Oliepomp B*4

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Oliepomp B*4

Bericht door Gele aero » di 27 jun, 2017 8:20

Nu ik de boel toch helemaal open heb liggen bij mijn 9000 leek het me zinvol alvast te kijken wat een Oliepomp kost (de tandwielen dus) voor de B234. Las op een forum dat deze ook nog wel eens versleten kan zijn.
Maar ligt het aan mij of is die nergens te koop? Heb alle sites van specialisten en generalisten uitgeplozen maar niets gevonden, ergo niet meer te leveren?

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4

Bericht door ReinO » di 27 jun, 2017 8:44

maptun al geprobeerd?
maar eerst even meten met de voelermaat: in de haynes of wis staan de toleranties.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Oliepomp B*4

Bericht door tanisha » di 27 jun, 2017 10:31

Als die tandwielen versleten zijn kan je meteen ook de voorplaat van de motor vervangen.

Kijk daar eerst maar eens naar daar mankeert echt niks aan!

Pisang
Donateur
Donateur

Re: Oliepomp B*4

Bericht door Pisang » do 29 jun, 2017 8:37

Raadsels

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4

Bericht door ReinO » do 29 jun, 2017 8:53

dat tandwiel draait in een rand: die kan ook versleten zijn. de voelermaat vertelt je hoe het zit.

ff google pics op saab oliepomp.

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Oliepomp B*4

Bericht door Gele aero » do 29 jun, 2017 22:07

Ik was van de week bij Saabworld voor wat kleine onderdelen, en daar gaf Thom aan dat de Oliepomp inderdaad niet meer leverbaar is. Bijzonder!

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4

Bericht door ReinO » vr 30 jun, 2017 8:24

kan toch eigenlijk niet, misschien moeilijk te vinden maar het is allemaal GM.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Oliepomp B*4

Bericht door tanisha » vr 30 jun, 2017 8:32

ReinO schreef:kan toch eigenlijk niet, misschien moeilijk te vinden maar het is allemaal GM.
Nauw dat zou ik niet zeggen de Saab motoren hadden niks met GM te maken!

En als ze nog ergens te krijgen zijn moet je ze in China gaan zoeken bij het bedrijf wat de oude productielijn van Saab overgenomen heeft.
Maar dat is alleen leuk voor de 900ng, 9-3 en 9-5

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4

Bericht door ReinO » vr 30 jun, 2017 10:42

lekker dan, nu komt het niet zo vaak voor en gelukkig staan er genoeg slopers nog.

Gebruikersavatar
harryS9K
Geregistreerd lid

Re: Oliepomp B*4

Bericht door harryS9K » vr 05 jan, 2018 17:50

Wat is nou de toegestane tolerantie?
Wanneer moet je op zoek naar een andere???

Plaats reactie