100 km/h heeft ook voordelen
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: 100 km/h heeft ook voordelen
met een lagere kmstand zullen de files veel groter worden. Want hoe langzamer je rijdt des te langer duurt het voordat je de weg weer af bent
-
edwardk
- Geregistreerd lid
DaVinz schreef: โma 18 mei, 2020 15:04ik zit nu rond de 6,6 a 6,8 l /100km met een 2.0 liter turbo in een 900NG handbak ... prima dat 100 km/uur!
-
Raggare
- Geregistreerd lid
En als wij, die in de voedingsmiddelen werken, er mee stoppen ga je met een lege maag naar je IT afdelingjelger schreef: โma 18 mei, 2020 17:18Mooi eufemisme "vitaal beroep".![]()
Als de IT afdelingen er morgen mee ophouden hebben we ook een groot vitaliteitsprobleem.![]()
-
raspaardje
- Donateur

Als wij, de grootste online retailer van NL, ermee ophouden moet iedereen weer naar de fysieke winkel en kan niemand zich meer aan de 1,5m afstand regel houden... 
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Da's zo als men nu van plan is geen haalbare kaart in de westerse samenleving anno 2020.raspaardje schreef: โma 18 mei, 2020 18:14kan niemand zich meer aan de 1,5m afstand regel houden...![]()
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Bij een lagere snelheid wordt de weg juist optimaler gebruikt doordat de onderlinge afstand kleiner is dan bij een hogere snelheid.Style&Co schreef: โma 18 mei, 2020 17:30met een lagere kmstand zullen de files veel groter worden. Want hoe langzamer je rijdt des te langer duurt het voordat je de weg weer af bent
On topic: zit met de 9-5 op 7.4 liter per 100 km/u, lang niet slecht!
-
GuidoS
- Donateur (2x)

Zojuist van Goes naar Tiel vv geweest om een oude freesmachine af te leveren. Dankzij max. 100 km/u voor 5,45 ct per km gereden. Nog even en het is gratis 
-
verde900
- Donateur

Vind die 100 wel relaxed, rij behoorlijk zuinig en het maakt qua tijd niets uit...
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Scheelt mij op ca 90km toch snel zo'n 15-20min dat ik langer onderweg ben met voor 80 a 90% daarvan als snelweg. (richting het oosten van het land).verde900 schreef: โdi 19 mei, 2020 6:11maakt qua tijd niets uit...
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bij een grote diversiteit aan maximumsnelheden is de toename van files voor de hand liggend. Niet als iedereen max. 100 mag (en zich daar ook aan houdt) en zijn snelheid naar beneden aanpast als de omstandigheden daar om vragen. Door bijvoorbeeld de matrixborden strikt op te volgen, ook als je denkt dat het wel sneller kan omdat jij denkt dat het weer openbreekt, zonder dat je kunt zien of het een kilometer of wat verderop ook goed doorstroomt. Ik geef toe dat ik het ook weleens tenenkrommend moeilijk vindt, maar helaas sta je 9 van de 10 keer verderop weer met de uitlaat van je voorganger in je strot.)Efraim schreef: โma 18 mei, 2020 21:14Bij een lagere snelheid wordt de weg juist optimaler gebruikt doordat de onderlinge afstand kleiner is dan bij een hogere snelheid.Style&Co schreef: โma 18 mei, 2020 17:30met een lagere kmstand zullen de files veel groter worden. Want hoe langzamer je rijdt des te langer duurt het voordat je de weg weer af bent
On topic: zit met de 9-5 op 7.4 liter per 100 km/u, lang niet slecht!
Maar als de meesten van ons dat weten vol te houden, zul je zien dat Efraim gelijk heeft. Maar als ik aan de A28 bij Zwolle denk, toen het nog max 120/130 was ... Daar zag je de theorie van Style in actie, je kmstand was lager dan na Zwolle en je zag filevorming
Maar goed dan kwam je dus vanuit het zuiden aangereden met 120 km/h. Dan moest opeens iedereen overdag naar 80 km/h en 's avonds soms naar 100 km/h terug (onderlinge afstand werd instant kleiner vaak onder wat het zijn moest voor 100 km/h ) รจn er kwam nog eens een stroom verkeer bij de opritten op, die groter was dan wat de afritten afreed, en het duurde langer voort omdat met een lagere snelheid het inderdaad langer duurde voordat die vervelende medeweggebruikers die een van de afritten moesten zien zonder blikschade te bereiken, eindelijk uit kon voegen. Zo duurde het tot na Zwolle dat de tussenliggende afstanden weer een beetje tot normaal kwamen of er ruimte ontstond en er door velen plankgas richting Meppel werd gegeven, waardoor in no-time de ongemakkelijke opeenhoping van auto's weer een feit was.
Oh ja, en er stonden wel camera's die de indruk wekten een snelheidcontrolerende functie te hebben. Als max. 100 gold, was er ook niet altijd ruimte, maar ja het mocht dus 50% drukte de andere 50% tegen de bumper om te proberen de 100 waar men recht op had ook te halen. De combinatie van camera's en draaiborden/matrixborden had makkelijk ingezet kunnen worden, om bij hoge verkeersintensiteit aan het begin van de trechter, de maximumsnelheid in de trechter omhoog bij te stellen en de snelheid richting Meppel wat omlaag. Dan was de tussenliggende afstand groter geworden en het in- en uitvoegen makkelijker geworden.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe de situatie daar nu is. Gaat het nu van 100 naar 80 en weer terug? Dan hebben ze nog niks geleerd en wordt door het versnellen na Zwolle de milieubesparing weer teniet gedaan. Wie plaatst een foto/filmpje?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Ik zat maar te geinen hoor, vrij naar Johan Cruijff. Die beweerde ooit doodserieus bij Barend en van Dorp dat wanneer de maximum snelheid omhoog zou gaan het fileprobleem opgelost zou zijn want de auto's zijn sneller van de weg afEfraim schreef: โma 18 mei, 2020 21:14
Bij een lagere snelheid wordt de weg juist optimaler gebruikt doordat de onderlinge afstand kleiner is dan bij een hogere snelheid.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Verschil is dat Johan waarschijnlijk bloedserieus was.....Style&Co schreef: โdi 19 mei, 2020 12:05Ik zat maar te geinen hoor, vrij naar Johan Cruijff. Die beweerde ooit doodserieus bij Barend en van Dorp dat wanneer de maximum snelheid omhoog zou gaan het fileprobleem opgelost zou zijn want de auto's zijn sneller van de weg afEfraim schreef: โma 18 mei, 2020 21:14
Bij een lagere snelheid wordt de weg juist optimaler gebruikt doordat de onderlinge afstand kleiner is dan bij een hogere snelheid.![]()
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Goede voetballer, slechte coach. Eigenlijk is Clarence Seedorf de beste Nederlandse voetballer ooit als je kijkt naar gewonnen prijzen, als je kijkt naar techniek legt hij het wel af.
Dat de ArenA naar Cruyff is vernoemd is sowieso een gotspe, de man heeft nota bene Feyenoord kampioen gemaakt.
Verder ook weinig verstand, behalve dan van voetbal. Op zijn manier dan...

Dat de ArenA naar Cruyff is vernoemd is sowieso een gotspe, de man heeft nota bene Feyenoord kampioen gemaakt.
Verder ook weinig verstand, behalve dan van voetbal. Op zijn manier dan...
-
Orphy
- Donateur (5x)

Eens, ik dacht even dat hij in โ83/โ84 het licht had gezien maar helaas... 

On topic maar weer:-)
On topic maar weer:-)