Re: Gele Viggen én 'n T16S Classic cabrio; Dromen met 'n roze bril? Ik dénk 't niet!

El René
Geregistreerd lid
Regio: - kies een regio

Re: Gele Viggen én 'n T16S Classic cabrio; Dromen met 'n roze bril? Ik dénk 't niet!

Bericht door El René » di 11 aug, 2026 20:27

Sjiek.

Gele Turbo_S ipv gele S dus. Ik kan een Turbo_S alleen maar aanraden :)

Op je foto’s zie ik de GT niet meer, maar die was dan ook niet geel ;)

Heb er plezier van !
Ongeduld is een schone zaak. Geduld ook.
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)

DV 9-3
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door DV 9-3 » di 11 aug, 2026 20:54

El René schreef:
di 11 aug, 2026 20:27
Sjiek.

Gele Turbo_S ipv gele S dus. Ik kan een Turbo_S alleen maar aanraden :)

Op je foto’s zie ik de GT niet meer, maar die was dan ook niet geel ;)

Heb er plezier van !
Ja he..

Ik vond de S destijds al erg fijn rijden maar ik denk dat ik je wel snap. :)

Hahaha! De GT ging al 'n hele poos geleden terug naar z'n vorige eigenaar. Die is er véél blijer mee. 8)

Dankjewel, gaat vast lukken!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door reiernumans » di 11 aug, 2026 20:58

Ha, wat gaaf Daaf! Leuk ook hoe deze bij je is gekomen, dat moet direct al een bijzondere connectie geven. Tijd om weer een F1 race te gaan kijken denk ik.. ;-)

Ik kijk uit naar de verhalen over je reizen en avonturen met 'm. Wat een auto zeg hee!
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

El René
Geregistreerd lid
Regio: - kies een regio

Bericht door El René » di 11 aug, 2026 20:59

92-er. Mooi jaar ook. Oktober maakt hem modeljaar 93 denk ik ? Rode box daardoor ?
Ongeduld is een schone zaak. Geduld ook.
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » di 11 aug, 2026 22:48

reiernumans schreef:
di 11 aug, 2026 20:58
Ha, wat gaaf Daaf! Leuk ook hoe deze bij je is gekomen, dat moet direct al een bijzondere connectie geven. Tijd om weer een F1 race te gaan kijken denk ik.. ;-)

Ik kijk uit naar de verhalen over je reizen en avonturen met 'm. Wat een auto zeg hee!
Hoi Reier! Ja he, ik vind 'm ook écht speciaal. Willem was om persoonlijke redenen bijzonder aan deze auto gehecht en toen we gisteren tot elkaar kwamen over de overname kon ik dat merken, terwijl hij tegelijkertijd net als ik ook oprecht blij was dat we eruit waren gekomen samen. 'Een bijzondere connectie' is mooi verwoord idd.

F1 kijken, leuk! Moeten we gewoon weer 's doen wat mij betreft.

En ik zal hier wel 'n beetje bij gaan houden hoe 't verder met 'm gaat. Voelt best goed om weer 'n wat andere balans te gaan vinden tussen Trollhattan en Zuffenhausen, zeg maar. :wink:

El René schreef:
di 11 aug, 2026 20:59
92-er. Mooi jaar ook. Oktober maakt hem modeljaar 93 denk ik ? Rode box daardoor ?
Oei, modeljaren en welke specifieke kenmerken daar precies bij horen ben ik echt helemaal niet in thuis om eerlijk te zijn hoor... Dat 'ie een Redbox heeft weet ik dan weer wel. :)

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Groningen

Bericht door Saapie » di 11 aug, 2026 23:49

Zeer mooie en bijzondere cabrio, waar je zonder twijfel heel veel plezier aan gaat beleven. Mijn overbuurman in Leiden op de Hogewoerd had exact dezelfde, Marcel ( hier ook actief, totdat hij enkele jaren geleden overleed).
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Regio: NL - Provincie Drenthe

Bericht door Style&Co » wo 12 aug, 2026 10:05

heb je ook fotos van interieur en motorruimte? En welk embleem staat er op de achterklep? Turbo_S? (dus de S vast aan Turbo)
live your dreams

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door 95twinturbo » wo 12 aug, 2026 10:47

Wat geweldig dit zeg. Auto's met een verhaal zijn 'onbetaalbaar', helemaal als de begeerte lang heeft geduurd. Geniet ervan!!
900 Turbo T8 Black (1981) - Alfa Romeo 156 1.8 Azzurro nuvola (2003) - Opel Kadett Jamaicagelb 1.2 (1978)
Ex: Saab 9-5 Estate 2.0T Midnightblue 250PK (1999) - Saab 900 GLE (1981)

schuimkraag
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door schuimkraag » wo 12 aug, 2026 14:03

Mooie car,geniet ervan :bluethumb:
Koos Saab-loos
Cupra Born,electrifying performance-sold!!!
Cupra Tavascan VZ,electrifying performance

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 12 aug, 2026 17:49

Saapie schreef:
di 11 aug, 2026 23:49
Zeer mooie en bijzondere cabrio, waar je zonder twijfel heel veel plezier aan gaat beleven. Mijn overbuurman in Leiden op de Hogewoerd had exact dezelfde, Marcel ( hier ook actief, totdat hij enkele jaren geleden overleed).
Dankjewel Jeroen, vandaag de eerste echte km's gemaakt en die vielen idd bepaald niet tegen!

Style&Co schreef:
wo 12 aug, 2026 10:05
heb je ook fotos van interieur en motorruimte? En welk embleem staat er op de achterklep? Turbo_S? (dus de S vast aan Turbo)
U vraagt, wij draaien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohh enneh, Willem, Satanisch en Cynisch streep ik graag door. Leef je verder uit! :wink:

Afbeelding

95twinturbo schreef:
wo 12 aug, 2026 10:47
Wat geweldig dit zeg. Auto's met een verhaal zijn 'onbetaalbaar', helemaal als de begeerte lang heeft geduurd. Geniet ervan!!
Dankjewel. Wat deze auto, naast de auto op zichzelf, bijzonder maakt is zéker ook het verhaal idd! Junior appte vandaag hoe 't was om weer met 'n Classic cabrio te rijden, onderstaand appte ik 'm terug, dat dekt de lading wel zeg maar.

Afbeelding

schuimkraag schreef:
wo 12 aug, 2026 14:03
Mooie car,geniet ervan :bluethumb:
Dankjewel!

Vandaag ook de afspraak bij Cabriocare voor 'n nieuwe Sonnenland kap maar meteen gemaakt. De huidige kap is niet heel erg slecht, maar doet de rest van deze auto ook beslist geen recht. Wordt grondig aangepakt daar, met veel ambachtelijke kennis. Iets om naar uit te zien.

Afbeelding

En tijdens de eerste km's vandaag gemerkt dat ik de Abbott einddemper onder deze auto wel 'n blijvertje vind. Was tijdens de proefrit nog 'n punt van twijfel maar zoals ik 't vandaag ervaar is 't karakter van 't geluid vrijwel onveranderd Saabs, met die typisch donkere Saab roffel (of rochel) dus, alleen dan 'n fijn paar dB's luider. Érg leuk!
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op wo 12 aug, 2026 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Groningen

Bericht door Saapie » wo 12 aug, 2026 17:57

Ik heb die einddemper ook; en de rest van het rvs uitlaatsysteem van Abbott. Persoonlijk vind ik het behoorlijk luid… mijn buren in Haren ook, want die ergeren zich enorm, haha.

Maar ik laat hem ook zitten… te leuk gewoon
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door silvandam » wo 12 aug, 2026 19:13

Ik word echt wild van dat originele TurboS logootje op een originele MCY auto. Zó zeldzaam en gaaf!
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Saab 9-3 Aero cabrio MY2000, 170 Zwart
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door Gårdarket » do 13 aug, 2026 5:25

War een bijzondere en prachtige aanwinst, proficiat!
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.

Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Regio: NL - Provincie Drenthe

Bericht door Style&Co » do 13 aug, 2026 9:14

DV 9-3 schreef:
wo 12 aug, 2026 17:49
Ohh enneh, Willem, Satanisch en Cynisch streep ik graag door. Leef je verder uit! :wink:
is allemaal niet nodig. Dit is een hele mooie en ogenschijnlijk volledig originele 900. Los van de Abbott eindpijp en de turbo badges (my89/my90) op de motorkap lijken alle details te kloppen. Die badges kunnen geplakt zijn omdat een MY93 geen badges L&R op de motorkap heeft (my91/my92 heeft daar nog saab emblemen zitten). Deze heeft geen airbagstuur wat ik een enorme pre vind. De radio lijkt me ook periodecorrect te zijn. Het logo van de de aansteker is niet versleten en de achterruit verwarmingsknop zit er op de goede manier in. Allemaal mooie details. Nu nog een Nokia 6310 scoren en je bent set to go ;-)
live your dreams

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 13 aug, 2026 9:40

Gårdarket schreef:
do 13 aug, 2026 5:25
War een bijzondere en prachtige aanwinst, proficiat!
Dankjewel!
Style&Co schreef:
do 13 aug, 2026 9:14
is allemaal niet nodig. Dit is een hele mooie en ogenschijnlijk volledig originele 900. Los van de Abbott eindpijp en de turbo badges (my89/my90) op de motorkap lijken alle details te kloppen. Die badges kunnen geplakt zijn omdat een MY93 geen badges L&R op de motorkap heeft (my91/my92 heeft daar nog saab emblemen zitten). Deze heeft geen airbagstuur wat ik een enorme pre vind. De radio lijkt me ook periodecorrect te zijn. Het logo van de de aansteker is niet versleten en de achterruit verwarmingsknop zit er op de goede manier in. Allemaal mooie details. Nu nog een Nokia 6310 scoren en je bent set to go ;-)
Hahaha! Ja, die periode-correcte carkit he. Op de tot nu toe gemaakte foto's nog niet zichtbaar zit er bovenop het rechter achterscherm, netjes gespiegeld aan de radio-antenne, zo'n kort telefoonsprietje met 'n spoeltje erin gewikkeld. Béétje jammer, maar wel periode-correct, dat dan weer wel. Op onderstaande foto kan je 't nét 'n beetje zien.

Afbeelding

Leuk te weten dat dit modeljaar origineel helemaal geen logo's op de voorklep had, dat jij dat toch allemaal zo precies weet... 8)
Dan zijn die Turbo logo's dus toegevoegd ipv gewisseld met andere logo's, dat vind ik dan toch weer leuker. Verder komt 'ie op mij ook heel origineel over idd. Heel bijzonder.

Dat 'ie geen airbag stuur heeft vind ik trouwens ook heel fijn. Ik vind dit stuur mooi maar hoop er wel erg graag ooit nog 'n houten Nardi stuurtje voor in de plaats te vinden, met zo'n mooie blauwe Saab claxon-knop. Stuurtje is niet moeilijk maar zo’n mooie blauwe Saab claxonknop zal ook wel 'n geduld dingetje worden. Een zwarte vind ik niet mooi. Verder echt geen wensen. Afgezien van wat normaal benodigd onderhoud op 'n paar punten, rijdt 'ie heel erg fijn.
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op do 13 aug, 2026 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.