de 9-3 cabrio staat nu in de winterstalling,de kans bestaat dat de accu volgend jaar leeg is,is wel losgekoppeld.
nu overweeg ik een jump starter aan te schaffen,maar lees dat er verschillende manieren zijn om te starten ,de zwarte klem wel of niet op de accu ,of ergens aan de massa
en is een jumpstarter schadelijk voor de electronica.
er is geen stroom aanwezig,dus druppellader is geen optie
groet Marien
jumpstarter
-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: jumpstarter
Jumpstarters verkorten het leven van de accu in ieder geval. Hoezo is een druppellader geen optie? Accu eruit en ergens waar wel stroom is aan de lader hangen... 
-
hansch
- Geregistreerd lid
Zoals funk aangeeft, de accu eruit halen en thuis ergens aan de druppelaar hangen, kun je hem in het voorjaar weer
terug zetten en meteen starten.
Alleen even de SID weer op de juiste gegevens zetten
PS
Heb nog een gevoerde auto hoes voor je te koop, blijft de auto droog en stofvrij
Hier stond mijn Cabrio altijd onder buiten in de winter en bleef zo droog, helaas heeft de Cabrio plaats moeten maken
Stuur me maar een PB als je geïnteresseerd bent
terug zetten en meteen starten.
Alleen even de SID weer op de juiste gegevens zetten
PS
Heb nog een gevoerde auto hoes voor je te koop, blijft de auto droog en stofvrij
Hier stond mijn Cabrio altijd onder buiten in de winter en bleef zo droog, helaas heeft de Cabrio plaats moeten maken
Stuur me maar een PB als je geïnteresseerd bent
-
martinphili
- Geregistreerd lid
De levensduur van een accu wordt behoorlijk verkort als hij volledig leegloopt. Zo'n jumpstarter is echt een noodmaatregel.
Ik zou ook adviseren om de accu thuis aan een druppelladertje te bewaren. Die dingetjes zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een jumpstarter.
Ik zou ook adviseren om de accu thuis aan een druppelladertje te bewaren. Die dingetjes zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een jumpstarter.
-
paso
- Geregistreerd lid
Moet je wel zeker weten dat je accu nog goed is voor je hem aan een druppellader hangt, ik heb een degelijke druppellader en de accu is in de Saab ontploft na 2 dagen aan de druppellader.
Accu was leeg, achteraf bekeken eerder dood.
Navraag heeft me geleerd dat je de accu best om de paar weken een dag aan de lader kunt hangen dan altijd.
Accu was leeg, achteraf bekeken eerder dood.
Navraag heeft me geleerd dat je de accu best om de paar weken een dag aan de lader kunt hangen dan altijd.