Globaltis met tech2

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
djkain
Donateur
Donateur

Globaltis met tech2

Bericht door djkain » vr 20 okt, 2017 11:32

Ik heb sinds kort een tech2.
Deze werkt perfect,
De tis2000 die er bijzat trekt op niets en kon niet worden geinstaleerd op men toughbook.
Ik heb nu globaltis en dit werkt perfect.

Kan er echter iemand mij uitleggen hoe ik verbinding kan maken met de wagen?
Ik vind op youtube allerlij filmpjes, echter bij mij lukt het natuurlijk niet...

Als ik klik op beveiliging zoekt hij vanalles en geeft hij weer, beveiligde verbinding via Com (of zoiets)
Verder geraak ik niet...

Wie kan me helpen?

jaap noord
Geregistreerd lid

Re: Globaltis met tech2

Bericht door jaap noord » za 21 okt, 2017 0:48

djkain schreef:Ik heb sinds kort een tech2.
Deze werkt perfect,
De tis2000 die er bijzat trekt op niets en kon niet worden geinstaleerd op men toughbook.
Ik heb nu globaltis en dit werkt perfect.

Kan er echter iemand mij uitleggen hoe ik verbinding kan maken met de wagen?
Ik vind op youtube allerlij filmpjes, echter bij mij lukt het natuurlijk niet...

Als ik klik op beveiliging zoekt hij vanalles en geeft hij weer, beveiligde verbinding via Com (of zoiets)
Verder geraak ik niet...

Wie kan me helpen?
Ik snap jouw verhaal niet helemaal! Je hebt een Tech, maar kan niet communiceren met de auto?? Is dat het?? Heb je wel een pcmcia kaart in het Tech apparaat zitten met de goede software dan?? Boven in de Tech moet je een kaart schuiven met bijbehorende software voor type Saab. Heeft niets van doen met de TIS.

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

djkain
Donateur
Donateur

Bericht door djkain » za 21 okt, 2017 7:43

Ik kan de wagen uitlezen en communiceren.
Echter als ik bv de parkeersensoren wil aanmelden dan moet je beveiligde verbinding krijgen.
Dit lukt niet.
En ik zie ook niet direct hoe dit te doen.
Het chassisnummer op globaltis klopt met mijn wagen,
Echter als ik de knop beveiliging druk en de tech2 laat communiceren geeft hij een ander chassisnummer weer, en dit kan ik niet veranderen,
Als ik dat kan veranderen zal het vermoedelijk wel lukken..

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 21 okt, 2017 8:21

is dit niet gewoon een truuk om functionaliteit extra te laten betalen?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 31 okt, 2017 20:30

moet je dan niet eerst naar de dice gaan en daar het vinnummer selecteren. dan pas werk je echt in de autosoftware toch. uitlezen is niets anders dan wat codes ophalen. die zijn vrij toegankelijk zelfs met obd lezer. (iets beperkter.)

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » di 31 okt, 2017 23:30

Beste DJ Kain,

Er zijn nog wat andere bijdragen op dit Saab forum, misschien helpen die je op weg:
viewtopic.php?f=7&t=157130
viewtopic.php?f=22&t=123112&start=15
viewtopic.php?f=8&t=157367&p=1746893&hi ... 2#p1746893
https://dudes.berrydejager.com/tech2-rs ... -connected
http://diy-tech2.blogspot.nl/2014/07/up ... clone.html

En als je de oplossing vindt laat het ons dan weten.
Groeten R :mrgreen: :mrgreen: kie

Overigens :-S+ Heb je die Engelse Tech 2 gebruiksaanwijzing van Bosch?

Update:
De CD met het Tis 2000 programma kan in ieder geval wel op een oude laptop met een Windows XP besturingssysteem geïnstalleerd worden.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 01 nov, 2017 0:22

Je moet eerst alle info uit de auto uitlezen en opgeslagen info in de Tech2 overschrijven. Tech2 vraagt of je de oude info wilt behouden (dan leest 'ie niet uit) of overschrijven (dan begint hij met uitlezen. Hij vraagt dan ook om je contact op "on" te zetten en tot slot van de uitleesprocedure het contact weer terug naar "off te zetten.

Daarna kun je pas met je eigen SAAB 'stoeien'. Alleen je VIN uitlezen (=bekijken maar niet opslaan) zit in een ander menu. Je moet een stap terug.

De UI is wel even wennen, vond ik.

Het is me wel gelukt om mijn koplampen in de linksompositie van de lichtschakelaar uit te zetten, maar ik zoek nog naar het menu waar ik de irritante "fasten seatbelts"-dingdong uit kan zetten. Zit dat in het Airbagmenu wellicht.

Een TECH2-menunavigatie-kaart zou handig zijn. Bestaat er zoiets?

Plaats reactie