Spuitwerk. Zelf doen of laten doen?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Spuitwerk. Zelf doen of laten doen?

Bericht door reiernumans » ma 24 okt, 2016 18:03

Voor het Gehoorapparaat (mijn 900 classic) heb ik via het forum een set deuren kunnen scoren ter vervanging van in ieder geval de gedeukte en roestige rechterdeuren, ik twijfel nog even of ik de linker deuren ga gebruiken of dat ik m'n huidige deuren behandel tegen de paar plekjes. Het enige jammere is; de deuren zijn grijs en mijn auto is beige. Heeft iemand hier ervaring met het zelf spuiten van zulke grote delen? Of raden jullie aan om het te laten doen? Ik maak me een beetje zorgen om kleurverschil, maar met een studentenbudget is het vermoedelijk vrij lastig om het voor leuk geld te laten doen.

Daarnaast heeft mijn auto rechts achter een roestplek die ik wil laten lassen/spuiten. Dat ga ik sowieso uitbesteden, dus wellicht is het een idee om te kijken of het spuitwerk van de deuren daarin meegenomen kan worden ('we zijn nu toch de kleur al aan het mengen'). Kennen jullie geschikte schadeherstellers in de regio Amsterdam waar jullie goede ervaringen mee hebben? Mag natuurlijk ook per PB! Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Spuitwerk. Zelf doen of laten doen?

Bericht door Jungleman » ma 24 okt, 2016 22:15

als het uni (dus geen metallic) lak is, zou je het eventueel nog zelf kunnen proberen. vereist wel een vaste hand om de spuitbus op een vaste afstand van het portier te houden. en dan nog...mag je hopen dat de spuitbus niet spettert. en dan heb ik het nog niet gehad over het drogen, en de omgevingstemperatuur...

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 24 okt, 2016 22:23

Tip als je toch laat spuiten laat dan alles professioneel doen. Het is een vak. En je krijgt een mooi resultaat.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 25 okt, 2016 0:00

Mijn auto is cameo beige, uni kleur dus. Opzich snap ik het kiezen voor een professional wel, maar geld is een beetje een issue in dit geval, vandaar de overweging om het zelf aan te pakken. Ik heb zo het idee dat als je de goede kleur kan laten mengen en een goed dikke laklaag opbrengt het wel te doen moet zijn. Kun je voor de goede glans nog genoeg wetsanden en polijsten..

Stof om over na te denken in ieder geval; de zoektocht naar een goede/betaalbare schadehersteller (voor zover te vinden) in de regio Amsterdam staat in ieder geval nog. Voornamelijk om de roestplek achter de rechter achterwielkast aan te laten pakken.

AirFlowFun
Geregistreerd lid

Bericht door AirFlowFun » wo 07 dec, 2016 0:27

Wat je ook kunt doen! Maar dat is dan weer via een ander weg is......

eerst zorgen dat je alle roest plekken mooi laat fixen en herstellen. En daarna de hele saab voorzien van Folie Wrap! Dit kan je kopen in allehande kleuren en stijlen. Het is veel werk maar wel heel cool als je daarmee de auto restyled! Plus met als voordeel dat je de auto daarmee beschermd en sealt voor net zolang als je het wilt laten zitten.

kan ook! zeer gaaf zijn! Veel tunig gasten doen dit.

een andere optie is trouwens Plasti Dip spray, Geniaal spul! Soort rubber verf die je naderhand er altijd af kan halen.

Zie dit verf 2.0

https://www.youtube.com/watch?v=vDYuchfjZRk" onclick="window.open(this.href);return false;

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 07 dec, 2016 15:12

Thanks voor de tip. Voor mij geen optie, aangezien ik vastberaden ben de originele kleur van de auto te handhaven.

Overigens is dit hele project even on hold wegens een schadegeval dat ik eerst even moet herstellen (zie m'n topic)..

Plaats reactie