beste lezers
ik heb een vraag, ik wil een andere interieur in mijn Saab 9-3 sport sedan zetten. Maar nu zit er ''schimmel'' op, het gaat op leren bekleding met stof. heeft iemand tips over hoe ik dit eraf krijg?
Met vriendelijke groet
Nathan Kurz
schoonmaken leer?
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Re: schoonmaken leer?
Schimmel op het leer kun je wegkrijgen met veel soorten reinigingsmiddelen. Ik gebruik zelf graag HG kunststofreiniger. Probeer het eerst met een borsteltje en als dat niet voldoende werkt kun je nog een melamine sponsje proberen. (Kruidvat,wonderspons. ) Pas wel op dat je niet te hard drukt op het sponsje want het schuurt een beetje.
Schimmel op de stof wordt wat lastiger. Tapijtreiniger (kan ook van HG) uit een spuitbus in combinatie met een zachte doek zou mijn eerste stap zijn.
Mocht dat niet lukken is er vloeibare tapijtreiniger die je inborstelt en met een waterstofzuiger weer uit de bekleding haalt. Een stoomapparaat is je laatste redmiddel
Schimmel op de stof wordt wat lastiger. Tapijtreiniger (kan ook van HG) uit een spuitbus in combinatie met een zachte doek zou mijn eerste stap zijn.
Mocht dat niet lukken is er vloeibare tapijtreiniger die je inborstelt en met een waterstofzuiger weer uit de bekleding haalt. Een stoomapparaat is je laatste redmiddel