Oliepomp B*4
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Oliepomp B*4
Nu ik de boel toch helemaal open heb liggen bij mijn 9000 leek het me zinvol alvast te kijken wat een Oliepomp kost (de tandwielen dus) voor de B234. Las op een forum dat deze ook nog wel eens versleten kan zijn.
Maar ligt het aan mij of is die nergens te koop? Heb alle sites van specialisten en generalisten uitgeplozen maar niets gevonden, ergo niet meer te leveren?
Maar ligt het aan mij of is die nergens te koop? Heb alle sites van specialisten en generalisten uitgeplozen maar niets gevonden, ergo niet meer te leveren?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4
maptun al geprobeerd?
maar eerst even meten met de voelermaat: in de haynes of wis staan de toleranties.
maar eerst even meten met de voelermaat: in de haynes of wis staan de toleranties.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Oliepomp B*4
Als die tandwielen versleten zijn kan je meteen ook de voorplaat van de motor vervangen.
Kijk daar eerst maar eens naar daar mankeert echt niks aan!
Kijk daar eerst maar eens naar daar mankeert echt niks aan!
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4
dat tandwiel draait in een rand: die kan ook versleten zijn. de voelermaat vertelt je hoe het zit.
ff google pics op saab oliepomp.
ff google pics op saab oliepomp.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Oliepomp B*4
Ik was van de week bij Saabworld voor wat kleine onderdelen, en daar gaf Thom aan dat de Oliepomp inderdaad niet meer leverbaar is. Bijzonder!
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4
kan toch eigenlijk niet, misschien moeilijk te vinden maar het is allemaal GM.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Oliepomp B*4
Nauw dat zou ik niet zeggen de Saab motoren hadden niks met GM te maken!ReinO schreef:kan toch eigenlijk niet, misschien moeilijk te vinden maar het is allemaal GM.
En als ze nog ergens te krijgen zijn moet je ze in China gaan zoeken bij het bedrijf wat de oude productielijn van Saab overgenomen heeft.
Maar dat is alleen leuk voor de 900ng, 9-3 en 9-5
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Oliepomp B*4
lekker dan, nu komt het niet zo vaak voor en gelukkig staan er genoeg slopers nog.
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
Re: Oliepomp B*4
Wat is nou de toegestane tolerantie?
Wanneer moet je op zoek naar een andere???
Wanneer moet je op zoek naar een andere???
