstamtafel" onclick="window.open(this.href);return false;
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Motormanagement/ecu Viggen
heey
mijn excuus, ik had er een knipoog en een uitstekend tongetje bij gezet in de hoop dat je de humor er van kon inzien blijkbaar niet ,spijtig
hoewel ik ook mee streef om de kwaliteit van het forum hoog te houden ( de vraag gaat namelijk over motormanagement/ecu )kan dat indien je dingen schrijft waarvan je feitelijk weet dat die dingen naar waarheid zijn
-voor de punctuele de mobilisatie nr in de ecu is al anders
mvg werner
mijn excuus, ik had er een knipoog en een uitstekend tongetje bij gezet in de hoop dat je de humor er van kon inzien blijkbaar niet ,spijtig
hoewel ik ook mee streef om de kwaliteit van het forum hoog te houden ( de vraag gaat namelijk over motormanagement/ecu )kan dat indien je dingen schrijft waarvan je feitelijk weet dat die dingen naar waarheid zijn
om dan verweten te worden voor zijne koninklijke alwetendheid doet mij dan denken "zoek het maar uit "sveba schreef:de aanname dat er dan niet dezelfde ecu in zit als een aero lijkt mij vrij aannemelijk.
-voor de punctuele de mobilisatie nr in de ecu is al anders
mvg werner
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 22:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Motormanagement/ecu Viggen
ahh wel uitdelen maar niet kunnen ontvangen tja wat moet ik daar nu van zeggen....
wat jou beleving ook is het is niet vervelend bedoeld mijn excuus als dat wel zo overgekomen is.
wat jou beleving ook is het is niet vervelend bedoeld mijn excuus als dat wel zo overgekomen is.
http://www.tafelvanjou.nl/boomstamtafel" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 9:17
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Motormanagement/ecu Viggen
Hmmm.... ik stuur G-ice wel een mailtje. Veel plezier verder.
2000 9-3 Viggen Coupé zwart
- Thieuke
- Donateur (3x)
- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
- Contacteer:
Re: Motormanagement/ecu Viggen
Wat een gezeik zeg. pfffff
Zelfde motor?: ja (zoals gezegd door Werli).
Dit was toch niet zo moeilijk?
De 9-3 vergelijken met de 9-5 is zinloos (als in appels en peren).
motormanagement is anders (als in, in de ECU zit een andere bin, het type software en de aansturing (T7) is wel hetzelfde, de output is anders (andere hoeveelheid pk en koppel))Olaf406 schreef:Dag allen,
Is het motormanagement/ecu van een Viggen anders dan die van een 9-5 Aero, waar dezelfde motor in ligt?
Zelfde motor?: ja (zoals gezegd door Werli).
Dit was toch niet zo moeilijk?
Zie opmerking WerliOlaf406 schreef:Ik heb eerder een 9-5 Aero met handbak gehad en ik kan me niet herinneren dat die zo explosief was als de Viggen. Als je een Viggen voorziet van een standaard stage1 van bv Saabtuners, zou je dan dat specifieke karakter kwijtraken?
De 9-3 vergelijken met de 9-5 is zinloos (als in appels en peren).
Welk specifieke karakter? Als je explosief bedoeld, wordt dat met een stage 1 voor een Viggen toch alleen maar meer t.o.v. het origineel. Nogmaals: de 9-3 vergelijken met de 9-5 is zinloos (als in appels en peren).Olaf406 schreef: Als je een Viggen voorziet van een standaard stage1 van bv Saabtuners, zou je dan dat specifieke karakter kwijtraken?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987