pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, half jaar optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » do 28 jul, 2022 20:34

Nadat ik een nieuwe do 88 intercooler heb gemonteerd en een simons sportuitlaat mocht Dion nog even kijken of er nog iets te verbeteren was. Natuurlijk is er een resultaat geboekt in het nog veel mooier opspoelen. De viggen gaat als de brandweer en loopt geweldig. Dion maakte de opmerking dat de auto niet gepoetst was. Nou dat heb ik dan vandaag maar even gedaan. Maar even een paar plaatjes bij het praatje omdat het gewoon een genot is om met de kap open langs heren wegen te sturen. Snel, veilig en zeer comfortabel. Op naar het volgende klusje. Er zit iets een rammeltje bij het achterraam. Ach ja er zijn altijd wel verbeteringen. Gelukkig heb ik tijd en vindt ik het leuk om te doen. Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Orphy » do 28 jul, 2022 20:39

Staat er weer mooi bij!
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » do 28 jul, 2022 20:40

Vandaag heb ik ook maar eens de topic titel aangepast met optimaliseren in plaats van een half jaar optimaliseren. We blijven gewoon lekker bezig.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
DV 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door DV 9-3 » do 28 jul, 2022 21:51

Prachtig Klaas! Mooi werk! En hij reed vóór de laatste upgrades al zo goed... Geniet er van!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » vr 16 sep, 2022 11:34

Onlangs had ik na een opmerking van Dion over het schommelen van de turbodruk de bov vervangen voor een nieuwe. ( geen originele maar namaak. oei oei. ) Ik was toch nog niet tevreden en ben dus verder gegaan met het vervangen van alle vacuumklepjes inclusief die op het schutbord. Probleempje niet echt opgelost. Uiteindelijk bleek de nieuwe bov de schuld te zijn. Na het wederom vervangen hiervan door een originele blijft de druk stabiel als de brandweer. Zo zie je maar weer dat het gebruik maken van zoveel mogelijk originele onderdelen toch wel een aanrader is.

Mooi kontje

Afbeelding
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » za 14 jan, 2023 14:22

Wat is het toch een weelde als je vriend een werkplaats met brug heeft die je onbeperkt mag gebruiken inclusief zijn stallingsmogelijkheden en alle technische kennis en materialen. Afgelopen dagen de viggen uit de stalling op de poetsbrug gezet en heerlijk met dit natte weer binnen aan het poetsen geweest. Spiegeltje , spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land. (grapje want er zijn heel veel mooie viggens in het land). Oh ja en voor de liefhebber, de auto mag eventueel naar een nieuwe liefhebber verkocht worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

koenalmelo
Geregistreerd lid
Berichten: 181
Lid geworden op: wo 26 jun, 2013 21:30
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door koenalmelo » za 14 jan, 2023 17:50

klaasj schreef:
vr 16 sep, 2022 11:34
Probleempje niet echt opgelost. Uiteindelijk bleek de nieuwe bov de schuld te zijn.
Maptun bov?
M02 Saab 9-5 B204/B205 Topic
M02 Saab 9-3 Aero
Geweest: 900S | 9000 2.3T | 900S | 900GL

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » za 14 jan, 2023 17:51

koenalmelo schreef:
za 14 jan, 2023 17:50
Maptun bov?
Nee een gewone van de plank bij een bekende regionale leverancier.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Wim Kasten
Geregistreerd lid
Berichten: 843
Lid geworden op: zo 13 jul, 2008 0:42
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Wim Kasten » za 14 jan, 2023 19:44

Jaren geleden mogen bezitten......blijft een Mooie Viggen..... verwen 'm maar!!
genieten!

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid
Berichten: 2142
Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door NeufegliseThierry » do 26 jan, 2023 10:55

klaasj schreef:
za 14 jan, 2023 14:22
Oh ja en voor de liefhebber, de auto mag eventueel naar een nieuwe liefhebber verkocht worden.
Hej Klaas, misschien is het nu geen verkeerd moment om je auto weer via b.v. marktplaats aan te bieden. Voor je het weet is het weer lente en niet onbelangrijk: de prijs die je vraagt steekt b.v. heel positief af bij de Viggen die nu in Zelhem aangeboden wordt. In mijn ervaring helpt het als er juist wat vergelijkingsmateriaal op de markt is en jezelf een scherpere aanbieding hebt.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak

Gebruikersavatar
Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 25 mei, 2012 9:48
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Fredje65 » do 26 jan, 2023 12:28

Jantje de B te Z. geeft wel erg summiere info over de Viggen.
Wist trouwens niet dat 'ie verhuisd is.
Ziet er wel beter uit dan die ouwe schuur in Zelhem waar hij eerst zat.
Succes met de verkoop, Klaas!

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » ma 06 mar, 2023 18:51

Vorig jaar liet ik een nieuwe voorruit plaatsen. Afgelopen week mocht ik weer. Dikke steen op de autobaan.
Afbeelding
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door ghulst » ma 06 mar, 2023 22:54

Oei, dat is wel vrij snel weer. Maar gelukkig heb je nu niet ook al dat spuitwerk erbij. ;) Ik hoorde afgelopen week een harde klap en moest direct aan jouw voorruit verhaal denken, maar het is me nog bespaard gebleven.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
DV 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door DV 9-3 » ma 06 mar, 2023 23:39

Ah nee! Da's balen! Dekte je verzekering de schade?
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Orphy » ma 06 mar, 2023 23:43

Zo niet, heb ik nog een nieuwe ruit in doos voor je, compleet met de bijbehorende lijsten.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Plaats reactie