Super72 schreef: ↑do 06 okt, 2022 13:25
Even een paar snelle telefoon-snapshots om te laten zien wat de uiterlijke veranderingen zijn sinds mijn aankoop.
Lekker bezig! Leuk om te volgen.
Op de achterklep zat een Abbott Racing-sticker, vermoedelijk door de eerste (Britse) eigenaar er opgeplakt. Dat was destijds te verdedigen, omdat er Abbott Stage 1-software op zat, maar inmiddels is er niets meer 'Abbott' aan mijn auto en dan is zo'n sticker op zijn best pronken met andermans veren.
Pronken met andermans veren? Ik mag toch hopen dat je met deze
output beschikt over ten minste de Viggen rescue kit (stuurhuisklem [het doorgelaste schutbord ten spijt] + draagarmbussen, de subframe brace heb je een andere oplossing voor). Anders zou ik deze zeker nog monteren. De draagarmen (en dus niet enkel die grote PU bus, maar die in de bananen - veel belangrijker!) scheelt misschien wel het meeste van alle upgrades. En deze zijn beide ontwikkeld door Abbott Racing. Vaak gekopieerd, nooit geëvenaard.
De uitlaat hangt nu wel recht
Misschien ligt het aan mij, maar de uitlaat hangt nu
nog minder mooi dan bij aanschaf, als hij tenminste (nog) zo hangt als op de foto. Weliswaar recht, maar compleet off-center. Verder hangt de plaathouder achter (nu) scheef naar rechts (een klein beetje, maar toch). Als je zo van de details bent (TWR sticker, o.a.)
kan dit beter zou ik zeggen (er moet niks uiteraard).
ik heb de cijfers 9 3 weer aangebracht (geen idee waarom iemand die zou willen verwijderen, maar de letters Saab dan weer laat zitten)
Wellicht omdat het een "Saab Viggen" is en aangezien er niet - zoals bij bijvoorbeeld de Aero - meerdere typen zijn met die naam is "Viggen" eenduidig (als je het over een auto hebt).
Tot slot ging de nummerplaathouder-met-opdruk in de vuilcontainer. Ik heb een gloeiende hekel aan die dingen en ik begrijp oprecht niet waarom je (ongevraagd!) reclame zou willen rijden zonder daarvoor betaald te krijgen.Ik vroeg ooit aan een dealer of ik in ruil daarvoor een sticker van mijn bedrijf op zijn showroomraam mocht plakken. Dat vond hij een heel gek voorstel.
Ieder z'n ding. Gelukkig krijg je wél betaald voor de reclame die je maakt voor diverse automerken waarover je schrijft
Hilarisch idee van die sticker. Echter rijd jij wel in een auto van de dealer z'n merk, maar maakt hij niet noodzakelijk gebruik van de diensten van jouw bedrijf. Dus ik vind het weldegelijk een verschil. Als jij een van z'n grootste leveranciers zou zijn zou hij vast vol trots een "powered by" sticker op het pand plakken.
Oh, en ik heb deze op de sideskirts geplakt:
Zeker geinig, al heeft deze auto nog weinig te maken met hoe TWR destijds het chassis van de Viggen ontwierp. Dus verwijzend naar de plaathouder:
"ik begrijp oprecht niet waarom je (ongevraagd!) reclame zou willen rijden zonder daarvoor betaald te krijgen." De reclame is enkel wat "afgezakt", wel treffend trouwens aangezien het (met name) over het
onderstel gaat, en door alle aanpassingen is het - in tegenstelling tot het verwijderen van de Abbott sticker - nu "pronken met andermans veren" die sec genomen grotendeels vervangen zijn door verschillende alternatieven die niets met TWR te maken hebben.
Waarbij dat in z'n totaliteit ook nog eens vele malen beter gebalanceerd is / wordt dan af fabriek.