Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gesloten
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?

Bericht door gj900 » di 31 mar, 2020 17:00

Steve-O schreef:
di 31 mar, 2020 9:03
Meneer de Duitse viroloog van Aziatische afkomst in eerder genoemde de video gooit de wetenschap in de strijd om de lockdown geheel en abrubt te stoppen. En zover niet geheel, dan motiveert hij wel het volk een zo algemene boodschap te verspreiden. Hij ontkent de ervaringen van artsen in het veld en zet de Italiaanse situatie als iets neer wat hier niet kan gebeuren. Als teveel mensen naar zo'n idioot luisteren, ontstaat er oproer en wanorde en loop je kans dat we op zeker moment richting burgeroorlog en en echte plunderingen gaan. Dat moeten we voorkomen. Het is de taak van onze overheid om daar zorg voor te dragen.
Om een persoon die niet jouw mening deelt en qua afkomst misschien niet jouw ideaalbeeld weerspiegelt (zoon van Thaise ouders die als diplomaten in Washington werkten...) als idioot te betitelen gaat te ver. Hij stelt simpelweg de juiste vragen bij de juiste onderwerpen, iets dat niemand momenteel durft uit angst voor eigen reputatie/carriere. Iemand met volgende achtergrond "Mediziner und Facharzt für Mikrobiologie und Infektionsepidemiologie. Er war Professor an der Johannes-Gutenberg-Universität in Mainz und war 22 Jahre lang Leiter des dortigen Instituts für Medizinische Mikrobiologie und Hygiene" zou ik in deze context toch meer respekteren, het woord "idioot" is hier niet passend.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 31 mar, 2020 17:25

ReinO schreef:
di 31 mar, 2020 16:58
Dat weten we dus niet zeker: elke keer blijkt dat de cijfers niet onderbouwd zijn maar gebaseerd op 'oude ' verwachtingen.
De wijsheid komt achteraf vrees ik maar ondertussen begin ik me meer zorgen te maken over
de slachtoffers die een neergang van de economie gaat veroorzaken straks.
RIVM heeft nu alleen nog maar een kaart met corona ziekenhuis opnames.
Volgens mij kregen ze meer kritiek.

Die vrees over de economie deel ik met je.
Ik zie het nog gebeuren dat een hele hoop kleine ondernemers en de ondernemers die matig tot slecht gingen om gaan.

Volgens mij is corvid 19 niks ergers dan de andere virussen.
De kritiek die er nu zou moeten zijn is waarom er zo weinig ziekenhuis plaatsen over zijn en hoe dit anders zou moeten.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 31 mar, 2020 19:18

@gl900: HO even :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Ik omschreef deze meneer zo omdat er meerdere filmpjes op de laatste pagina's geplaatst werden en ik niet wilde dat men de ene of de andere persoon verwisselde. Het heeft ABSOLUUT NIET met enige vorm van discriminatie op afkomst te maken. Het had ook een blanke kunnen zijn. Hoe had ik anders moeten aanduiden?

Dat ik hem als idioot bestempel, heeft er mee te maken dat ik van iemand met zijn opleidingsniveau ook enig respekt jegens zijn coleega's in het veld verwacht. Hij doet net alsof de ervaringen van artsen, assistenten en verplegend personeel nul waarde hebben en dat hij geen vertrouwen heeft in hun rapportering. Bovendien zijn er legio anderen die onderzoek doen en dit onderzoek is voortdurend. De situatie veranderd van dag tot dag. Voorspellingen veranderen ook van dag tot dag. Spanje verscherpt ook haar maatregelen omdat het anders niet in toom te houden is.

In Italië gaat na enige weken na het verscherpen van maatregelen eindelijk het aantal nieuwe besmettingen langzaam stabiel omlaag. Dit toont volgens mij aan dat met de Duitse maatregelen men op de goede weg is.

En dan gaat deze beterweter de Bondskanselier wel even vertellen dat het roer om moet. De andere kant op.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 31 mar, 2020 19:28

Steve-O schreef:
di 31 mar, 2020 19:18
Ik omschreef deze meneer zo omdat er meerdere filmpjes op de laatste pagina's geplaatst werden en ik niet wilde dat men de ene of de andere persoon verwisselde. Het heeft ABSOLUUT NIET met enige vorm van discriminatie op afkomst te maken. Het had ook een blanke kunnen zijn. Hoe had ik anders moeten aanduiden?
Er klonk wat in door, heb ik dan verkeerd opgevat. Maar.... ik lees toch echt het woord "idioot" en dat vind ik niet passend voor deze persoon.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 31 mar, 2020 19:31

Ik heb mijn post net aangepast. Daarin staat uitgelegd waarom ik hem de aanduiding "idioot" aanmeet. Maar je hoeft het daar natuurlijk niet mee eens te zijn.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 31 mar, 2020 20:48

Denk dat je iets te veel vertrouwen hebt in de politiek en de oplossingen waar ze mee gekomen zijn.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 31 mar, 2020 21:04

Steve-O schreef:
di 31 mar, 2020 19:31
Ik heb mijn post net aangepast. Daarin staat uitgelegd waarom ik hem de aanduiding "idioot" aanmeet. Maar je hoeft het daar natuurlijk niet mee eens te zijn.
Dank voor de relativering. Klopt, ben het er niet mee eens :wink: Vrees dat we hier oneindig over kunnen "bomen" zonder meerwaarde voor de lezer. De corona-medaille heeft simpelweg twee zijden waarbij de ene favoriet is boven de andere. Soms loont het de medaille om te draaien om je horizon te verbreden.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 31 mar, 2020 21:21

Of het gewoon oplopen is ook heel verhelderend!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 31 mar, 2020 21:41

gj900 schreef:
di 31 mar, 2020 21:04
Soms loont het de medaille om te draaien om je horizon te verbreden.
Op het gevaar dat het een doel op zich wordt. :|
(en het "verbreden van die horizon" verwordt tot een soort van daad van verzet - ik zeg niet dat dit hier het geval is maar ik heb af en toe het idee dat het bij sommigen buiten dit gezelschap in bepaalde dossiers wel een drijfveer lijkt te zijn)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 31 mar, 2020 22:20

Nu Kingsmen op Veronica over virus en mensheid

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 31 mar, 2020 23:32

Steve-O schreef:
di 31 mar, 2020 9:03
Meneer de Duitse viroloog van Aziatische afkomst...
Argumentum ad hominem, je maakt de boodschapper belachelijk om daarmee ook zijn boodschap belachelijk te maken, maar dat werkt zo niet, integendeel, daarmee vallen juist jouw eigen argumenten in het water.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 31 mar, 2020 23:38

Ik gooi een slot op dit topic.

De reden is vooral dat niet te bepalen wat nu wel of niet waar is. Ik heb de diverse citaten, filmpjes en reacties hier doorgelezen.
De stelligheid om met deze informatie zaken te ontkennen en zelfs te doen alsof er niets aan de hand is lijkt me erg kwalijk. Dat het besmet worden wel mee zou vallen. Mogelijk voor jou, maar de volle IC's laten de keerzijde zien. Nog even los van de semantiek waar op wordt aangevallen terwijl strekkingen van het verhaal wel op de inhoud zijn..

Het is prima om een mening te hebben, maar wat betreft dit onderwerp lijkt het te ongenuanceerd om maar te roepen dat het allemaal wel mee valt en dat de acties die worden genomen nergens op slaan. Kritiek te hebben hoe cijfers gepresenteerd worden alsof er opzet zou zijn. Ik krijg zelfs het beeld dat de overheid ergens moedwillig verkeerde keuzes maakt. Het ontgaat mij volledig met welk voordeel of doel dat dan gedaan zal worden. Natuurlijk is het makkelijk om vanaf je stoel thuis kritiek te hebben, maar ga er maar eens aan staan; keuzes maken die van invloed zijn op een heel land. Op 16+ miljoen Nederlanders. Daar zal het e.e.a. fout gaan. Maar ik denk dat (in mijn eigen nativiteit?) niemand een glazen bol heeft en kan voorspellen welke acties exact moeten worden genomen om dit tot een goed einde te brengen. Achteraf conclusies stellen en zeggen dat er fouten gemaakt zijn lijkt mij dat dat eenvoudig is. Veel simpeler dan nu de situatie onder controle krijgen.

In mijn weten is er niet eerder wereldwijd, in onze tijd, een situatie geweest dat er over de hele wereld elke dag aan één ziekte zoveel mensen op IC's komen en van de groep die heel ziek wordt een hoog percentage dood gaat. En dan met name met de snelheid waarin de ziekte de situatie voor iemand kan veranderen. Natuurlijk zijn er heel veel andere doodsoorzaken te noemen die vergelijkbare aantallen tonen, maar dat zijn veelal oorzaken die buiten één specifieke aan te wijzen reden vallen. Veelal door de mens zelf veroorzaakt (ongelukken, vervuiling, overconsumptie, etc etc). Het bagatelliseren van de situatie is ernstig. En wat mij betreft buiten proportie.

Het getuigd ook van weinig respect hier zo te discussiëren terwijl honderden medici nu 24 uur per dag knokken om patiënten te behandelen en zo veel mogelijk te genezen.
Persoonlijk heb ik erg veel moeite met bepaalde reacties en houdingen in dit topic..

Terug komend op de titel van dit topic. De gevolgen gaan groot zijn. Dat lijkt me duidelijk. Hoe we er mee omgaan is bepalend. Het ontkennen en tegendraads gewoon doen wat jij als individu het best lijkt, kan grote gevolgen hebben.

Wees een keer eensgezind, om dit te overwinnen.

Stay safe!

PS als er nieuwe topics ontstaan over dit onderwerp zal indien die verwijderen.
PS fanmail kan via PB
PS ik uit bijna nooit een mening op het forum. Dit is een uitzondering.

Gesloten