Vrij rijden Zandvoort

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Vrij rijden Zandvoort

Bericht door BergenB » za 14 mar, 2020 13:15

Gisteren even het nieuwe asfalt van Circuit park Zandvoort van dichtbij bekeken en een paar rondjes met de Saab gedaan. Mooie ervaring , wel een beetje druk met rond de 60 auto's per sessie in de Tour groep. Jammer genoeg na 3 ronden al problemen met de remmen die niet meer echt lekker hard waren, ondanks verse Dot4 olie, Redstuff EBC blokken en gevlochten slangen. Ben bang dat ik olie ergens langs me hoofdrem cilinder trap dus dat moeten we nu even na gaan kijken. Saabje was wel goed vlot en tikte op het eind rechte stuk toch de 210km/h aan, dat moet nog sneller kunnen als ik Bos Uit een beetje harder durf te nemen :D

18 Mei weer, gaan we het nog een keer doen want spannend is het wel!

https://youtu.be/VY4JPdC-rlI

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vrij rijden Zandvoort

Bericht door 1001760 » ma 16 mar, 2020 12:53

Gaat dit soort evenementen gewoon door?

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » wo 18 mar, 2020 16:14

Volgens https://www.vrijrijden.nl/kalender/ is de eerstkomende mogelijkheid afgelast.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 18 mar, 2020 17:59

BergenB schreef:
za 14 mar, 2020 13:15
Jammer genoeg na 3 ronden al problemen met de remmen die niet meer echt lekker hard waren, ondanks verse Dot4 olie, Redstuff EBC blokken en gevlochten slangen.
met normale remmen is dit normaal, hoe goed ze ook zijn
BergenB schreef:
za 14 mar, 2020 13:15
Saabje was wel goed vlot en tikte op het eind rechte stuk toch de 210km/h aan, dat moet nog sneller kunnen als ik Bos Uit een beetje harder durf te nemen :D
Knap, hoeveel pk heb je eigenlijk?
op oude circuit lukte het mij met een 900 classic turbo net niet de 200 aan te tikken, en na 3 keer kun je niet meer goed in de ankers

hoe ging/voelde dat met die nieuwe arie bocht :?:

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door BergenB » wo 18 mar, 2020 20:26

Nieuwe Arie bocht lag boven in vol met grind dus daar zijn we niet geweest, was trouwens op veel plaatsen zo en echt grof grind ook. Weet niet of dat express gedaan word maar het viel op dat er echt veel lag.

Volgens een voorzichtige schatting van Dion moet ik rond de 325pk zitten, maar heb het idee dat me koppelomvormer een beetje te zwaar belast word en slip neigingen vertoont. Dat word een volgend project :)

Plaats reactie