classic cabrio AUTOMAAT

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
boghy
Geregistreerd lid

classic cabrio AUTOMAAT

Bericht door boghy » di 14 mar, 2006 22:45

op marktplaats staat deze cabrio.

het is een automaat.
nu de vraag: is dit aan te raden of niet?
vaak gelezen dat de automaat een 3 bak, welke niet van europese snelheden houdt. klopt dit beeld?

graag jullie reactie.

bo

Advertentie:
Saab 900 2.0 T16 Turbo Cabrio AUT K6

Merk: Saab
Model: 900
Bouwjaar: 1987
Carroserie: Cabriolet 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1341 kg
Kleur: Zilvergrijs met zwarte kap

Wegens vertrek naar het buitenland bied ik mijn Saab 900 Classic Cabrio te koop aan. Ik heb er enkele jaren met plezier in gereden maar helaas, ik kan haar niet meenemen. In de opslag is geen optie, vandaar. De vraagprijs is € 7.250,00 en dat is niet teveel voor deze 900 Classic Cabrio met leer en alle overige mogelijke opties. Voor deze fijne auto zoek ik een nieuwe kans bij een avontuurlijke liefhebber van het open rijden in een zweedse limousine.

satu
Geregistreerd lid

Bericht door satu » do 16 mar, 2006 22:03

Ik vind het aan absolute aanrader. Je mist een beetje de brute kracht die je met een 5-bak voelt, maar door de combinatie met de koppelomvormer zul je nooit troosteloos off-boost raken.
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Wat versta je trouwens onder europese snelheden? De max. toegestane snelheden verschillen nogal in Europa. In Nederland zul je vooral in de Randstad zelden harder dan 100km/u kunnen. Daar komt bij dat een automaat in de file en in gebieden met die vermaledijde verkeerdrempels wel heerlijk rijden is.
Tot slot nog iets over de vermeende hoogtoerigheid van de automaat: de snelheid per 1000 toeren in de hoogste versnelling is 38,7 km/u met de automaat en 39,3 km/u met de 5-bak, verschilt dus ook niet zo heel veel. Ik heb 205/60 banden onder m'n cabrio zitten, scheelt ook weer 3% toeren in vergelijking met de standaard bandenmaat. Bedenk ook dat nagenoeg dezelfde auto-bak in de Jaguar XJ-12 lag met 335 PK in HE spec en een top van 240 km/u.

boghy
Geregistreerd lid

Bericht door boghy » za 18 mar, 2006 7:56

bedankt voor je reactie.

wat betreft de bak hoef ik mij geen zorgen te maken.

europese snelheden bedoel ik 120-130 km.

binnenkort ga ik kijken,

Bo

Plaats reactie