"De Engelsman"
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: "De Engelsman"
Oei, beterschap! Ik zie dat het al de goede kant op gaat qua aangeschafte goederen, dat wordt vast mooi straks. Het budget lijkt ook al iets opgerekt
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: "De Engelsman"
Beterschap voor jou dan. Het wordt volgende week toch nog niet echt cabrio-weer, dus beter even uitzieken en aansterken en dan de ombouw daarna weer.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Thx! En wat betreft dat budget: ik maak een verschil tussen "wat moet" en "wat kan", in die laatste categorie heb ik nog wat ruimte gevonden. Oftewel: gaandeweg het ombouwproces raak ik steeds enthousiaster en kom ik nog wat dingetjes tegen waarvan ik vind dat de auto het verdient. Via Erik nu ook een refurbishd middenconsole (zowel staande deel met aircounit als liggende deel rondom de handrem) kunnen scoren, toch mooi als het er weer echt "als nieuw" uitziet.
Hoop vandaag nog een leuke Saab aan de collectie toe te voegen, als dat lukt verschijnt die vanzelf in het 9-3 deel
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Inderdaad geen haast nu, nog meer tijd om internet af te struinen voor leuke onderdelen voor de Viggen of andere auto's
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Nog aan huis gekluisterd maar broerlief was weer even bij KCP, mede ook vanwege de aankomst van de nieuwste aanwinst (9-3 Aero hatchback, zie "De Zweed" in 9-3 gedeelte).
Tot op heden konden de roestissues van de Viggen zonder uitbouw van het blok getackeld worden, die tijd is helaas voorbij. Voordeel: kan de motorruimte nu meteen netjes gemaakt worden. En zo staat, ahum hangt de Viggen er dan bij. Plaatje zorgt er meteen voor dat ik even 2 nieuwe kentekenplaten met opzetletters laat bestellen, dit ziet er een beetje zielig uit
Tot op heden konden de roestissues van de Viggen zonder uitbouw van het blok getackeld worden, die tijd is helaas voorbij. Voordeel: kan de motorruimte nu meteen netjes gemaakt worden. En zo staat, ahum hangt de Viggen er dan bij. Plaatje zorgt er meteen voor dat ik even 2 nieuwe kentekenplaten met opzetletters laat bestellen, dit ziet er een beetje zielig uit
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: za 30 mei, 2020 21:03
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: "De Engelsman"
Door ziekenhuisperikelen (3e operatie in t gezin in korte tijd) ben ik er deze week niet aan toe gekomen om live de voortgang te bewonderen. Meen dat donorauto nr3 inmiddels wel is aangekomen in Helvoirt:). @Broer/KCP: update?
Saab 9-5 2.0t (titan grey Zwitser, Hirsch-tune)
Saab 9-3 2.0T Cosmic Blue Coupé (TD04, 3" uitlaat en Dion tune)
Saab 9-3 2.0T Cosmic Blue Coupé (TD04, 3" uitlaat en Dion tune)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Goed, een week geleden was het wegwerken van de roest (wat dus enorm tegenviel, Erik mag blij zijn dat 'ie 'm weggedaan heeft ) klaar en is het blok terug-ingebouwd. Inmiddels is men stapsgewijs bezig alles terug in te bouwen en op werking te controleren. Derde donorauto waar broer over spreekt is trouwens niet bedoeld voor deze ombouw, er zijn nu meer dan genoeg onderdelen om deze auto af te maken "and then some".
Ik hoop zelf over een weekje weer mobiel genoeg te zijn om af te reizen naar Oisterwijk, aftikken laatste wensen gaat makkelijker als je naast de auto staat. En dan ook meteen "De Zweed" die nu logeert bij KCP wegbrengen naar de opslag.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
In principe staat de Viggen eind deze week klaar
Ik heb de auto zaterdag kunnen aanschouwen, nadat de motor teruggeplaatst is zijn alle systemen gecheckt en is de motor ook al weer een keer gestart. Een lastige hobbel bleek de aansluiting op de tellerbak aangezien Saab de slogan van de belastingdienst (leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker) destijds volledig aan zich voorbij heeft laten gaan.
Het is nu een kwestie van stuurwiel + tellerbak terugplaatsen, alsmede het interieur en dan staat de auto in de basis eind van de week klaar. Dat worden nog wat onrustige nachtjes
En dan later nog wat kleine details: zo zien de gerefurbishde interieurdelen er fantastisch uit alleen is b.v. het asbakklepje niet meegenomen, dus dat vloekt nu een beetje. Ach, een auto moet ook wel een beetje een project blijven
Ik heb de auto zaterdag kunnen aanschouwen, nadat de motor teruggeplaatst is zijn alle systemen gecheckt en is de motor ook al weer een keer gestart. Een lastige hobbel bleek de aansluiting op de tellerbak aangezien Saab de slogan van de belastingdienst (leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker) destijds volledig aan zich voorbij heeft laten gaan.
Het is nu een kwestie van stuurwiel + tellerbak terugplaatsen, alsmede het interieur en dan staat de auto in de basis eind van de week klaar. Dat worden nog wat onrustige nachtjes
En dan later nog wat kleine details: zo zien de gerefurbishde interieurdelen er fantastisch uit alleen is b.v. het asbakklepje niet meegenomen, dus dat vloekt nu een beetje. Ach, een auto moet ook wel een beetje een project blijven
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Door omstandigheden aan mijn kant van de lijn (vandaag ook weer eens geopereerd) en de noodzaak over een paar keuzes na te denken het project even twee weken stil gelegd. Inmiddels het volgende besloten:
Middenconsole en tussenconsole worden in het geheel, met b.v. asbak en opbergvak, (mat) zwart. Met dank aan Erik Bungener.
Viggen facia blijft, maar hou optie open om een andere facia ook matzwart te laten spuiten.
Radio, Sid, e.d. worden aluminium (set van Sebastiaan hier op t forum gekocht). Contrasteert denk ik mooi met het zwart.
Nieuw bekleed en licht gemodificeerd Aerostuurwiel bij Aeroworld in Duitsland gekocht, was binnen drie dagen in huis.
Nog openstaande punten:
Tellerbak, originele helaas niet meer bruikbaar doordat nieuwe kabelboom maar een stekker heeft voor in de tellerbak. Nog lastig een geschikte te vinden (juiste aansluiting, turbo, handgeschakeld met weinig km's) maar wel aan t broeden op een oplossing.
Lederen interieur. Neig naar nieuw, is in principe op voorraad maar wacht definitieve bevestiging hiervan af. Style helpt me hierbij.
Oftewel: getting there!
Middenconsole en tussenconsole worden in het geheel, met b.v. asbak en opbergvak, (mat) zwart. Met dank aan Erik Bungener.
Viggen facia blijft, maar hou optie open om een andere facia ook matzwart te laten spuiten.
Radio, Sid, e.d. worden aluminium (set van Sebastiaan hier op t forum gekocht). Contrasteert denk ik mooi met het zwart.
Nieuw bekleed en licht gemodificeerd Aerostuurwiel bij Aeroworld in Duitsland gekocht, was binnen drie dagen in huis.
Nog openstaande punten:
Tellerbak, originele helaas niet meer bruikbaar doordat nieuwe kabelboom maar een stekker heeft voor in de tellerbak. Nog lastig een geschikte te vinden (juiste aansluiting, turbo, handgeschakeld met weinig km's) maar wel aan t broeden op een oplossing.
Lederen interieur. Neig naar nieuw, is in principe op voorraad maar wacht definitieve bevestiging hiervan af. Style helpt me hierbij.
Oftewel: getting there!
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: "De Engelsman"
Hm, zonde van die teller zeg. Dat was makkelijk te voorkomen geweest door een kabelboomdonor van een jaartje ouder te gebruiken..
In principe past elke 2002-2005 9-3/9-5 tellerbak gewoon als er nu een teller met 1 stekker in moet. Kan me niet voorstellen dat het extreem lastig moet zijn om een geschikte teller uit een 9-5 te scoren; in die bouwjaren hebben alleen de 2.0t's en diesels geen turbodrukmeter.
Leuke bijkomstigheid van die latere tellerbak; die zijn LED verlicht ipv met gloeilampjes. Ziet er in het donker een stuk strakker uit.
In principe past elke 2002-2005 9-3/9-5 tellerbak gewoon als er nu een teller met 1 stekker in moet. Kan me niet voorstellen dat het extreem lastig moet zijn om een geschikte teller uit een 9-5 te scoren; in die bouwjaren hebben alleen de 2.0t's en diesels geen turbodrukmeter.
Leuke bijkomstigheid van die latere tellerbak; die zijn LED verlicht ipv met gloeilampjes. Ziet er in het donker een stuk strakker uit.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Gelet op het gegeven dat dit de laatste voor de EU geproduceerde Viggen is, was de -logische- veronderstelling dat deze de kabelboom gelijk aan een 02 model zou hebben. Toen bleek dat het niet zo was had ik geen zin nog een donor te kopen.
Er zijn heel veel tellerbakken te koop, maar handgeschakeld en minder dan twee ton gelopen (je kunt alleen omhoog programmeren) niet, althans niet een voorbij zien komen. En ik hou alles van Litouwen tot de USA in de gaten. Veel tellerbakken zijn ook uitgebouwd zonder km stand te noteren, dus die vallen dan ook al af. Echt, zo makkelijk is het nog niet. Maar ik weet dat het goed gaat komen.
Er zijn heel veel tellerbakken te koop, maar handgeschakeld en minder dan twee ton gelopen (je kunt alleen omhoog programmeren) niet, althans niet een voorbij zien komen. En ik hou alles van Litouwen tot de USA in de gaten. Veel tellerbakken zijn ook uitgebouwd zonder km stand te noteren, dus die vallen dan ook al af. Echt, zo makkelijk is het nog niet. Maar ik weet dat het goed gaat komen.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: "De Engelsman"
Uiteindelijk komt alles goed!
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Zeker & ook mede dankzij jouw hulp, erg blij mee!
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
En met dank aan het meespeuren door Lennard nu ook een tellerbak met juist aantal miles gescoord.
Check. Nu enkel nog de stoelhoezen
Check. Nu enkel nog de stoelhoezen
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak