Kenwood DNX8220BT

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Roz
Geregistreerd lid

Kenwood DNX8220BT

Bericht door Roz » do 09 feb, 2017 11:05

Hallo allemaal,
Mijn Kenwood DNX8220BT. Als de auto 2 uur is uitgeschakeld(dus de radio ook) en ik start de auto weer, dan is er alleen maar ruis op de radio. Je ziet wel dat de radio 92.6MHz(Radio 2) aangeeft, maar geeft alleen maar ruis. Soms gaat de radio zelf zoeken en zie alle frequenties voorbij gaan om uiteindelijk weer bij 92.6Mhz te belanden. Maar, na ongeveer 15-20 minuten komt de zender weer in de lucht en er is verder niks aan de hand.

Betekent dit het eind van de radio? Want, de CD speler doet het niet meer en nog eerder, de navigatie doet ook niks meer. Wat betreft de navigatie heb ik me er al bij neergelegd en een TomTom aangeschaft.
Alvast bedankt.

AirFlowFun
Geregistreerd lid

Re: Kenwood DNX8220BT

Bericht door AirFlowFun » di 14 feb, 2017 22:13

Beste,

Is het mogelijk om je Kenwood niet even te resetten? Kan helpen! of wat ook kan is dat er een bepaal component is gaan storen/deffect kabeltje los.

Er effe uithalen? plaatwerk rondom losmaken (met beleid) en misschien zie je dan een breuk, in kabels, of stof wat zich ophoopt. Even voorzichtig schoonspuiten met een luchtdruk busje. (Action verkoopt die paar euro)

Tja een even rondkijken op google of youtube!

Succes! Anders gewoon een nieuwe auto kopen en de kenwood daarin plaatsen probleeee huh???????? ;-) hopelijk kun je het oplossen.

Roz
Geregistreerd lid

Bericht door Roz » do 16 feb, 2017 10:24

Zoals aangeraden een harde reset gedaan en daarna deed de radio "normaal". Maar vanmorgen was er weer storing. Bij toeval ontdekte ik dat toen ik de achterruitverwarming uitzette de radio weer goed deed. Voor de zekerheid deed ik de achterruitverwarming aan en ja hoor, de radio stoorde. De achterruitverwarming is dus de oorzaak van de storing. Alleen weet ik niet hoe dit te verhelpen. Suggesties?

AirFlowFun
Geregistreerd lid

Bericht door AirFlowFun » vr 17 feb, 2017 20:17

Heey! Wat cool zo ontdek nog eens wat!

Het kan zijn dat de antenne ingebouwd is in de achteruit van de auto. Dat is bij sommige versies volgens mij het geval!

Mogelijk stoort dat? misschien eens die kant opkijken qua onderzoek/oplossing???

Ben benieuwd ! Succes

Plaats reactie