"De Engelsman"
- Ewout
- Donateur (4x)
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: "De Engelsman"
Give a man a fish....
1980 900 turbo 3
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
1991 9000 2.3 turbo s cc aut
1991 9000 2.3 turbo e cc
1992 900 s aut
2009 9-5 aero sedan aut
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: "De Engelsman"
Ik heb je net een uitgebreide pb gestuurd. Ik hoop dat het helpt.NeufegliseThierry schreef: ↑do 04 nov, 2021 10:14Maar onhandig dat ik steeds maar een klein plaatje weet te posten ;-(
Eigenlijk ben ik gewoon openlijk nieuwsgierig naar de foto's...
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Ik ga morgen zelf even wat foto's schieten, zal die dan met de handleiding van hoe de foto's groot te maken hier plaatsen.
Afgelopen dagen tussen de bedrijven door nog druk geweest met het verzamelen van wat onderdelen, de donorauto's misten nog wat cruciale zaken om ervoor zorg te dragen dat je echt niks maar dan ook niks van de ombouw ziet (behalve dus behoud van de tellerbak). Denk hierbij aan de memorystand van de bestuurdersstoel, hiervoor hadden we een donorstoel nodig. Ook nog een refurbished stuurkolomcover op de kop getikt (voor zowel De Engelsman als De Italiaan), die worden maandag bij KCP afgeleverd. Verder nog een originele bekerhouder gekocht.
Laatste open einde is zwarte vaste vloerbedekking, heb er in principe 1 gevonden maar hik nog wat tegen de prijs aan, als iemand er nog een weet te liggen hou ik me aanbevolen.
Morgen ga ik met Pieter even doornemen wat er los van de ombouw nog gaat gebeuren, zoals het opkalefateren van de motorruimte.
Afgelopen dagen tussen de bedrijven door nog druk geweest met het verzamelen van wat onderdelen, de donorauto's misten nog wat cruciale zaken om ervoor zorg te dragen dat je echt niks maar dan ook niks van de ombouw ziet (behalve dus behoud van de tellerbak). Denk hierbij aan de memorystand van de bestuurdersstoel, hiervoor hadden we een donorstoel nodig. Ook nog een refurbished stuurkolomcover op de kop getikt (voor zowel De Engelsman als De Italiaan), die worden maandag bij KCP afgeleverd. Verder nog een originele bekerhouder gekocht.
Laatste open einde is zwarte vaste vloerbedekking, heb er in principe 1 gevonden maar hik nog wat tegen de prijs aan, als iemand er nog een weet te liggen hou ik me aanbevolen.
Morgen ga ik met Pieter even doornemen wat er los van de ombouw nog gaat gebeuren, zoals het opkalefateren van de motorruimte.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: ma 10 nov, 2014 22:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: "De Engelsman"
Ik heb nog wel een complete Aero die binnenkort in de verkoop gaat, maar die is té goed om te demonteren.NeufegliseThierry schreef: ↑vr 05 nov, 2021 18:45
Laatste open einde is zwarte vaste vloerbedekking, heb er in principe 1 gevonden maar hik nog wat tegen de prijs aan, als iemand er nog een weet te liggen hou ik me aanbevolen.
Nu bezig om te inventariseren. Zit wel, voornamelijk cosmetisch werk aan, maar het gaat aan mijn hart als die uit elkaar gaat.
9-5 2.3 Aero estate 2000 (v) 9-5 2.0 Linear 4-D 2006 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 1999 (v)9-3 2.0T SE Cabriolet 2001 (v)
9-3 2.0t SE Hatchback 2002 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 225 pk 2000 (v)
9-3 2.0T SE Cabriolet 185 pk + 9-5 3.0-V6 Griffin Estate 2000
9-3 2.0t SE Hatchback 2002 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 225 pk 2000 (v)
9-3 2.0T SE Cabriolet 185 pk + 9-5 3.0-V6 Griffin Estate 2000
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 15639
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: "De Engelsman"
die van een NG900 cabriolet is identiekNeufegliseThierry schreef: ↑vr 05 nov, 2021 18:45Laatste open einde is zwarte vaste vloerbedekking, heb er in principe 1 gevonden maar hik nog wat tegen de prijs aan, als iemand er nog een weet te liggen hou ik me aanbevolen.
live your dreams
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: "De Engelsman"
Volgens mij niet i.v.m. de verschillende stoelrails 900 ng vs 9-3. Past mogelijk wel maar niet identiek. EPC ondersteunt dit ook.
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 15639
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: "De Engelsman"
klopt. NG900 tapijt in een 9-3 past en je ziet er niks van. Andersom zie je het wel
live your dreams
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: "De Engelsman"
En bijna altijd zwart.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Dank voor jullie reacties,
Het ging snel vandaag, heb nu 1 100% zeker en 1 99% zeker, maar is niet erg om extra te hebben want die vind vast z'n weg naar een andere auto van mij
Het ging snel vandaag, heb nu 1 100% zeker en 1 99% zeker, maar is niet erg om extra te hebben want die vind vast z'n weg naar een andere auto van mij
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Ik weet het...mijn Viggen is sowieso niet meer "fabrieks-origineel" maar sommige zaken knagen dan toch een beetje.
Zo heb ik toch maar gegroefde Viggen remschijven OEM Saab aangeschafd, voor en achter, huidige die er opzitten dan als reserve bewaren. Verder wel besloten dat we enkel nog de motorruimte wat opfrissen (lees: ontroesten) en de auto heeft nu rode remklauwen voor en aluminumkleurige achter. Die achter worden nu ook rood gespoten. Tot slot keuze om originele tellerbak te behouden nogmaals bevestigd (en bevestigd gekregen), die hoort simpelweg bij de geschiedenis van de auto.
Op afwerken van laatste dingetjes na zal de auto volgende week vrijdag klaar zijn. Dan zaterdag inspecteren en laatste zaken doornemen, en dan week erop gasderop!
En zal later vandaag nog proberen wat foto's te plaatsen, o.a. van het gapende roestgat in het schutbord....
Zo heb ik toch maar gegroefde Viggen remschijven OEM Saab aangeschafd, voor en achter, huidige die er opzitten dan als reserve bewaren. Verder wel besloten dat we enkel nog de motorruimte wat opfrissen (lees: ontroesten) en de auto heeft nu rode remklauwen voor en aluminumkleurige achter. Die achter worden nu ook rood gespoten. Tot slot keuze om originele tellerbak te behouden nogmaals bevestigd (en bevestigd gekregen), die hoort simpelweg bij de geschiedenis van de auto.
Op afwerken van laatste dingetjes na zal de auto volgende week vrijdag klaar zijn. Dan zaterdag inspecteren en laatste zaken doornemen, en dan week erop gasderop!
En zal later vandaag nog proberen wat foto's te plaatsen, o.a. van het gapende roestgat in het schutbord....
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 15639
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: "De Engelsman"
zou ik ook voor gekozen hebben. Daarnaast valt het ook nog niet mee om een km/u viggen tellerbak te vinden denk ikNeufegliseThierry schreef: ↑zo 07 nov, 2021 11:22Tot slot keuze om originele tellerbak te behouden nogmaals bevestigd (en bevestigd gekregen), die hoort simpelweg bij de geschiedenis van de auto.
live your dreams
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: "De Engelsman"
Volgende week al klaar? Dat gaat wel erg rap.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: "De Engelsman"
Dat dacht ik ook.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: "De Engelsman"
Even een korte update, of eigenlijk weinig te melden: vanwege ziekte mijnerzijds en spoedoperatie afgelopen week ben ik er niet aan toe gekomen om wat 'opbouw' zaken goed af te stemmen met KCP, ombouw is daarom even op een iets lager pitje gezet.
Hoop de draad eind komende week/begin volgende week weer op te pakken.
Hoop de draad eind komende week/begin volgende week weer op te pakken.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak