veren van opel op saab ?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 28 mar, 2006 20:12

hitcham schreef:Ik wil niet stoken, maar toen laatst een collega van mijn de motorkap van zijn vectra openhield schrok ik toch wel een beetje... Ben A-technisch, maar de lay-out van de motorruimte leek verdacht veel op die van een 900NG. In ieder geval het reservoir van de ruitenwisservloeistof (die moest worden bijgevuld) leek een exacte copie.
Dat zal als je meer motorkappen open doet vaker het geval blijken.

hitcham
Geregistreerd lid

Bericht door hitcham » di 28 mar, 2006 20:25

Ow, maarehhh, ik vind het best een goede vraag eigenlijk.
Heeft iemand hier een overzicht van wat er zoal wel uitwisselbaar is? Kan op lange termijn best goed uit kunnen komen voor de sleutelaars onder ons aangezien er in Nederland veel meer opels rondrijden dan Saabs.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 28 mar, 2006 20:51

hitcham schreef:Ik wil niet stoken, maar de lay-out van de motorruimte LEEK verdacht veel op die van een 900NG. In ieder geval het reservoir van de ruitenwisservloeistof LEEK een exacte copie.
Een leek is iemand die.......... :wink:

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 28 mar, 2006 21:04

cruisecontrole unit

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » di 28 mar, 2006 21:05

Jongens,

We gaan toch geen Opvel vergelijken met een Saab omdat het ook van GM is?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 28 mar, 2006 21:07

Jacco K. schreef:Jongens,

Het schijnt idd zo :shock: op wat kleinigheden na is er niet echt iets bruikbaar

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » di 28 mar, 2006 21:17

verde900 schreef:
Jacco K. schreef:Jongens,

Het schijnt idd zo :shock: op wat kleinigheden na is er niet echt iets bruikbaar
Dat dacht ik.

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » di 28 mar, 2006 21:26

foutje

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » di 28 mar, 2006 21:34

hitcham schreef:Ow, maarehhh, ik vind het best een goede vraag eigenlijk.
Heeft iemand hier een overzicht van wat er zoal wel uitwisselbaar is? Kan op lange termijn best goed uit kunnen komen voor de sleutelaars onder ons aangezien er in Nederland veel meer opels rondrijden dan Saabs.
Afsluitdop van stuurbekrachtingsvloeistofreservoir is hetzelfde als/dan van renault safrane uit 1993, alleen de bovenkant is anders, bij saab zwart met wat lettertjes erop, van de renault vlak met geel stuur erop gedrukt.
Zou ook nog kunnen zijn dat het reservoir/pomp ook hetzelfde is, heb ik niet echt vergeleken.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 28 mar, 2006 21:49

De ventieldopjes schijnen ook gelijk te zijn.

hitcham
Geregistreerd lid

Bericht door hitcham » wo 29 mar, 2006 7:32

Kijk, daar hebben we wat aan!
Oke jongens, ik zal er niet meer over beginnen... :wink:
Was goed bedoeld, though

cédric
Geregistreerd lid

Bericht door cédric » wo 29 mar, 2006 20:25

sorry hoor jongens , het was maar een vraag aangezien ik gehoord had dat saab en opel hetzelfde chassis gebruikten voor bepaalde modellen en de 17 ich velgen die ik nu heb steken ook afkomstig zijn van een Opel . Het leek me dan ook niet zo een domme vraag of de veren van een Opel er ook onder zouden passen. Heeft niets te maken met een goedkopere prijs ofzo hoor :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 29 mar, 2006 20:37

cédric schreef:sorry hoor jongens , het was maar een vraag aangezien ik gehoord had dat saab en opel hetzelfde chassis gebruikten voor bepaalde modellen en de 17 ich velgen die ik nu heb steken ook afkomstig zijn van een Opel . Het leek me dan ook niet zo een domme vraag of de veren van een Opel er ook onder zouden passen. Heeft niets te maken met een goedkopere prijs ofzo hoor :wink:
De basis van de bodemplaat van een SAAB NG900 is idd van Opel, edoch is die Opelbasis nog geen 40% van de bodemplaat van de NG900 als zodanig.

Plaats reactie