Onderdelen van sloop?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
YoRo
Geregistreerd lid

Onderdelen van sloop?

Bericht door YoRo » do 02 feb, 2017 13:50

Hallo. Even een vraagje. De multiriem van mijn Saab 900 is er af geklapt. Ik ga, denk ik, ook een looprol voor de riem nodig hebben en misschien ook een spanrol. De riem op zich is niet duur, maar de spanrol wel.

Waar kan ik het beste achter deze tweedehandse onderdelen zoeken om ze zo goedkoop mogelijk aan te kunnen schaffen? Ergens op een sloop of kennen jullie nog een adresje?

Dank voor jullie antwoord!

Raggare
Geregistreerd lid

Re: Onderdelen van sloop?

Bericht door Raggare » do 02 feb, 2017 14:17

2e hands spanrol is verkeerde zuinigheid
Google eens op: saab enter :wink:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 02 feb, 2017 14:20

als je er een van de sloop op schroeft lijkt het mij alleen maar uitstel van dubbel werk. want je weet niet hoe lang dat ding al op de sloop gelegen heeft. en zo'n span- of geleiderol gaat altijd stuk op een moment dat het je absoluut niet uitkomt, ergens op vakantie in de binnen landen van Spanje of Zweden.

dus gewoon een nieuwe erop zetten. kost een paar tientjes maar je weet wel dat-ie een tijd mee kan.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 03 feb, 2017 11:50

In het verleden vaak ook spullen van de sloop gebruikt en nu soms ook nog, alhoewel nieuwe de voorkeur heeft, maar niet alles is nieuw te vinden voor in mijn geval de 900 classic.
Maar sluit me aan bij de vorige antwoorden: sommige dingen doe je echt veel beter aan om nieuw te kopen en riemen en poelies/rollen zijn daar toch echt wel de beste voorbeelden van (of remblokjes!). Zoek even goed bij de diverse auto onderdelen winkels op het wereldwijde web, sommige zijn zo goedkoop dat je voor een nieuwe minder kwijt bent dan voor een 2de hands op de sloop.

hanske1
Geregistreerd lid

Bericht door hanske1 » vr 03 feb, 2017 14:13

Gele aero schreef:.................. sommige zijn zo goedkoop dat je voor een nieuwe minder kwijt bent dan voor een 2de hands op de sloop.
Ook die laat ik graag links liggen, goedkope imitatietroep heb je vaak meer ellende van (slechte pasvorm, geringe levensduur, etc.).

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » vr 03 feb, 2017 15:04

De originele onderdelen zijn vaak in Duitsland goedkoper te krijgen. Dus idd niet kiezen voor de imitatie.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » zo 05 feb, 2017 20:11

Ik doel ook zeker niet op goedkoop namaak spul, maar gewoon de A-merken/top kwaliteit.

Plaats reactie