continental/premiumcontact

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

continental/premiumcontact

Bericht door edwardk » zo 25 jun, 2017 22:25

Wie heeft er ervaring met de continental/premiumcontact-6 225-45y17.
Ik wil deze eens gaan proberen, de Michelin pilots slijten me te snel.
ik ben benieuwd.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: continental/premiumcontact

Bericht door Sapphire » zo 25 jun, 2017 22:35

Zijn pas een paar maanden op de markt dus denk niet dat er al veel over de slijtage/levensduur te zeggen valt. De PremiumContact 5 slijten redelijk hard.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » zo 25 jun, 2017 23:49

:D

Slijtage en levensduur wet ik ook nog niet, maar ze liggen sinds een paar weken onder de Aero van mrs. Die is er dik over te spreken. Ik ook, weliswaar nog niet veel km's. Wel lekker stil. Stiller als de 5 die er op zaten, en die slijten idd vrij snel.

:O:

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » ma 26 jun, 2017 13:46

Mijn beeld is dat de sportcontact 5 snel sleet, de premiumcontact 5 minder. Van de bandenboer begreep ik dat in latere bouwjaren de slijtage van de sc5 ook minder een issue was.

Als er ervaringen met snel slijtende 225/45-17 conti's zijn, betreft het sc5. De pc5 was in die maat niet leverbaar.

runu
Donateur
Donateur

Bericht door runu » ma 26 jun, 2017 14:52

Heb ze er nu een week opzitten (650km oud) en ervaring tot nu toe erg goed!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

ceke1985
Geregistreerd lid

Bericht door ceke1985 » ma 26 jun, 2017 20:58

Ik heb deze ook op mijn Aero. Ben er tevreden over. Heel stille band!

Greetz

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 27 jun, 2017 3:58

Maar eens proberen dan, de mochelin pilots, erg goede band maar na 20000km zijn ze voor 2/3 versleten.
Dat is eigenlijk al sinds de 3e versie(pilot3 & pilot4) dat de slijtage toegenomen is, vroeger deed ik met gemak 80000km met een set voorbanden , is nuu nog maar ca 20-25 dkm.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 27 jun, 2017 7:17

Ja alleen Michelin pilot sport zijn gemaakt voor grip, niet voor levensduur. In een ver verleden had je de pilot privacy, later afgesplitst naar aparte pilot en primacy lijn. Als je continental sport contact neemt zal je diezelfde ervaring hebben qua snelle slijtage. Als je lang met banden wilt doen zou ik de conti ecocontact nemen (Michelin energy zijn er niet in die maat geloof ik).

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 27 jun, 2017 8:13

Ik vond de Continental Ecocontact waardeloos in de regen. Bij nat weer verloor ik de voorkant weleens in bochten in de bebouwde kom. Er zal ondertussen wellicht wel iets aan verbeterd zijn, maar ik vind de bedragen die je voor vier merkbanden te hoog om op te gokken.

Michelin vond ik te snel uitdrogen, ben nu helemaal van de A-merken genezen. In het B-merkensegment tref je ook ontzettend goede banden aan. Op sites als tyretest.com lees ik dan eerst de ervaringen van anderen met een ongeveer even zware auto met gelijke bandenmaat.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 29 aug, 2017 3:16

Heb ze er onder, tot nu toe geen klachten , prima band.

paso
Geregistreerd lid

Bericht door paso » di 29 aug, 2017 13:02

Mijn bandenboer vertelde dat je niet voor een band als een premiumcontact kunt gaan en dan verwachten dat die lang meegaat, grip hebben is sleet hebben.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 30 aug, 2017 22:13

paso schreef:Mijn bandenboer vertelde dat je niet voor een band als een premiumcontact kunt gaan en dan verwachten dat die lang meegaat, grip hebben is sleet hebben.
:shock: , hij zal al ligt langer meegaan dan de Michelin pilots

paso
Geregistreerd lid

Bericht door paso » do 31 aug, 2017 13:19

edwardk schreef:
paso schreef:Mijn bandenboer vertelde dat je niet voor een band als een premiumcontact kunt gaan en dan verwachten dat die lang meegaat, grip hebben is sleet hebben.
:shock: , hij zal al ligt langer meegaan dan de Michelin pilots
hm de Pilot sport staat niet echt bekend om extreem te slijten, wel om zijn grip en baanvastheid in regen.
Banden, het zit ook een beetje in ieders hoofd, de ene is trouw aan dit en vind de rest bagger...
Ben van overtuiging dat Michelin altijd goed is, ook al ben ik niet te spreken van de Energy's, op de Honda liggen nu Nokian's, heel tevreden van.
Op de Saab Pirelli's P7 laten leggen omdat die er vooraan ook oplagen toen ik hem kocht, leek me wel een goede band...

Plaats reactie